Kirjoittaja Aihe: Tänään 47  (Luettu 26882 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Tänään 47
« Vastaus #120 : 01.03.16 - klo:11:15 »
Jopa huomasit veljeni saman minkä minä löysin mystikoilta. Omaa suunnitelmaa ei juurikaan tarvita, ehkä ajatus tai toive riittää. Aikataulun ja keinot annetaan . Se on johdatusta.

Tälle päivälle olemme ajatelleet Prisma-käynnin, kirjaston ja ruokailun ulkona, saa nähdä kuinka käy ja mihin muuhun tulee puututtua.

Päivittäisiin tehtäviini kuuluu Körttifoorumi, vaihtelevin epäonnistumisin. Laadun korvaa määrä.   :003:  Kummallekaan ei kaiketi olekaan asetettu kriteereitä.  :017:

Kiitos!!   :039:
Juu, olen jo pitkään ihmetellyt ja mielessäni hiljaa kiitellyt...huomisen leikkaukseni
ajoitusta, aikataulutusta...  :'(
Olen aika liikuttunut, Jumala selvästi mukana, niin ymmärrän ja koen... :eusa_pray:

Vai sinulla epäonnistumiset vaihtelee...mulla pysyy aika vakiona...paitsi että
hävettää joskus ja haluttais pistää pää pensaaseen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 47
« Vastaus #121 : 01.03.16 - klo:11:40 »
Rohkaistu, ole turvallisilla mielin ja luota lääketieteeseen. Noudata annettuja hoito-ohjeita ja huokaile hiljaista kiitosta. Nämä ovat minua auttaneet kun olen tehnyt sairaalareissuja.

Läheltä liippasi, ettei tullut ohjelmanmuutosta tämänpäiväisiin. Typykät tarvitsevat hoitajia. Huomenna. Huomiselle ei olekaan vielä muuta.

Soitto tuli sopivaan  :eusa_angel:  aikaan, ehdin ostaa muutakin ruokaa kuin mitä Janssonin kiusaukseen tarvitaan. Kohlakkoin lähletään.   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 47
« Vastaus #122 : 01.03.16 - klo:15:20 »
Kävin asioilla, monenlaisilla.
Nyt Nescafeeta ja ehkä hetken lepokin. :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 47
« Vastaus #123 : 01.03.16 - klo:16:09 »
Samaten. Kun autolla lähdetään, hoidetaan monta asiaa. Nyt neljässä eri paikassa käytiin.
Suurin aikaansaannokseni oli jääkaapin tyhjennys ja perinpohjainen puhdistus.
Kun kaappi oli lähes tyhjä, siihen oli sopiva ryhtyä.

Kirjastosta löysin muutamia sopivia luettavia, kuten Helsingin Diakonissalaitokseen liittyvän romaanin. Huomasin myös Bruce Springsteenistä tehdyn muistelman. Minulla ei ole käsitystä Boss'n parhaimmuudesta. Muutama foorumisti tuntuu käyvän jopa Tukholman-konserteissa, vai oliko se Turku ?
Sinikka Sokasta oli myös pieni muistelmakirja. Se oli otettava, sekä Umberto Econ uudempi.

Söimme mämmiä. Tästä alkaa paaston aika, ehkä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 47
« Vastaus #124 : 01.03.16 - klo:16:48 »
Tänään keskustelin uuden työpaikkani esimiehen kanssa, mitä työtehtäviä jatkossa toivon. "Tutustutaan puolin ja toisin" luki sähköpostikutsussa - pöh, olemme tunteneet ainakin kymmenen vuotta ja lapsemme ovat samalla luokalla. No, se oli sama viesti useammalle vastaanottajalle.  :003:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 47
« Vastaus #125 : 02.03.16 - klo:07:36 »
Tänään keskustelin uuden työpaikkani esimiehen kanssa, mitä työtehtäviä jatkossa toivon. "Tutustutaan puolin ja toisin" luki sähköpostikutsussa - pöh, olemme tunteneet ainakin kymmenen vuotta ja lapsemme ovat samalla luokalla. No, se oli sama viesti useammalle vastaanottajalle.  :003:

Varmaan silti no, puhuttelevaa tai jotain. Keitän kahvia, kysyn missä Hugeliini peuhasi yönsä ja rupean jatkamaan mitä teen ja vietän tauon pihalla.

Kissanhiekkoja kun, niissä siilit mielellään käyvät peuhaamassa, vaihdoin,  kaatui vähän siitä aukosta josta kugeliini tassuttaa laatikkoon tai vähän enemmän oikeastaan sinne tänne, ja osa on siellä täällä edelleen. Siilillä sen käyttötarkoitus on selvästi jokin muu kuin kissalla, tämä tosin pätee ainoastaan Herra Hugoon, En muihin ota kantaa,  mutta on se sitä siitä huolimatta vaihdettava siistillä siilillä kokonaankin joskus.

Koetan päästä lopusta eroon. Huhhuh.
« Viimeksi muokattu: 02.03.16 - klo:07:40 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 47
« Vastaus #126 : 02.03.16 - klo:09:02 »
Odotamme typyköitä hoitoon muutamiksi tunneiksi. Siinä meille tämän pävän ohjelma.

Olen herännyt varhain. Koira oksensi. Nyt hiukan raukaisee, varsinkin kun kuuntelin
meditaatioivaa vanhaa musiikkia. Laitan silmäni lepäämään muutamaksi minuutiksi, jos uinahdan, aina parempi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 47
« Vastaus #127 : 02.03.16 - klo:10:28 »
Menin sitten avaamaan salmiakki mix pussin ja sitä sitten tulee otettua toinen toisensa jälkeen.
Olen hirmuinen salmiakin syöjä. :icon_eek:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 47
« Vastaus #128 : 02.03.16 - klo:10:51 »
Minäkin, mutta koetan pysyä kurissa, muuten on asiaa hammaslääkäriin.

Pöytäänkutsu jonka typykät äsken opettivat:

Kukko puuron keitti,
kana maidon lämmitti.
Pikkulinnut lusikat toi.
Tulkaa lapset syömään, hoi !

Tämä kuulosta kaukaisesti tutulta. Ehkä olen kuullut lorun liki 70-vuotta sitten. :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 47
« Vastaus #129 : 02.03.16 - klo:12:16 »
Sain jostakin tarmonpuuskan ja aloitin polttorankojen keräämisen.Alussa tietysti varovaisesti eli kaadoin tontiltamme liittokuusikon päästä viisi koivua ja ne maahan karsin. Zetorilla vedin jokaisen puun puuliiterin lähelle. Siinä ne pätkin ja halkomalla sären. Hautajaisten jälkeen on uskallettava ajaa Peipporämeelle noutamaan mäntyjä ja koivuja, jos lunta ja jäätä ei ole rautareelle, niin otan traktorin perään kärryn. Näin on tässä talossa tehty ennenkin. Äitienpäivään mennessä pitää ajelu rämeellä lopettaa, sitten taas elokuussa voisi kuivemmilla paikoilla ajella.
Ajatukseni lentelevät aina kaukana edessäpäin, kun yritän työssäni jotakin aikaansaada. Nyt ei meitä päästetty keväällä etelään, niin jos pääsisimme Kebnekaisen retkelle mansikkasesongin jälkeen. Kartassa on houkutteleva paikka "Kekkonentoppen". Se on jotain 1400m korkealla, ei kovin kaukana retkeilyhotellilta. Nikkaluoktaan on asfaltti valmiina ja Hymeri kulkee.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 47
« Vastaus #130 : 03.03.16 - klo:01:25 »
Onnellista retkeä Kebnekaiselle!  Olen vaeltanut siellä joskus oliko 1992. Jouduin lähtemään toisten jäljessä, eli Nikkaluoktaan joutui silloin ottamaan Kiirunasta taksin. Nikkaluoktaan oli porukka jättänyt ohjeet, kuutisen kilometria patikoin järvelle jolla kulki vene, ja ehdin viimeiseen.

Opas, oikein lapineläjä, oli vastassa, kuljimme yli yön sitten muun joukon luo, siinä katosi makuupussini. Ikinä en edes harkinnut ruskeaa suojusta sen jälkeen. Haettiin ja haettiin ja aika kauas tultiin takaisin.  Opas joka tunsi reitin sanoi, että kun poikkesimme jossain hiihtokeskuksessa kahvilla, saatettiin jopa vohkia. Sehän on törkyistä toimintaa vaelluksella, mutta siinä paikassa mahdollista. Luulen yhä että se vain putosi. Koetin saada valokuvia eli joku kohta matkaamme se kierähti teilleen. Oli aika hämärää. Silti ihme juttu, kyllä sen niin tiiviisti kiinnittää rinkkaan.

Kebnekaisen huiputtaniseen oli varattu seuraava päivä, mutta osui lumimyrsky. Siis, oli heinäkuu. Lähdettiin siitä valumaan eteenpäin. Maisemista tulee vieläkin muistumia, kun suljen silmät, ja yhtenä iltana ihmeteltiin, lähitunturien korkeudet x4 stadikan torni mutta silmä tottui! Ei ne kerta kaikkiaan näyttäneet niin korkeilta.

Satoi, satoi. Siihenkin tottui ettei yhtä kuivaa sukkaa. Upein muisto oli joltakin huipulta, vesiputous, jossakin alempana valtavia porotokkia ja aurinko. Yleensä koko sen vedenjakajan ylittäminen oli elämys. Vallan masensi kun laskeuduttiin hiljotellen puuta kasvavalle alueelle, kunnes silmä tottui ja viimeisillä yöpymispaikoilla oli tosi kaunista ennen Abiskoa Torniojärven rannalla.

Hieno retki.
« Viimeksi muokattu: 03.03.16 - klo:01:29 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 47
« Vastaus #131 : 03.03.16 - klo:07:51 »
Kiitos rohkaisusta. Enhän minä tulevaisuudestani paljoa tiedä. Haaveilla saa.
Kirjoitit hyvin matkastasi, olet ollut silloin hyvässä kunnossa. Huiputtaminen on vaikeata! Olen kiertänyt Kebnekaisea kuin kissa puuroaan, Viime kesänäkin yritimme Abiskon alueella yöpyä, mutta jotenkin ajoimme siitä ohitse, tulimme Norjan puolelta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 47
« Vastaus #132 : 03.03.16 - klo:10:04 »
Tänään lapsenlapseni täyttää tasan yhden vuoden.
Laitoin jo onnitteluviestin.
Huomenna ajelemme pojan kanssa miniän kotiin, haen poikani,
hän kun on tämän viikon ollut Helsingissä työasioissaan ja miniä
pikku neidin kanssa omassa lapsuudenkodissaan.
Eli ajelemme pojan kanssa sinne iltapäivällä.
Ihmeen nopeasti on vuosi kulunut ja jos laskettu aika pitää
paikkansa suurin piirtein,  niin tyttäreni lapsi syntyy n. 20.3 tietämissä.
Voi että, omísta lapsista on tullut vanhempia jo, se tuntuu niin ihmeelliseltä, kun
juurihan he itse olivat sylissä ja pikkuisia.

Nyt Nescafeehetki.  :eusa_angel: :kahvi:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 47
« Vastaus #133 : 03.03.16 - klo:10:14 »
Olin ulkona tisurissa eilen hakemieni polttorankojen luona yhden tankillisen ajan. On se kivaa: tehdä, saada jopa jotain aikaiseksi, antaa ajatustensa "Tonavan" liitää, mutta sitten palata pieneksi eläkesenioriksi jälleen. Kaariinan kanssa viime vuoden klapisaalis oli yli 30 mottia. Tähtään samaan saaliiseen, "vähän päivässä, mutta enemmän viikossa". Ensimmäistä kertaa elämässäni tunsin itseni ruhjotuksi, kuinka ylpeä olisinkaan ollut "Taivaan portilla" ilman tällaista aikaa. Kun itsesääli iskee, on moottorisaha laskettava maahan ja sammutettava, ei siinä muita voimia ole kenellekään esitettäväksi. Kaariina kantoi puut laatikoihin ja lähti Mustamaan tielle potkuttelemaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 47
« Vastaus #134 : 03.03.16 - klo:10:16 »
Muuten, kiitos Sepolle siitä, kun kerran ehdotit, että
hankkisin käyttöoikeudet ja verkkopankkitunnukset äidilleni ja veljelleni.
Silloin se vielä tuntui aika kaukaiselta, vaan eipä mennyt paljonkaan aikaa,
kun äiti ensin ehdotti, että ottaisin käyttöoikeudet ja saan hakea rahaa heille valmiiksi.
Ja sitten jo pian ne verkkopankkitunnaritkin ja nyt jo aika pitkään olen hoitanut näin heidän
asioitaan. Helppoa ja kätevää mutta olin itse arka ehdottamaan...mutta se ehdotus tulikin sitten äidiltäni ja olin siihen heti valmis.
Seppo oli profeettana omalla maallaan kun ehdotti asiaa...mikä tosin silloin minusta tuntui vielä vieraalta, vaan ei aikaakaan kun
se "näky" toteutui.

Ennen vein heidän laskunsa maksupalveluun.
Nyt kaikki käy oman päätteen edessä ihan suit sait.

 :eusa_angel: