Kirjoittaja Aihe: Luottava, ylivertaisen viisas ?  (Luettu 54418 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #90 : 08.07.16 - klo:08:55 »
Tietyissä aiheissa olen herkkähipiäinen. Politiikka on yksi.Körteissä onneksi ollaan aika avoimia ilmaisemaan mielipiteet. 70-luku jotenkin muutti tätä liikettä. "Maalaisena" en tainnut pysyä kärryillä siinä, missä mennään.
 Kyllä Sinä edellä mainitut kaksi puoluetta, ei kovin kauan sitten, tekstissäsi siten mainitsit, että olen kommenttini takana. Ei meidän tästä kannata tämän kummemmin käräjiä käydä. Se, mitä laveammin kirjoitin, menee sen piikkiin, että satunnaisilla matkoillani olen monta asiaa kuullut ja niissä on virheellistä tietoa. Esim teutoni-sana käsitetään virheellisesti käsittämään saksalaisia, vaikka teutonit olivat oma, hyvian kauan sitten elänyt, kansa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 08.07.16 - klo:11:56 »
Täytyy sitten etsiä se kommentti itse.  Korjattakoon nyt sitten:  Perussuomalaiset on populistinen, ehdottomasti. 

Se kerää kannattajansa vihamielisistä ja parlamentarismiin pettyneistä ihmisistä, joille on helppoa luvata vaikka tähdet taivaalta ja uskotella että juuri minä ne järjestän. Saksan NSDP jos nyt muistan oikein Natzionaldemokratische Volkspartein lyhenteen syntyi ensimmäisen maailmansodan kurimuksessa ja Versaillesin epäoikeudenmukaisen kostorauhan jälkeisessä kaaoksessa ja kurjistuneessa valtiossa, jossa ihmisillä ei ollut parempaa tekemistä kuin tapella juovuspäissään kadulla suppeaa hyvinvoivaa yläluokkaa lukuunottamatta ( jollaisesta Dietrich Bonhoefferkin oli lähtöisin).  Tavallisesti poliittinen vastuu hajottaa nämä liikkeet, eikä nykyään populistisesti toimiva uudesti henkiin nostettu SKP ole lainkaan parempi.

Minun on vaikea uskoa että olisin nimennyt Kokoomuksen tällaisessa yhteydessä mutta uskptaan sitten, tai etsitään sitä juttua. 

Kokoomus on erittäin vanha, muistaakseni nuorsuomalaisista jatkanut täysin parlamentaristisin säännöin jatkuvasti toiminut puolue, jota ei ole minkäänlaista aihetta kutsua populistiseksi.  Totta kai senkin äärisuuntauksissa on ollut ja Kokoomuksen nuorissa, huomaa, on tälläkin hetkellä populismiin kallistuvaa linjausta, mutta nuorisoliikkeet ovat jokaisessa puolueessa sen linjaa aggressiivisempia ja jyrkempiä, sen muistan jo kuusitoistavuotiaasta kun ensi kertaa pääsin kuuntelujäseneksi demarien nuorisoliiton kokouksiin. 

Olen todellakin saattanut mainita yhdellä sanalla Kokoomus, muttei siitä vielä kannattaisi saada ihottumaa, viestin vääristely tahallaan tai tahattomasti tekee minusta mielensäpahoottajan sitten täällä päässä.  Olisinko kirjoittanut Kokoomuksen nuorten erittäin aggressiivisesta linjasta?  Sen saatan uskoa.  Meillä oli jo työssäoloaikanani ihmisiä, jotka eivät käyttäneet lääkitystä koska heillä ei ollut siihen varaa.  Sen tähden en voi jakaa tämän vanhan ja arvostettavan puolueen nuorisojärjestön, enkä etenkään sen evp johtaja Lepomäen kantaa:  Nyt tehdään loppu se toisten rahoilla rälläämisestä.  Hän kun ei vielä ollut muuta ennättänyt, kuin rällätä toisten rahoilla.  Hänen kasvattamisensa terveeksi lukeneeksi aikuiseksi maksoi useita miljoonia euroja Suomen valtiolle, ja se hänelle suotakoon ilomielin. 

Toivon yhä ja tosissani vain, että hän soisi saman toisille. Jos äitini olisi saanut yhtä hyvän palvelun kuin  lepomäen ikäluokan äidit, olisin syntynyt terveenä.   Kyllä Kokoomus täytyy voida tässä yhteydessä ja näin perustellen voida mainota ilman että se on koko puolueen herjaamista. 

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 08.07.16 - klo:12:31 »
Mainittu henkilö on myös tv- lähetyksessä toukokuussa maininnut haluavansa lopettaa kaiken valtion tuen uskonnollisille yhdyskunnille, myös ja ennen kaikkea evl kirkolle johon yhä valtaosa Suomen väestöstä kuuluu.  Ehkä olisi hyvä, ehkä ei. 

Tilalle hän halusi jäsenmaksut.  Miksi ei, ajattelin joskus niinkin.  Lopetettakoon evl kirkon kaikki yhteys valtioon, perustettakoon pieniä alueellisia tai herätysliiketaustan mukaan toimivia uskonnollisia yhteisöjä vrt Jehovan todistajat. 

Mutta mikä olisi ikävä puoli?  Meillä on väestöä, jolle kirkko järjestää esimerkiksi päiväkoteihin ainoaa virkistystoimintaa, retkiä ja vaihtelua.  Muuten niissä ei enää ole edes ehjiä leikkikaluja, siis ikäluokalle joja ei vielä chattaa kaverien kanssa tai leiki pleikkarilla, pallo riittäisi.  Tai nukkariin lempilelu.  Ei liioin ehjiä kirjoja.  Kirkkoon kuulumaton lapsi ei saa ilman vanhemman erityislupaa osallistua retkille, ja varattomilla alueilla kirkkoon kuulujia jäsenmaksuideologialla olisi pian niin vähän, ettei kahta kolmea lasta varten edes voitaisi irrottaa työntekijää retkeä varten.

Se romuttaisi avustustoiminnan sekä ulkomaille KUA: n kautta että kotimaahan.  Se ennen kaikkea veisi mahdollisuuden kuulua kirkkoon köyhiltä, jotka aikanaan olivat kirkon todellinen aarre,  sillä jäsenmaksu olisi korkea, ellei joka rakennus suorastaan pala maan tasalle. 

En tiedä, kuinka toimiva talousjärjestelmä markkinaliberalismi sitten tulee olemaan.  Ajat muuttuvat, eikä minkään puolueen tulisi itsessään, minun näkemykseni mukaan, olla yhtä pyhä ja kajoamaton, kuin uskon perussisältö.  Niitä ei tulisi voida edes verrata toisiinsa. 

Puolue ei voi olla kenenkään toinen jumala.  Ei mikään puolue. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 08.07.16 - klo:12:48 »
Olisinko kirjoittanut Kokoomuksen nuorten erittäin aggressiivisesta linjasta?  Sen saatan uskoa.  Meillä oli jo työssäoloaikanani ihmisiä, jotka eivät käyttäneet lääkitystä koska heillä ei ollut siihen varaa.  Sen tähden en voi jakaa tämän vanhan ja arvostettavan puolueen nuorisojärjestön, enkä etenkään sen evp johtaja Lepomäen kantaa:  Nyt tehdään loppu se toisten rahoilla rälläämisestä.  Hän kun ei vielä ollut muuta ennättänyt, kuin rällätä toisten rahoilla.  Hänen kasvattamisensa terveeksi lukeneeksi aikuiseksi maksoi useita miljoonia euroja Suomen valtiolle, ja se hänelle suotakoon ilomielin.   

Elina Lepomäki ei tietääkseni ole ollut Kokoomuksen Nuorten liiton puheenjohtajistossa.

Mt

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 08.07.16 - klo:13:12 »
Olen muuten entinen Keskustan jäsen.  Aikoinaan kannatin ja kannatan yhä monia heidän kentän asioitaan. 

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 09.07.16 - klo:09:39 »
Lukasin uudestaan, mitä tuo nyt todistaa?

Miten kukaan voi todistaa edes omaa kristillisyyttään muuten kuin sillä, että on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 09.07.16 - klo:14:51 »
Kuuluiko henkilö mihinkään uskontoon ennen kastetta ?  Jos kuului, niin kannattaa tutkia mitä se ko uskonto sanoo uskonnon vaihdosta ja miten  uutta uskoa näennäisesti kumartamalla saa etua alkuperäiselle herralleen. Uskonnon avulla on huijattu paljonkin. Mutta sullehan islam ja kristinusko olivatkin sama asia.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #97 : 09.07.16 - klo:22:15 »
Kuuluiko henkilö mihinkään uskontoon ennen kastetta ?  Jos kuului, niin kannattaa tutkia mitä se ko uskonto sanoo uskonnon vaihdosta ja miten  uutta uskoa näennäisesti kumartamalla saa etua alkuperäiselle herralleen. Uskonnon avulla on huijattu paljonkin. Mutta sullehan islam ja kristinusko olivatkin sama asia.

Jätetään henkilökohtaiset solvaukset pois.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 10.07.16 - klo:01:34 »
Elina Lepomäki ei tietääkseni ole ollut Kokoomuksen Nuorten liiton puheenjohtajistossa.

Mt

Minun tietääkseni oli pj antaessaan juuri  nuorisojärjestön edustajana haastattelun johon viittaan.  Tästä on, en muista  montako vuotta, mutta ei mahdottomia aikoja, max kymmenen. 

Jos ei ollut, tahdon mielelläni tietää missä roolissa hän niin varhain kommentoi. Erityisesti  juuri nuorison edustajat ovat toivoneet Lepomäkeä tai vähintään " Lepomäen linjaa" puolueen pj: ksi/ asenteeksi ( oletus: Petteri Orpo).  Tuon ensimmäisen julkisen esiintymisen jälkeen aloin seurata tämän rouvan mietteitä aktiivisesti

Ja niin tai näin, jos jossakin kommentissani jatkossa lukee Kokoomus/ Konoomuksen ( nuoret?) toivoisin, ettei pelkästä puolueen nimen vilahtamisesta tulisi vallan järkytystä.  Ä

Minussa kun on sitä mielensäpahoittajan vikaa, eli mukavaa jos kommebtti lue tasn kokonaan eikä muistelka kuukausien kuluttua että kyllä sinä kirjoitit että " Kokoomus" .
« Viimeksi muokattu: 10.07.16 - klo:01:46 kirjoittanut Leena »

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 10.07.16 - klo:07:41 »
Minulla on sama tauti, mielensäpahoittajan tauti. Pitäisi jo viimeistään tässä iässä yrittää tehdä asialle jotakin.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #100 : 10.07.16 - klo:17:12 »
Wikipedia ei mainitse Lepomäen  (o.s. Valtonen) olleen tässä tetävässä. Sen sijaan hän oli 5v ulkomailla töissä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 10.07.16 - klo:18:38 »
Miten kukaan voi todistaa edes omaa kristillisyyttään muuten kuin sillä, että on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen?

Tää on niin tätä körttifoorumia, et ei ota selvää mistä keskustellaan, ku rönsyilee ja kiva niin :)

penan kommentiin sen verran, että joissakin piireissä uskosta vaaditaan uudelleen kasteen yhteydessä todistelemaan uskostaan ja raati sitten hyväksyy, jos hyväksyy seurakuntaansa.

Toinen juttu ilmeisesti on Lepomäen poliittisuuden käsittely?
Nä siihen en osaa sanoa, mutta puhemies nainen tässä hallituksessa on facekaverini ja kuten Lepomäenkin kohdalla ihmisiä nähtävästi kiehtoo enemmän he persoonina kuin mitä he sanovat :) :102:

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 10.07.16 - klo:19:10 »
Minulla on sama tauti, mielensäpahoittajan tauti. Pitäisi jo viimeistään tässä iässä yrittää tehdä asialle jotakin.

Minulla on ehdotus. 

Ennen kuin me kaksi pahoitamme toistemme mielen, me luemme huolella ja tarkkaan sen, mitä tuon toisen viestissä lukee, ja yritämme erottaa sen siitä, miltä meistä vain näyttää siinä lukevan. 

Joidenkin toisten kohdalla minä olen itse ja henk koht päättänyt lopettaa teoreettisen ääneen ajattelun, sillä, ja tämä ei koske suinkaan foorumin kirjoittelijoita, en tavallisesti ole vastannut siihen, mitä minulta on kysytty.  On viisaampaa vastata:  Mitä noin tarkemmin tahdot kysyä?  Mitä itse tarkoitat sillä, uskooko joku Jumalaan?  Totena pitämistä?  Suhdetta Jumalaan?  Tai henkilöstä riippuen:  ymmmm.... Hö? Hä? Ai mitä?

Tuohonkin tuli jo koko lailla pohdiskelua, mutta minä harjoittelen, ja tuo jättää hieman paremmin tilaa sille kysyjälle ( joka on arvattavasti kaivannut kuuntelijaa eikä esitelmöitsijää) kuin nyt vaikka sen teeman käsittely mitä merkitsee deuteronomistinen kirjallisuus ja kuinka kysymys Aatamista ja Eevasta voidaan siis käsitellä tieteellisen tutkimuksen valossa joko eksegeettisen tai toisalta dogmatiikan alaan kuuluvana dilemmana ja plaa plaa.

Ja tunneihmiset minä hyväksyn koska he ovat mukavia ja vain vähän erilaisia kuin olen.
« Viimeksi muokattu: 10.07.16 - klo:19:18 kirjoittanut Leena »

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 10.07.16 - klo:19:14 »
Tää on niin tätä körttifoorumia, et ei ota selvää mistä keskustellaan, ku rönsyilee ja kiva niin :)

penan kommentiin sen verran, että joissakin piireissä uskosta vaaditaan uudelleen kasteen yhteydessä todistelemaan uskostaan ja raati sitten hyväksyy, jos hyväksyy seurakuntaansa.

Toinen juttu ilmeisesti on Lepomäen poliittisuuden käsittely?
Nä siihen en osaa sanoa, mutta puhemies nainen tässä hallituksessa on facekaverini ja kuten Lepomäenkin kohdalla ihmisiä nähtävästi kiehtoo enemmän he persoonina kuin mitä he sanovat :) :102:

Juu. Tämä siivu on paha rasti. Minäkin kysyin jo kahdesti mistä tässä keskustellaan.  Mutta hyvinhän tuo näyttää sujuvan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 10.07.16 - klo:19:17 »
Wikipedia ei mainitse Lepomäen  (o.s. Valtonen) olleen tässä tetävässä. Sen sijaan hän oli 5v ulkomailla töissä.

Sitten joko wikipedia tai minä erehdyn, ja sehän on ilman muuta se wikipedia.