Kirjoittaja Aihe: Tänään 44  (Luettu 39891 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 44
« Vastaus #90 : 21.11.15 - klo:15:21 »
Hiihdot olivat kivat katsoa. Suunniteltu klapimäärä on jo pinottukin. Kaariina, kun tulee apuun, niin alkaa rutu ja roukina kuulua työmaaltamme. Hänen latomat pinot ovat aina "kantti kertaa kantti", silmälle kauniit katsoa. Minun pinoni ovat joskus salmiakkeja, kun niin olen aimoo ja nopea.  :003:
Sauna on lämpiämässä, kylpy ja sen jälkeen Doc Martin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 22.11.15 - klo:09:16 »
Saapuu lapsuudenystäväkyläläinen. Hän on juuri sellainen että asuimme seinikkäin samassa talossa maailma sitten vieroitti jne, mutta hän kävi Kotkassa ja kysäisi vanhemmiltani yhteystietoja, ja sitten on tapailtu. Hän juuri pelkäsi saapua ajatellessaan täällä vyöryilevän piikikkään pallon hänen jalkoihinsa, mutta Hugelikugelihan nukkuu siihen aikaan iltapäivää.

Hän on niitä joiden kanssa on melkein kuin alkaisi siitä mihin jäätiin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 22.11.15 - klo:17:18 »
Olipa kuorollamme hyvä hoitokotikeikka.
Lopuksi lauloimme Finlandia-hymnin, ääntä piisasi vielä siihen ja hyvin sujui.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 22.11.15 - klo:17:57 »
Olemme saaneet nauttia Lotan läsnäolosta ja viisaudesta runsaan vuorokauden.

Tätä en voi olla kertomatta:  Lotta on iässä jolloin maitohampaat irtoavat.
Hän kerää irtoavat hampaansa pieneen rasiaan ' pahan päivän varalle' . :003:

Esikoulu on kehittänyt häntä huimasti. Muutamassa kuukaudessa tyttö on muuttunut lähes koulutytöksi. Hän on joulukuun lapsena  luokkansa nuorimpia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 22.11.15 - klo:20:25 »
Olimme iltasella lestadiolaisen uudenheräyksen tiloissa Israelin ystävien tilaisuudessa. Rukoilin osaltani Efraimille rauhaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 23.11.15 - klo:16:47 »
Tänään jatkuu Teemalla klo 19  Tapahtukoon sinun tahtosi-sarja.

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
« Vastaus #96 : 23.11.15 - klo:17:08 »
Tänään alkoi viikon työrupeama uusitulla kartonkitehtaalla.
Oli kivaa "palata" kolmen eläkevuoden jälkeen siihen touhuun jota tuli yli 40 vuotta koettua.
Ei se "aivan" samanlaista ollut kuin vuonna -84 kun eka kerran touhusin siellä, hehheh.
Eikä tarvitse tehdä, eikä saakaan nykyisin tehdä 36 tuntista työrupeamaa.  Palasin kotiin seuraavan paivän iltana, huhhuh. Pari kertaa kävi niin.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 24.11.15 - klo:10:34 »
Heräsin varhain. Panin hellaan tulet, keitin kahvit ja juotuani ne painelin ulos töilleni. Ihan hyvin lumen ja päivän kajossa pystyin eilisen urakkani lopettamaan, so ylimääräisen pinopaikan tekeminen särettäville uunipuille. Minulla on jemmassa vanhaa kattopeltiä ja sellaisia puisia alustalevyjä, sanon niitä palleteiksi, en tiedä miksi. Viiden neliön ala oli tarve, ylöspäinhän aina mahtuu. Sitten tuli toppi, sillä ruuvinvääntimen akuista loppui virta. Varailen niitä pari kolme tuntia ja saan sitten kattopellinkin kiinni. Kolasin lumesta klapiläjän ympäristön puhtaaksi. Alta paljastui yllättävän vihreä nurmi, maahan on roudasta vapaa vielä. Täällä on 10 cm lunta. Olen lumikartasta katsonut, että alueemme on vähälumista aluetta. Huomasin, että entisen palveluspaikkani Juupajoen alueella on hyvin runsaasti lunta, vaikka se on siellä etelässä. Siellä on ollut myös sähköt poikki pitkään.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 24.11.15 - klo:10:52 »
Keittelen koiranruokaa. Laihaan lihaliemeen kokonaisia ohraryynejä ja hienonnettua hirvenmaksaa. Sitä tulee iso kattilallinen josta osan pakastan.

