juhanin kirjoitus Kotimaassa:
https://www.kotimaa.fi/blogit/herrnhutilaisuus/Olen juhanille sanonut jo kauan sitten olevani herrnhutilais-ortodoksis-körtti. Se iloisuus, karjalaisuus, jota minussa on synnynnäisesti ei kaikkien mielestä ole herännyttä.
Olkoon miten on, tykkään silti kuulua Herättäjäyhdistykseen ja käyttää körtti-nimeä silloin kun puhutaan uskonsuunnasta.
Se iloisuus joka puhkesi kukkaan tällä foorumilla uskontekojen päästäessä irti, on tyyntymässä vihdoin.
Olen hitaasti kypsyvä, nopeasti syttyvä eikä minulla oikein ollut seurakunta-kotia ennen vuotta 2007.
Täältä löysin monta samanhenkistä 'matkustelijaa', elämälle uteliasta ja kiitollista , nuorta ja vanhaa körttiä.
Tykkään kaikenlaisesta , taiteesta, urheilusta ja ennenkaikkea ihmisistä.
Kun kulttuuria sanottiin synniksi, pisti melkein vihaksi. Jumala on Luoja, ja antaa myös luoduilleen kyvyn luoda.
Myös fyysiset kyvyt, kuten pallon potkiminen kohti maalia toisten yrittäessä estää, on luovaa ajattelua vaativaa.
Yksi monella tavoin rakkaimmista maista on jostakin syystä Hollanti. Sen jalkapallojoukkueessa on ollut taitavia surinamilaisia pelaajia:
Surinamen jalkapallomaajoukkue oli tammikuussa 2011 Fifan rankingissa sijalla 115.[48] Hollannin jalkapallomaajoukkueessa on pelannut lukuisia surinamelaisperäisiä pelaajia, muun muassa Ruud Gullit,[49] Frank Rijkaard,[49] Patrick Kluivert,[49] Clarence Seedorf,[50] Edgar Davids,[49] Aron Winter,[51] Winston Bogarde,[51] Jimmy Floyd Hasselbaink,[51] Romeo Castelen[51] ja Nigel de Jong[51].
Wikipedia