Kirjoittaja Aihe: Tänään 44  (Luettu 29272 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 44
« Vastaus #60 : 13.11.15 - klo:16:23 »
Tänään siis tä-nään lopetin tarina kolmosen, ja alkuun huojennuksen koin,  kun sen sain lähettää luottolukijalle.

 vilkaisin sitä ja tätä ja tätä myös, ja sitten ryömäsin jatkounille kun ovat yöni olleet lyhyehköt.

Vaan tyhjältä tuntuu nyt.
Minä seurustelin lopulta tiiviisti aivan tyhjästä tulleiden henkilöiden seurassa ja jostakin vaiheesta alkaen ahkeraan. Tietenkin kun heidät piti välillä siirtää uuteen miljööseenkin, alku oli kuin taikinaa potkisi ja moneen kertaan semmosta, del ja jotain sinnepäin, del ja jotain tännepäin, ja pääsin kohtaan Säilytetyt Varapoistot Tai Muuta.

Sitten heitä alkaa ikävöidä nopeasti. Kun kirjoittaa ei koskaan ole yksinäistä paitsi niinä taukoina joina joku lukee sitä. Sitä kuin tahtoo melskata tutussa seurassa. Ja jossakin vaiheessa vain heille tapahtuu eli tulee sellainen aavekirjoitustuntuma, kun he elävät omaa elämäänsä kuitenkin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Tänään 44
« Vastaus #61 : 13.11.15 - klo:23:19 »
Mittailin töissä verenpainetta, hyvältä vaikuttaa  :icon_biggrin:. Ehkä jotain 115/81. Mittasin useamman kerran, ja huomasin, että kun hetken istuu rauhassa kun on saanut mansetin ähellettyä paikalleen, saa matalampia tuloksia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään 44
« Vastaus #62 : 14.11.15 - klo:07:15 »
Tänään taas kuulimme uusista terroristi-iskuista Ranskassa. Ajattelutta tämäkin; kuinka monta isis-soluttautujaa on saapunut meidänkin maahamme rehellisten pakolaisten joukoissa.



Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään 44
« Vastaus #63 : 14.11.15 - klo:07:23 »
Tänään vaihdetaan talvirenkaat niin omaan kuin jälkikasvun autoon. Miehet vaihtavat, minä muonitan joukot.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 44
« Vastaus #64 : 14.11.15 - klo:07:34 »
Tänään taas kuulimme uusista terroristi-iskuista Ranskassa. Ajattelutta tämäkin; kuinka monta isis-soluttautujaa on saapunut meidänkin maahamme rehellisten pakolaisten joukoissa.

Täällä silmälläpito on tarkkaa, mutta yksikin saa aikaan pelkoa niitä kohtaan jotka tarvitsevat perheilleen turvapaikkaa. Ranskan tilanteesta kuulin jo 1991 heidän valittavan jatkuvasta levottomuudesta alkuasukkaiden ja Ranskaan saapuneiden kesken, poliittista tilannetta en muista. Jos jostakin saamme olla onnellisia niin siitä ettemme koskaan vaurastuttaneet itseämme siirtomailla.

Itseäni väliin väsyttää kaikki, polttopullokansalaiset, pakolaispojat joiden kaikkien äidit Irakissa ovat justiinsa kuolemassa ja jotka ovat " omaksuneet" " kantaväestön juomatavat" auttajajoukoissa innokas kiivailu ja kiihkoilu joka nyt on kuin nurin käännettyä polttopullonheittoa, järkyttyneet kirjoitukset kun nähdään nahkatakkipoika ulkoiluttamassa Dobermannia.... 

Hehkutus milloin siitä milloin tästä ja ääääh.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 44
« Vastaus #65 : 14.11.15 - klo:07:35 »
Joululahjainompelusta hankkeilla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 44
« Vastaus #66 : 14.11.15 - klo:15:01 »
En oikein jaksa ymmärtää kuinka tuhoamisesta saa niin suuren tyydytyksen, mietin uskovatko jihadistit tosissaan pääsevänsä paratiisiin ja riittääkö se sittenkään. Vihansa nautinnon  saa tyydytettyä vähemmälläkin kuin tappamalla. 

Siitä huolimatta valmistelen joululahjoja.


Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Tänään 44
« Vastaus #67 : 14.11.15 - klo:15:30 »
^Miksei joukossa voisi olla monenlaista porukkaa?

Joku vihaa.
Joku haluaa Paratiisiin.
Joku pitää tappamista sinänsä epämiellyttävänä, mutta uskoo sen olevan tarpeen poliittisen tavoitteiden saavuttamiseksi.
Joku tottelee johtajaansa, jolle on luvannut olla uskollinen. Tai jonka uskoo ymmärtävän asiat paremmin.
Joku menee joukon mukana, koska se on helpointa.


Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #68 : 14.11.15 - klo:18:25 »
Ehdin vaihtamaan kitkat Hymerin alle, vaikka uutisia piti koko ajan seurata. Olen melkein kolme vuotta elämästäni ollut ulkomaanpalveluksessa, jolloin muslimit olivat yksi etninen ryhmä muiden mukana. En oppinut niitä tuntemaan.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 44
« Vastaus #69 : 15.11.15 - klo:11:39 »
Tänään illalla laivaan kohti Pieetaria, paluu ti aamuna. Matkakustannukset 58€, ei oo paljon. Sisältää Pietarissa bussikuljetuksen keskustaan ja takaisin.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 44
« Vastaus #70 : 15.11.15 - klo:11:40 »
Rupes heti omatunto soimaamaan, matkakustannukset on 59€.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään 44
« Vastaus #71 : 15.11.15 - klo:11:48 »
Sinä onnellinen !  Minulla on rakkaussuhde Pietariin. Se syntyi ensi- ja ainoalla käynnillä
kymmenisen vuotta sitten. Isoisäni teki sielä Venäjän vallan aikana reki- ja kärrykauppaa.

Haluaisin vielä kerran käydä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #72 : 15.11.15 - klo:12:27 »
Minulla on täällä naapuri, joka juuri nyt on Pietarin retkellä. Omilla kyydeillä Lahteen ja sieltä junaan, oli innoissaan lomajutuistaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 44
« Vastaus #73 : 16.11.15 - klo:08:54 »
Lähdemme viikoksi kaupunkiasuntoomme. Latasin lintujen ruokinta-automaattiin 25 lt siemeniä. Syöjiä on kymmeniä, mutta jospa viikoksi riittäisi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään 44
« Vastaus #74 : 16.11.15 - klo:16:26 »
Teeman ranskalainen sarja on vienyt tänään henkeni, sieluni ja ruumiini. Tässä koneella olen istunut tuntikaudet, mutta en koe hukanneeni aikaa.

Monen monituisen opetuksen olen saanut parhaimpiinkin saarnoihin verrattuna.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)