Kirjoittaja Aihe: Tänään 47  (Luettu 27100 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 47
« Vastaus #75 : 23.02.16 - klo:00:00 »
Minä nimittäin olen antanut lukuisia suukkoja joista en tiedä mitä siili ajattelee, mutta Herra Hugo tarttui kuonollaan, ilman hampaita, tuohon nuuskuttamaansa korvaan, joten oletin sen vastaavan hellyyteen.

Se laulaa nyt innokkaasti. Lienee poikamiespankin aika.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 47
« Vastaus #76 : 23.02.16 - klo:10:22 »
Olen aloittanut valmistelut hiihtolomalaisten vastaanottoon. Koska väliin mahtuu silmäpolilla käyntikin, teen nyt hommia ajoissa vaikka tulevat torstaina ip.

Tänään saamme vielä Lotan tänne. Hänellä on 1. hammaslääkärissä käynti porauksineen kaikkineen. Mummilassa hellitään pipi pois, jos sitä tuleekaan.
Mainion erilaista on hammashoito lapsille nykyään. Eilen oli alustava käynti jossa käytiin läpi se mitä tänään tapahtuu. Harjoituskappaleen imuletkun suukappaleesta Lotta sai kotiin, sillä kuului harjoitella. Sanaa poraus  ei käytetä. :'(

Kohta sieltä tullaan, saa nähdä millä tunnelmin.

Tuovat pyynnöstäni likapyykkejä pestäväksi. Teen sen mielelläni koska perheen isä käy työssä Helsingissä, äiti opiskelee ja kaksi tylleröä tekee paljon pyykkiä. Lisäksi
on se koirakin.

Huomena keitän lihapiirakoita Herttoniemen nuorukaisten välipalaksi. Äsken paistoin itse jauhamani naudanjauhelihan piirakoiden täytteeksi.  Sitten on edessä myös blinikekkerit, kunhan tulevat.

Hiihtokeliäkin näyttäisi olevan ja lautukone veti latuja entiselle golfkentälle.   :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tänään 47
« Vastaus #77 : 23.02.16 - klo:13:01 »
Hyvin on päivämme , tähän asti, sujunut Lotan kanssa. Ainoa kina syntyi, kun pieni ei vielä ymmärrä kitkan ja painovoiman  merkitystä. Lotta olisi vängällä tahtonut vetää vaarin rattikelkalla ylämäkeen. Matti on 193 cm, 85 kg. Rattikelkka on 50 vuotias  rautarakenteinen Jovin klassikko.
Matti ei suostunut kelkkaan, mutta minä suostuin. Arvaahan sen kuinka kävi. Hampaat irvessä kuusivuotias yritti, ja lopulta luovutti.
Pieni esitelmä , ja taas tuli lisää tietoa typykälle.

p.s.  Hammaslääkäri ei porannut, mutta paikkasi ' sinisellä valolla'. Lahjakin annettiin, pieni majavalelu jolla on v a h v a t  hampaat.

Nyt ovat lumileikkejä pihassa. Hirveä linnoitus on syntymässä sakaroineen ja jääpuikoilla vielä lisätään sen pelottavuutta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Tänään 47
« Vastaus #78 : 23.02.16 - klo:14:35 »
Tuli käytyä silmälääkärissä...enpä muista koska viimeksi...
Näkö vielä vähän sumea...kaikki ilmeisesti muutoin kohdillaan, silmäpaineet yms....
Lasien vaihto keväämmällä kunhan jahka jalkeille pääsen leikkauksen jälkeen.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 47
« Vastaus #79 : 23.02.16 - klo:18:00 »
Tänäänkin kiinteistönhoitajan hommia,
lumikielten pudottelua katolta,
puuhellaan valkeat yms mukavaa velipoika se kun vaan jatkaa bilettämistään
poikamiesten kanssa, huomenissa vasta kotosalle saapunee hän.

Nyt voileipäkakun jämiä ja appelsiinituoremehua. :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Tänään 47
« Vastaus #80 : 24.02.16 - klo:14:25 »
Sairastelu ja jalkahoito jatkuu

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 47
« Vastaus #81 : 24.02.16 - klo:22:35 »
Yritetään ajaa yhtä bisnestä alas. Tänään asia taas mutkistui.

Yrityksen perustamminen on helppoa, siihen riittää pari päivää. Lopettamiseen/myyntiin tarvitaan ilmeisesti pari vuotta.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 47
« Vastaus #82 : 24.02.16 - klo:23:14 »
Yritetään ajaa yhtä bisnestä alas. Tänään asia taas mutkistui.

Yrityksen perustamminen on helppoa, siihen riittää pari päivää. Lopettamiseen/myyntiin tarvitaan ilmeisesti pari vuotta.

Mt

Onnea matkaan
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 47
« Vastaus #83 : 25.02.16 - klo:07:20 »
Haemme Lauran hoitoon ja sen jälkeen kävelen "kurssilleni" keskustan seurakuntatalolle. Elän herroiksi tämän päivän.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 47
« Vastaus #84 : 25.02.16 - klo:09:17 »
Sateli hiljakseen lunta kun ajelin kotiin.  :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Tänään 47
« Vastaus #85 : 25.02.16 - klo:09:57 »
Yritän tänään jatkaa viereisen sängyn päältä paperipinojen tuhoamista että pääsen
siihen sitten aikanaan lepäilemään ja toipumaan...

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 47
« Vastaus #86 : 25.02.16 - klo:23:58 »
Olen oikein onnellinen, joku tulee ja viipyy viisi tuntia ja sanoo että aina on olevinaan väsynyt ja aina muka vain pitää päästä kotiin eikä se virkistä yhtään, mutta kun vain repii itsensä liikkeelle niin kyllä kannatti ja Emnerdalen uusinnan  voi nauhoittaa niin tietää miten ???? toimitetaan sairaalaan potemaan... En miestä tunne, on sarjakin tuntematon.


Mietin ja kummastelen kun täällä joku ihan varmasti vakuutti että sarjassa Tapahtukoon Sinun tahtosi pappisseminaarista erosi liikemies Raphael ja ajattelin että kai minä  erehdyin kun muistan ihan toisin vaikka katsoin jaksot useita kertoja, ja niin vain on että edelleen muistan eronneeksi sen pojan, jota lääkäri alkuun neuvoikin valitsemaan toisen tien eli kohtaamaan maailman. Nimiä muistan tosi huonosti mutta tämäniltaisessa jaksossa Raphael palasi seminaariin ja tämä tummaihoinen poika lähti ja hän kyllä jätti palaamatta.


Seuraan kiinnostuksella paitsi sarjaa muistini luotettavuutta, tämä kun ei ole nyt ainoa asia jonka muistan jotenkin toisin tosielämästä ja  täältä. Iskikö aikainen Alzheimer?  :icon_eek:  pitänee mennä lisäkäynnille neurologille. Siihen on lääkkeitä sen tiedän.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 47
« Vastaus #87 : 26.02.16 - klo:08:51 »
Pari lamppua on palanut, joten saan lähteä Bauhausiin ostoksille. Ehkä on bensiininkin samalla kerralla.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Tänään 47
« Vastaus #88 : 26.02.16 - klo:16:53 »
Verenluovutuksessa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 47
« Vastaus #89 : 26.02.16 - klo:18:04 »
Verenluovutuksessa.
Olet näemmä nuori mies, minulta loppui mainittu etuoikeus jo 6,5 v sitten.