Täytyy sitten etsiä se kommentti itse. Korjattakoon nyt sitten: Perussuomalaiset on populistinen, ehdottomasti.
Se kerää kannattajansa vihamielisistä ja parlamentarismiin pettyneistä ihmisistä, joille on helppoa luvata vaikka tähdet taivaalta ja uskotella että juuri minä ne järjestän. Saksan NSDP jos nyt muistan oikein Natzionaldemokratische Volkspartein lyhenteen syntyi ensimmäisen maailmansodan kurimuksessa ja Versaillesin epäoikeudenmukaisen kostorauhan jälkeisessä kaaoksessa ja kurjistuneessa valtiossa, jossa ihmisillä ei ollut parempaa tekemistä kuin tapella juovuspäissään kadulla suppeaa hyvinvoivaa yläluokkaa lukuunottamatta ( jollaisesta Dietrich Bonhoefferkin oli lähtöisin). Tavallisesti poliittinen vastuu hajottaa nämä liikkeet, eikä nykyään populistisesti toimiva uudesti henkiin nostettu SKP ole lainkaan parempi.
Minun on vaikea uskoa että olisin nimennyt Kokoomuksen tällaisessa yhteydessä mutta uskptaan sitten, tai etsitään sitä juttua.
Kokoomus on erittäin vanha, muistaakseni nuorsuomalaisista jatkanut täysin parlamentaristisin säännöin jatkuvasti toiminut puolue, jota ei ole minkäänlaista aihetta kutsua populistiseksi. Totta kai senkin äärisuuntauksissa on ollut ja Kokoomuksen nuorissa, huomaa, on tälläkin hetkellä populismiin kallistuvaa linjausta, mutta nuorisoliikkeet ovat jokaisessa puolueessa sen linjaa aggressiivisempia ja jyrkempiä, sen muistan jo kuusitoistavuotiaasta kun ensi kertaa pääsin kuuntelujäseneksi demarien nuorisoliiton kokouksiin.
Olen todellakin saattanut mainita yhdellä sanalla Kokoomus, muttei siitä vielä kannattaisi saada ihottumaa, viestin vääristely tahallaan tai tahattomasti tekee minusta mielensäpahoottajan sitten täällä päässä. Olisinko kirjoittanut Kokoomuksen nuorten erittäin aggressiivisesta linjasta? Sen saatan uskoa. Meillä oli jo työssäoloaikanani ihmisiä, jotka eivät käyttäneet lääkitystä koska heillä ei ollut siihen varaa. Sen tähden en voi jakaa tämän vanhan ja arvostettavan puolueen nuorisojärjestön, enkä etenkään sen evp johtaja Lepomäen kantaa: Nyt tehdään loppu se toisten rahoilla rälläämisestä. Hän kun ei vielä ollut muuta ennättänyt, kuin rällätä toisten rahoilla. Hänen kasvattamisensa terveeksi lukeneeksi aikuiseksi maksoi useita miljoonia euroja Suomen valtiolle, ja se hänelle suotakoon ilomielin.
Toivon yhä ja tosissani vain, että hän soisi saman toisille. Jos äitini olisi saanut yhtä hyvän palvelun kuin lepomäen ikäluokan äidit, olisin syntynyt terveenä. Kyllä Kokoomus täytyy voida tässä yhteydessä ja näin perustellen voida mainota ilman että se on koko puolueen herjaamista.