Kirjoittaja Aihe: Tänään 47  (Luettu 27091 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Tänään 47
« Vastaus #90 : 26.02.16 - klo:18:07 »
Liikekannalla pitkästä aikaa.
Siis vajaa 20 kilsaa pohjoiseen ja etelään edestakaisin..  :023:

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Tänään 47
« Vastaus #91 : 26.02.16 - klo:18:29 »
Olet näemmä nuori mies, minulta loppui mainittu etuoikeus jo 6,5 v sitten.

60 täynnä, vielä jonkun vuoden voi harrastaa...

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 47
« Vastaus #92 : 26.02.16 - klo:19:52 »
Siitä onkin aikaa, kun viimeksi olen täällä käynyt. En millään pysty lukemaan kaikkea, mitä täällä on sillä välin kirjoiteltu. Työkiireet ja vanhan koneen (siis tietokoneeni, ei minun) hitaus on tyrehdyttänyt nettivierailujani. Lopulta oli annettava periksi ja hankittava uusi kone. Nyt yritän tehdä sinun kauppoja tämän härvelin kassa. Hoh hoijaa....eiköhän tämä tästä. 

Hei, miksiköhän kuvan lisääminen ei onnistu nyt tällä koneella?????????????
Pyryharakka

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 47
« Vastaus #93 : 26.02.16 - klo:19:55 »
Ei ole totta. Yritin edelliseen viestiin liittää tuon sinisen peukkuhymiön, mutta siinä kävi näin: http://foorumi.h-y.fi/Smileys/phpbb/023.gif

Sitten kun otin sen muokkauksella pois ja heitin kysymysmerkkejä, niin tuli naaman kuvia. ???????????
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 47
« Vastaus #94 : 26.02.16 - klo:19:58 »
Päivä oli täyteydessään ainutkertainen. Emäntänä puuhailu ei ole vaivaa, eipä muuta kuin mukavaa, kun ei toistu joka päivä.  :002:
Sukua palvelin aamusta iltaan. Tunti sitten lähtivät herttoniemeläiset ja ihan äsken Tiitiäinen, joka pyysi lähettää kauttani terveiset foorumille. Hyvää kuluu !

Olen saanut olla hänelle varamummina ja  hyväksi mieleni tuli asioista joita  jaoimme. Kesällä Herättäjäjuhlilla jatkamme, näin sovittiin. Tiiti laulaa edelleen Körttinuorten kuorossa.

Tiskikone puolestaan on laulanut Da capo, mutta on silti minulle jäänyt kanniskeltavaa ja järjesteltävää. Nyt on oma hetki.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Tänään 47
« Vastaus #95 : 26.02.16 - klo:21:27 »
Siitä onkin aikaa, kun viimeksi olen täällä käynyt.

Hauska tappa vanha tuttu!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 47
« Vastaus #96 : 27.02.16 - klo:06:05 »
Siitä onkin aikaa, kun viimeksi olen täällä käynyt.

Voi, kiva kun pääsit ja yritä ennättää poikkeilla! Minulla on ollut ihan todel ikävä!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Tänään 47
« Vastaus #97 : 27.02.16 - klo:10:06 »
Oiskohan vointini hiukan jo kohdillaan...
Lumen kolaukseen kohta yritän

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Tänään 47
« Vastaus #98 : 27.02.16 - klo:11:13 »
Hyvinhän tuosta selvisin, kevyttä pakkaslunta.
Tulipa hyvä ulkoilu auringon paistaessa!

 :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 47
« Vastaus #99 : 27.02.16 - klo:14:48 »
Yritin tehdä kunnon lenkin kävelysauvojen kanssa. Jo alkuun huomasin, että oloni on lyijynraskas, jota lisäsi vielä auraamattomat kadut.

Kolmen päivän urakka, niin mukavaa kuin kaikki olikin, vaati veronsa pian73-vuotiaalta.

Olin nukkunut oiken hyvin kahdeksan tunnin yöunet ja ruokailun päälle puolentoista tunnin päikkärit. Kahvia join ja astmasuihkeen otin ennen kuin läksin yrittämään.

Lyhensin lenkkiä, lepäilin välillä ja nostin kasvot aurinkoon. Pääsin pihaan ja istuin jonkin aikaa terassilla aurinkoa ottamassa. Matti ja Themiskin tulivat seuraksi.

Siitä voimaannuin ja jaksoin taas puuhailla pyykit ulos kuivamaan. Eilen pestyt puolestaan viikkailin kaappeihin. Kävin suihkussa ja join hyvää appelsiinituoremehua.  Olo alkaa olla entisenlainen.

Matti katsoo mäkuhyppyä Kazakstanista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 47
« Vastaus #100 : 28.02.16 - klo:11:10 »
Jos mie runolle rupian, laitan lauseet laulamahan,
vien mie virret veisattaviks, souvattelen siioniset.
Körttikotia korotan, taatolle taivolliselle taritsen.

Hyvää Kalevalan-päivää !                   http://www.kalevalaseura.fi/kaku/kuvat1/vaisanen_kansi.jpg

( kirjan kansi on Hannu Väisäsen taidetta. Hannu on nyt tyttärellä työn alla )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 47
« Vastaus #101 : 28.02.16 - klo:12:20 »
Ajelimme Veneheittoon. Lunta oli pihassa niin paljon, että kottikärryä ei voinut työntää puita hakiessani. Zetoriahan pitää ensin sähköllä lämmittää, niin odotellessani kaikkea kokeilin. Nyt on piha ihan "nuoltu".
Pakkasten vuoksi olivat huoneet kolistuneet +14:een. Nyt tarkenen netinkin ääressä.
Uutta vanhaa oli matkalla se, että efraimilainen aasi oli ulkona kahden lampaan kera. Samaa heinäläjää vajottivat yhdessä. Maalla ymmärretään, että elukoilla on seuraa toisistaan, vaikka ovatkin eri lajeja.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Tänään 47
« Vastaus #102 : 28.02.16 - klo:12:34 »
Enpä oikein osaa keskittyä ja ryhtyä mihinkään.
Leikkaukseen pääsyä odottelen, ja että saisin avun.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 47
« Vastaus #103 : 28.02.16 - klo:14:16 »
Typyköiden ruokakunta läksi äsken. Saivat hirvipaistin joka oli herttoniemisiltä jäänyt. Keitin kastikkeen johon siivutin kuivahtaneen lihan. Punajuuri-homejuusto-ohralaatikko ja pottumuusi ja salaatti siihen sivuun.
Aprikoosikiisseli kermavaahdon kera perään ja kahvit karjalanpiirakoilla kun muuta ei enää talosta löytynyt.

Sain teetettyä ' iskä-typykällä'  tietokonehommia pientä korvausta vastaan. En kehtaa ammatti-ihmistä ilmaten, kun tarviin apua aika usein.

Ensi lauantaina lupasivat tulla Themista hoitamaan, että pääsemme Liisaa hautaan siunaamaan. Lupasin brunssin ja saunan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 47
« Vastaus #104 : 28.02.16 - klo:19:46 »
Kylläpä päivä saapui nopeasti ehtooseen.
Hyvää yötä. :015: