Kirjoittaja Aihe: Eläimet 9  (Luettu 34704 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #60 : 11.01.16 - klo:11:00 »
Iski atakki vaan helpottaa jo! Tuumin heti kantoreppua koiruudelle ja sukkia meidän Wilmskke. Wilma ei ehkpitäiei niitä

Hugeliini on ainakin poikennut uuspesässään, mutta aamutuh kuylui. Åkyllå pyörän takaa taas. On siinä iteppäine siilu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #61 : 13.01.16 - klo:04:58 »
Kas, näkyy että oli paha kohtaus kun tuo kuuluu toipumisvaiheeseen ja muka ohi menee. Sain iilukan perustarpeet kuntoon, mutta iltahugi jäi. Tänään kiilukka koputti seinää jysk jysk jysk, ja kieltäytyi syömästä muualta kuin sylissä kämmeneltä.

Siinä se aikansa myllersi omassa huovassaan mutta kun aliin laulaa, se kiirehti ylös kaulalle. Testasin hieman epäsiilistä, eli aloitin Mozartin Voi, che sapetella Figaron häistä ja iilukka pysyi ihan hievahtamatta paikallasn. Sitten kokeilun samasta Barbarinan Che perduta ja kyllä vain, tämä siili pitää suuresti musiikista.

Myyvät semmoisia ksylofoneja joissa kosketinta painaen soikin kappale. Jos saisi edullisesti tahtousin katsella, pitäisikö hugelo siitä. Rapisevat pussit ja kilisevät linnut on aikaa sitten kuolattu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #62 : 15.01.16 - klo:07:37 »
Herra Hugon lääkäripäivä, mitäs ei antanut minun leikata kynsiään, ja voi voi pikkuressua. On se hyvä viedä muutenkin sillä ei oikein siili saisi aivastella. Katsomme samalla  onko hän suuresti liikalihonut ja sen putoamisen  jäljet, sillä vaivaa se minua.

Onneksi on siililääkäri, hän kai kysyy jo eikö tätä eläintä milloinkaan kylvetetä, mutta kun siilin kokemat stressit täytyy jaksottaa niin eilen emme kylpeneet, koska se on aina itkun asia enkä mielelläni herätä Herra Hugoa kesken unien. Me toivumme nauttien kuoretta keinutuolissa ja olemme onnellisia ja likaisia. Sitten taas sopeudumme pestyihin fleeceihin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #63 : 21.01.16 - klo:01:43 »
Siilukkani kiilukkani sai lääkärin huudahtamaan:  Hyvä tavaton kiinka kesy siili! En ole ikinä nähnyt näin kesyä! Manikyyri ja pedikyyri sitten tarvitsi ainoastaan hieman tukea, ei tarvinnut Herra Hugoa lääkitä. Mutta olimme pulskistuneet johtuen kaiketi joulukuoreen runsaudesta.

Tänään  jälleen itkeskelimme kylvyssä.
Toivoisin ettei lämpimässä vedessä tassuttaminen tuottaisi kärsimystä. Hugwloiben tarrautuu oiktis käsivarteeni.

Mutta se vaikuttaa rakastavan musiikkia. Minua kiinnosti, kun hän nyt on jokin liitukautinen, kuinka vanhaa musiikki on! Siilillä on kosiolaulunsa kyllä. Hugelo pitää eritoten Mozartista. Se kiiruhtaa takaisin ja painautuu kaulaani vasten, vaikka olisikin jo sanonut  tavanomsisen ruokatuhin, kun aloitetaan mikä hyvänsä aaria. Olemne siis rohkeasti edenneet siilimusiikista vaikka ne aloitamme iltamme tutulla Kuka keksi siilin tai Hugo paras siili on.

Se saa niistä sylkipallosia.  :icon_biggrin:  !
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6371
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #64 : 21.01.16 - klo:20:25 »
Minulla on taas lainakissa viettämässä pitkää viikonloppua. Hieman tuo ihmeissään kurnuttaa, vaikka onhan se täällä käynyt ennenkin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6371
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #65 : 22.01.16 - klo:10:48 »
Osku lainakisu pirputti koko yön niin, etten saanut kunnolla nukuttua  :012: Nyt sitten tuossa nukkua tuhisee vieressäni.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #66 : 22.01.16 - klo:11:49 »
Meidän vanhempi emokissa NöpöStiina eli Nöpö kadonnut tuntemattomalla tavalla.
Mutta nuori ylväs NikoDeemus eli alias Niko on kuin Kissapöllö, isot silmät ja tarkkana kuin porkkana.
Niko on naaraskatti vaikka nimi viittaa poikaan...mutta ulkomaillahan on Nicole kyllä naisen minimi, eikun siis nimi. :kahvi: :kahvi:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #67 : 22.01.16 - klo:12:02 »
Råtta elää ja voi hyvin. Huomasin kuinka:  se kiipeää lintujen amppeliin ja työntää sapuskat alas. Nyt se jäi ymmälleen sillä talipallo oli liian kookas.

