Kirjoittaja Aihe: Luottava, ylivertaisen viisas ?  (Luettu 39951 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #105 : 10.07.16 - klo:19:25 »
Jos jotain itsestään luulee, niin kyllä tullaan rymistellen alas.
Parempi hiljentyä, miettiä, ihmetellä...sitä yritän omalla kohdallani.
Olen katsellut usein moottoritiellä toisten ajotyyliä...parempi keskittyä
vain omaan ajamiseen...nöyränä...
Tänäänkin pääsin peltipoliisin kuvaan.
Armon kerjäläisenä, Isään luottaen, pelastajani Jeesuksen ristin juurella.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #106 : 10.07.16 - klo:20:11 »
Juu. Tämä siivu on paha rasti. Minäkin kysyin jo kahdesti mistä tässä keskustellaan.  Mutta hyvinhän tuo näyttää sujuvan.
Joo, eiks oo hassuu :)

Mut mitäs siitä kunhan juttua tulee, muttamitenköhän menee joku körttien virallinenkokous?
--Nyt käsittelemme aihetta armo kateissa, no sitten keskustelu päätyy kokoomuksen politiikkaan ?
Voi siinä kokous venähtää körttien kaa :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #107 : 10.07.16 - klo:20:55 »
Joo, eiks oo hassuu :)

Mut mitäs siitä kunhan juttua tulee, muttamitenköhän menee joku körttien virallinenkokous?
--Nyt käsittelemme aihetta armo kateissa, no sitten keskustelu päätyy kokoomuksen politiikkaan ?
Voi siinä kokous venähtää körttien kaa :)

Vuosikokous venähti 2h30min pitkäksi muutaman äänestyksen takia eli se virallisista kokouksista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #108 : 10.07.16 - klo:22:00 »
Sitten joko wikipedia tai minä erehdyn, ja sehän on ilman muuta se wikipedia.

Kokoomuksen nuoten liiton puheenjohtajuudesta (tai yleensäkään minkään kokoomusjärjestön luottamustehtävästä) ei ole mainintaa Elina Lepomäen CV:ssä eikä omassa esittelytekstissä:
http://www.lepomäki.net/mina/
http://www.lepomäki.net/medialle/

Maininta "toisten rahoilla rälläämisestä" saattaa olla Susanna Kosken A-studio Talkissa esittämä. Kyseistä jaksoa ei voi enää Yle Areenassa kuunnella, mutta sitä koskevassa FB-keskustelussa oli asiasta maininta. Susanna Koski on ollut kokoomusnuorten puheenjohtaja.

Televisiossa toukokuussa ollut kannanotto uskonnollisten yhdyskuntien tukeen saattaa ollakin Lepomäen, koska hän oli tuolloin paljon esillä puolueen puheenjohtajaehdokkaana.

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #109 : 11.07.16 - klo:00:26 »
Voi hyvä tavaton teitä miehiä.  Olkoon miten hyvänsä johtajuuden kanssa. Mutta kun vaaleaponnarinen kokoomuksen nuori edustaja,  nätti kuin nukke, paukuttaa tuommoista niin kyllä sen ihmisen nimi jää mieleen ja muistoon, niin että huolella minä seurasin pysyykö hän ihan noin muuttumattoman freesinä ajattelultaan. 

Okei. Tehdään nyt näin.  Minä kirjoitan hänelle kohteliaan kirjeen:  Hyvä DI, kansanedustaja Elina Lepomäki.  Minä, kuten koko perheeni muistamme sinut tiukan talouskurin linjastasi vuosien takaa.  En muista täsmällisesti mitä vuotta elettiin,  en liioin, millaisissa luottamustehtävissä toimit, mutta muistatko käyttäneesi työttömistä tällaista ilmausta?  että " siitä toisten rahoilla rälläämisestä tehdään nyt loppu"?

Kun tästä perheen kesken vaihdoimme ajatuksia ja nuoriso kuittaili Stubbornista ( jonka purulelu meni 1944:lke omaan nieluun...." Minulleko purulelu kurkkuun?" , eli huomaatko? En edes rajunnut että tavaton, tälle ihniselkehän täytyy kaikki oikaista, eieieiei en minä sibua en sibulle voi voi mitenkäs nyt... Voi kun taas tuli oaha mieli! --- niin mitä vanhempi, sitä ranakampi:  olkoon nyt vähän täpinöissään itsestään, hänessä on jotakin hyvin hyvää. Mutta timantinkova, toista kokonaan ymmärtämätön, siitä on esimerkki ha se on kyllä tämä nuori rouva Lepomäki ---  Kokoomus ryhmittyy aivan varmasti Stubbin taakse.  No, sitten tuli Orpo kehiin ja hän on rauhallisempi. 


Hän on sievä, itse asiassa kaunis nuori nainen ja ihmisen mieli on siitä kiintoisa että se liittää toisiinsa kauneuden ja hyvyyden.  Noin kaunis tyttö ei ole voinut puhua noin!  Eihän nyt hän voi ajatellakaan, ei tuonnepäinkään, ei!  Hyvä ja ymmärtäväinenhän hän on.  Ja niin kaunis nimi vielä. Lepomäki!  Ja Elina.  Vähän kuin Akselin ja Elinan häävalssista.

Ei saa repiä rikki minun nättiä sööttiä kilttiä lepomäkeäni. 

Kelpaako?

Näin toimii miehen mieli ja naisen yhtä lailla. 



« Viimeksi muokattu: 11.07.16 - klo:00:36 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #110 : 11.07.16 - klo:00:55 »
Ja voi voi mt.  Kannanotto ei " saata ollakin Lepomäen".  Se on Lepomäen.  Nyt minä jo suutun.


En pidä tapanani valehdella, kuulkaapas pojat.  Ettehän te käyttäydy enää aikamiesten tavoin! Minkä verran te nyt siis ylipäänsä seuraatte päivänpolitiikkaa, katsotte ajankohtaisia kakkosia, A-studioita, entä pressiklubia, Perjantaita, jälkiviisaita.....  Uutisia? 

Vai meneekö silmänruoka jo niin ylittämättömäksi että korvat vallan lukkiutuvat? 


Ja hyvä 1944.  Tästedes minä en enää milloinkaan, missään yhteydessä, lausu en oikein enkä väärin kenellekään hänelle pyhää nimeä.  Siten sormeni naputtelevat nyt viimeisen kerran "Kokoomus".   Amen.
« Viimeksi muokattu: 11.07.16 - klo:01:02 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #111 : 11.07.16 - klo:01:02 »
Mulle ei kelpaa, koska näen Lepomäessä hyvin vahvan uusliberalistisen (Kutsuu itseään Thatcheristiksi) toimijan jolle hyvinvointivaltio on kirosana. Itse taas olen enemmän Kari Mäkisen linjoilla siinä, että sivistyneen valtion ja hyvinvointiyhteiskunnan tuntee nimenomaan siitä miten se huolehtii kaikista heikoimmassa asemassa olevista kansalaisistaan.

Myös Paavo Ruotsalainen, köyhä talonpoika, kuului nimenomaan tähän halveksittujen köyhien joukkoon, jota itse kunnioitan enemmän kuin halveksin. Mitähän mahtaisi Lepomäki sanoa Ruotsalaisesta jos kohtaisi tämän kadulla?
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #112 : 11.07.16 - klo:01:04 »
Mulle ei kelpaa, koska näen Lepomäessä hyvin vahvan uusliberalistisen (Kutsuu itseään Thatcheristiksi) toimijan jolle hyvinvointivaltio on kirosana. Itse taas olen enemmän Kari Mäkisen linjoilla siinä, että sivistyneen valtion ja hyvinvointiyhteiskunnan tuntee nimenomaan siitä miten se huolehtii kaikista heikoimmassa asemassa olevista kansalaisistaan.

Myös Paavo Ruotsalainen, köyhä talonpoika, kuului nimenomaan tähän halveksittujen köyhien joukkoon, jota itse kunnioitan enemmän kuin halveksin. Mitähän mahtaisi Lepomäki sanoa Ruotsalaisesta jos kohtaisi tämän kadulla?

Kuin myös.
Mutta minä kuuntelen enemmän kuin katselen, kun hän esiintyy.  Siinähän tässä ero taitaakin olla.


Hyvä kysymys!  Haluaisinpa tietää. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33865
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #113 : 11.07.16 - klo:06:30 »
Oma tietoni ei riitä, käytän googlea.

http://www.xn--lepomki-9wa.net/mina/

tietoa Kokoomusnuorista. Puheenjohtajat ja vpj;t sivun alalaidassa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kokoomuksen_Nuorten_Liitto


Muistan Susanna Kosken esiintyneen hyvin kovasuisena televisiossa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #114 : 11.07.16 - klo:07:43 »
Et nyt, Leena liioittelisi. Kirjoita toki kokoomuksesta, Jos moitit, tulen "silmillesi", jos kehut, mielessäni taputan  :003:.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #115 : 11.07.16 - klo:08:50 »
Kirjoita toki kokoomuksesta, Jos moitit, tulen "silmillesi", jos kehut, mielessäni taputan  :003:.

Minulta et tule ainakaan kuulemaan kehuja kyseisestä puolueesta, sillä heidän edustamansa sosiaalidarwinistinen ideologia ei sovi mun arvomaailmalleni sitten lainkaan.
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #116 : 11.07.16 - klo:08:55 »
Ole hyvä. Kiitos rehellisyydestäsi. Ei tarvitse tuhlata ruutia turhuuteen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #117 : 11.07.16 - klo:09:24 »
Ai mutta Janina! Sydämellisesti tervetuloa, en muista sinua entuudestaan.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #118 : 11.07.16 - klo:09:27 »
Oma tietoni ei riitä, käytän googlea.

http://www.xn--lepomki-9wa.net/mina/

tietoa Kokoomusnuorista. Puheenjohtajat ja vpj;t sivun alalaidassa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kokoomuksen_Nuorten_Liitto


Muistan Susanna Kosken esiintyneen hyvin kovasuisena televisiossa.

Sinä olet sillä tavalla fiksu... Tästä ei yhtaikaa pääse mutta on iso kone.   Kyllä minä Susanna Koskenkin muistan tiukkoine jo vähän koomisenksi äityvine puheineen.  ( minä en lausunut. nimeä  :003:   Ei minusta ole kivaa, että silmille tullaan, 1944. Ja tämä on Sinulle kyllä arka paikka... Tai siten hyvin henkilökohtainen, että esimerkiksi olisi se puruleluvitsi pitänyt selittää.  Anteeksi etten, oli kiire juuri silloin. En ihan luule että on edes perheen sisäpiirivitsi ( hän. Stubb kun ei ole hampaaton, eli sittenkin aika hyväntahtoista nokittelua)
« Viimeksi muokattu: 11.07.16 - klo:09:33 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Luottava, ylivertaisen viisas ?
« Vastaus #119 : 11.07.16 - klo:09:37 »
Nin, demareita saa sitten minun puolestani parjata ihan vapaasti.  Lipposen hallitus taitetun eläkeindeksinkin keksi, hoksaamatta edes sitä että se työnteko- oikeus sulaa sitten kuin kinos auringossa.  Ei kansa ole kaikkivaltias eikä puolue minun Jumalani.


Räätäli Halmeen sanoin minä totean, että siinä aate on kyllä varjoaan suurempi.   :003:

Se tosin ei vaadi suuria, riittää kun keskipäivällä paistaa aurinko. Tai pitääkö sen olla ihan keskellä taivaanlakea.

Jaa mutta. Vastaus kysymykseen jäi sitten saamatta?  :003:
« Viimeksi muokattu: 11.07.16 - klo:09:49 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.