Muuten otan rauhallisesti tämän viruksen takia. Ottaa  voimille jos jotakin fyysisempää yrittää.  Kauppareisullakin tuli hiki pintaan.

Luen Claes Anderssonin muistelmia.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 24.11.15 - klo:22:03 »
Vaihteeksi menopäivä.
Aamusta kuuntelemassa miten kirjanpitolaki muuttuu, mielenkiintoa vielä piisaa ja
tarvitsen tietoa vielä harrastushommissakin.
Iltapäivällä uimahallissa...nykyisin jalka kestää vain kolmen vartin vesijuoksun.
Illalla vielä kiinteistöliiton kurssilla kuuntelemassa taloyhtiöjuttuja, siellä meinasin
nukahtaa...johtuen huonosti nukutusta yöstä eikä aiheen kuivuudesta... :003:
 :039:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 25.11.15 - klo:07:16 »
Tänään on klo 17 tiedossa ´Mukkulan madamet' jouluruokailu ravintolassa jossa olemme aina vuodesta 1997 tässä merkeissä illastaneet.

Ainoan vielä työssä käyvän virkasisaren toivomuksesta tapahtuma on näin aikaisin.
Joulun alusviikko oli ennen ohjelmassamme, mutta kaikki hyväksyimme muutoksen.

Minun lähtemiseni on vielä epävarma. Aamulla olen ollut virkeämpi, mutta iltaa kohden tuntuu heikommalta. Toivon jaksavani lähteä sillä yksi meistä on minun kyytimisestäni hiukan riippuvainen.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 25.11.15 - klo:11:51 »
Voimia ja jaksamista joululounaalle menoon.

Vaihteeksi lepopäivä...istuskelen koneella ja kuuntelen Dein toivelistaa...
Jaska laulaa just kahden maan kansalaista...

Iltasella on kuoromme harkat...sinnehän taas elävän mieli... :023:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 25.11.15 - klo:13:01 »
Enköhän tästä kömmi minäkin kyytiin kun olen ottanut jo kahdet torkutkin. Mitä muuta voikaan lentsutoipilaana tehdä kuin torkkua. Lisäksi meikä on ilmapuntarin sukua, kun neula näyttää alaviistoon vetäydyn sohvannurkkaan kirjan kanssa ja torkun.
Lukemiseksi ei tämmöistä voi sanoa, mutta säästyyhän silmä kuivumiselta. Selkeä huomio on, että mitä vähemmän luen, sitä vähemmän tiputan Oftangeliä silmiin.

Matti lähtee kyyditsemään sillä aikomus on ottaa glögi, viiniä ja jälkiruoan kanssa jotakin. Tämä ei siis ole pitkä lounas vaan alkuillallinen. :113:
Kyytiläisenä on ent. esimieheni jota käytämme menomatkalla kirjastossa.

Hauskaa iltaa teillekin !

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 25.11.15 - klo:23:25 »
Päivä illassa, lauluharkoissa käyty.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 26.11.15 - klo:10:49 »
Lähdemme Ouluun. Peräkärry on lastattu. Kaksi kuusta, niin pitkää kuin saan sakoitta viedä, on köytetty ja keltaista muovinauhaa on peräpäässä ilmoittamassa kuorman ylityksestä. Sitten on 1,2 m korkea tervaspölli jätkänkynttiläksi. Kaikki ovat vähän raskaita minun hiipuvalle keholleni, mutta hommasta nautin. Pyhäiltana taloyhtiömme pitää perinteisen juhlahetken.