Tekstaus sisarelle: Rottaongelma! En pysty tappamaan! Johon sain kiihkeän ryöpyn vastaustekstejä
- Miksi pitäisi?
- Älä tapa!
- Naapurit ovat ongelma rotta ei
- Anna olla sen rotan se häipyy kesällä itsestään
- Oikeutta rotilke!
-Oikeutta rotille!


Kiitos, tekstasin. En tapa. Toivon että häipyy.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #68 : 22.01.16 - klo:15:17 »
Minusta rotta on haittaeläin, mutta kukin taaplaa tyylillään.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #69 : 22.01.16 - klo:22:45 »
Minusta rotta on haittaeläin, mutta kukin taaplaa tyylillään.

Minustakin råtta on haittaeläin. Tuo on juuri se kesyrotta, arvelen. Sillä oli älliä asettua juuri tälle terassille, mokomalla. Tuo sisaren tyyli on rulettanut meillä aina. Kun pyydettiin katiskalla syömäkalaa hän viskeli itkien kaikki kalaset mereen takaisin. Verkonsoudusta ei tullut mitään jos oli paikalla. Minua ei häirinnyt mitenkään, ja jos olisin yhä vaaleatukkainen leena ruo råtta olisi jo entinen råtta.

Minä muutuin sisaren kaltaiseksi kun hiustenväri vaihtui toteamme. Se tapahtui itsestään. Kyllähän vaaleakin tukka tummuu mutta ei se saa uutta väriä.
« Viimeksi muokattu: 22.01.16 - klo:22:50 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #70 : 22.01.16 - klo:22:55 »
Hugelo raukka kuunteli sävyisänä musiikkia, mutta huomasin sentään milloin siili on piinassa. Se vallan syöksyi matosastian kimppuun. Hirveä nälkä poloisella.

Nyt olen järjestänyt sille seikkailuratoja kun sillä oikeastaan on tuplakaappi, eli matoskätköjä on siellä täällä. Se on hyvin hauskaa. Autoakin ajaa joukko matoja, suurlelun alle on kätketty sekä niihin joita voisi käyttää unipesinä. Hugelohan nukkuu ilman mitään pesiä peiton alla. Erikoinen tapaus!

Aamulla on kiinnostava katsella, missä on poikettu. Autokin siirtyy usein hyllyltä toiselle.  jotta siili saa siililliset virikkeensä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #71 : 02.02.16 - klo:02:24 »
Jymsjymsjymsjymsjymsjyms. Iilukka pinkoo pyörässä korvat lepattaen. Se jo toisin ajoin antaa tassua pyydettäessä, mutta ehkä eleellä on eri merkitys kuin koirilla (mikä heillä on?). Tuntuu herttaiselta, kun varovainen viileä siilintassu painuu hyvin nuuskutettua ja tunnistettua sormea vasten.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #72 : 06.02.16 - klo:18:50 »
No kylpypäivä, valmistelen kohta lämpöisen vesikerroksen jossa tilkka helokkiöljyä jossa olisi määrä tassuttaa. Pidän käsivartta turvapuuna mutta Herra Hugo kiipeää itkien pois. Sitä on pidettävä sylissä ja lohduttaen puheltava puhtaan tassun autuudesta. Laulettava.

Ehkä tuo uusi, käy eespäin, siili voimakas, kannustaa. Äl orjasiili parka, täst alkain ole, tarmollas, jo murra kauhusalpa. Min kuntos keksii hampaas syö, se olkoon uljasn siilin työ jonk eestä poistuu kylvyn yö, jonk eestä poistuu kylvyn yö...  >:(

Joku siili pesee tassunsa päivittäin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #73 : 09.02.16 - klo:21:32 »
Hugo on oppinut pitämään pyöränsä puhtaana totean. Se tekee tarpeensa huolellisesti ateriointihyllylle koska ne siitä oitis katoavat. Se kai inhoaa sitä puhdistusaineen tuoksua.

" Siili tuoksuu omasta mielestään hyvältä, joskin muutamat ihmiset ovat toista mieltä".  Kukahan tuon selvitti? Kysymällähän sen tietysti saa tietää.  :icon_eek:  olinpa tyhmä minä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #74 : 09.02.16 - klo:22:04 »
Missä Tuusulanjärvi muuttuu joeksi aivan Hyrylän keskustassa asustaa saukko (lutra lutra) kalaportaan päässä. Ilmeisesti siinä on hyvä ruokapaikka.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi