Kirjoittaja Aihe: Eläimet 9  (Luettu 34026 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #105 : 30.03.16 - klo:18:34 »
Samoin. Lenkeilläni kuulen joutsenten ääniä, välillä näenkin.
Lentävät tästä taajaman yli.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #106 : 31.03.16 - klo:18:54 »
Saksassa Kaltenkirhenin Thermessä oli naapurilla kovin äkäiseltä vaikuttava schäfer, kun se tuli kohti, pysähdyin ja aloin puhua sille saksaa. Sehän lopetti haukkumisen ja tuli minua haistelemaan. Sen illan aikana koira seurasi minua kävelyllä ja syötin sille suomalaista makkaraa, iso koira, ei pieni määrä pikriiniä missään tunnu. Isäntä oli vähän apea ja maistissaan, kun vihkimätön vaimonsa oli hiljan kuollut. Hän oli radioamatööri. Sitä hän ihmetteli, kun hänen koiransa ei minulle rähjännyt. Kerroin, että olin koiralle selittänyt edellisen sukupolven saksalaisen ja suomalaisen olleen keskenään aseveljiä. Koira ymmärsi heti, että mekin voimme niin olla ja olimme muutaman tunnin ajan kavereita. Koiran omistaja vastasi radioamatöörimäisesti "ändöstud". Thermen stellplats oli hiljainen ja saimme hyvät unet. Paikka oli Hampurin yläpuolella.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #107 : 14.04.16 - klo:16:25 »
Tutustuimme Themiksen kanssa uuteen tuttavuuteen, nuoreen Bretagnen bassetiin.
Se osasi osoittaa kunnioitusta vanhaa maannaista, vai pitäisikö sanoa, maannarttua,
kohtaan.
Veikeä otus, matala kuin mäyräkoira, karkeakarvainen. Googlen kuvissa näyttävät korkeampijalkaisilta. Kasvanevatko jalat iän myötä ?

Tämä on jo vanhempi yksilö;         http://3.bp.blogspot.com/-gKfK_W48ibs/Tqw5XNVvUuI/AAAAAAAAElA/Ny16o2n1oYY/s1600/IMG_0141a.jpg

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #108 : 24.04.16 - klo:05:21 »

   Pellon halki kulkevan hiekkatie ojassa oli sammakonkutua, paikassa josta joka kevät sitä pongaamme.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #109 : 29.04.16 - klo:09:23 »
Onko näin oikein vai väärin, mutta hellyttävää on.

Iivari;        http://www.iltasanomat.fi/lemmikit/art-2000001168445.html

Juustota löytyy video poikineen ;  https://youtu.be/V16LkpaHsso


Minäkin yritän kesyttää variksiani, mutta se on jäänyt vain ruokkimiseksi. Tosin olen huomannut että ne seuraavat minua korkeuksistaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #110 : 07.05.16 - klo:10:31 »
Kerran kohtasin usean vaskitsan pesän siivotessani tuttavani mökin pihaa. Nurmikolla lojuneen levyn alta paljastui kuparinhohtoinen elävien kiemuroiden uskomattoman upea kuvio. Sitä saattoi nimittää jopa taide-elämykseksi. Olin aiemmin tavannut vain yksittäisen vaskitsan, joka muistaakseni katosi nopeasti ruohikon kätköihin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #111 : 07.05.16 - klo:20:19 »
Siilejä liikehtii, rotista alan saada tarpeekseni, nyt menen ja itketän Herra Hugoa. Se on pakko pestä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #112 : 09.05.16 - klo:20:03 »
Nyt löysin sen vaskitsan pesän.  Kääntelin kuivaa lehtikompostia. Sen kuivimmassa osassa oli muurahaispesän alku, mutta alakerrasta tuli esiin vaskitsa. Se työntyi vähän kasan sisään näyttäen sormenvahvuielta puun juurelta.

Tiesin kyllä että tällaisia lehtikasoja suosivat siilit. Aiemmin niitä on siinä ollutkin.

Päivällä Urajärven suunnalla näimme ketun pellon reunassa. Tyttären pihassa oli kissa vastassa. Emme päästäneet Themistä autosta ennen kuin se häipyi johonkin.
Hevoset tulivat katselemaan kun lapioimme niiden tuotoksia säkkeihin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #113 : 16.05.16 - klo:21:00 »
Siiliyhdistyksen jäsenyys on tuottanut huikeasti iloa, mutta tietty siilit niinikään. Ujo nuori poikkeaa illastamassa siinä kahdeksan tienoossa mikäli on katettu, ellei ole se lähtee pois ja hiipii suojaan kun tarjoillaan toista lautasellista. Toiset vain kääntävät pään poispäin.

Suurin riemun aihe on kaksi, äänekästä tuhinaa pitävä herrayksilö ja ilmeisen tiine tyttö, ja kun vilkaisin isäni nikkaroimaa horrostuspesää valmiina suururakkaan se osoittautui puhtoiseksi. Ihmettelinkin mistä nuhruista sammalta satelee terassilleni. Se lienee siistitty ilosta perhetapahtumaa varten, ainakin niin toivon. Ihmisten kyhäilyt kelpaavat juuri poikaspesiksi ja tietysti pöiväunipesiksi.

Enhän minä mihinkään tästä voi lähteä. Yläkerran uudi naapuri lupasi jo pitää näistä huolta mutta kun jaeltiin se ajoittain jaeltava lintu- oravaruokkimiskielto hän tuli ihan hädissään selittämään


Hän ei uskalla koska ei tiedä mitä ihmiset siitä sanoisivat.

Olin aika yllättynyt.
Jos ei uskalla koska pelkää saavansa jonkin taudin niin tajuaisin, siitähän varoiteltiin.  Lintu ja orava ja kun on nähty se rotta. Mutta siili syö siististi ja nopeasti ja sen jälkeen lautanen viedään pois.  Eikä rottaa ole nähty aikakausiin. Mihin lie hävisi. Se rotta siinä nimittäin oli pointti, kun se tulee ja levittää ties mitä.

Mutta siis pelätä ihmisten sanomisia. Kun niiltä on tässä talossa maailman yksinkertaisinta välttyä. Minua inhottavat joskus puheet ja etenkin juorut tai perättömät syytöksrt ja silloin hankkiudun tieheni, mutta ihmiset Helsingissä..... Mitä ne sanoo. En usko että ainakaan minusta mitään.

Siilille on surullisen vaikea selittää että Teerenpelin terassi suljetaan viikoksi. Yhdistyksestä joku tietomies kirjoitti että lämmin kevät ja runsas hyönteismäärä, relax. Heinäkuun alku on sitten seuraavan sesongin aikaa.

« Viimeksi muokattu: 16.05.16 - klo:21:04 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #114 : 17.05.16 - klo:18:58 »
Aamulla suoritin kevään ensimmäinen uloskannon kellariasta. Tämänkertainen kellariasukki oli pikkurillini pään kokoinen sammakko. Se loikki jyrkissä portaissa. Vein sen ulos suojaisalle ojanpenkalle ja toivotin hyvää kesää.  :039: 
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #115 : 23.05.16 - klo:19:52 »
Tänään näin, miten Terri (borderterrierinarttu) suhtautuu jäniksiin. Oli selvästi kiinnostunut katua ylittävästä rusakosta, mutta pysähtyi vain ääneti ihmettelemään. Rusakkokin otti tilanteen rauhallisesti ja koikkelehti omille teilleen sen kummemmin hötkyilemättä. Edellinen samanrotuinen koiramme Kerttu olisi pistänyt jäniksen menoon vauhtia äänekkäällä kannustuksella. Kerttu olikin alfanaaras, kun Terri taitaa olla korkeintaan gamma.
« Viimeksi muokattu: 24.05.16 - klo:07:06 kirjoittanut Pena »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #116 : 23.05.16 - klo:22:13 »
Tappelu! Tappelu! Tappelu! Suursiili yrittää häätää pienempää pois vaikka ateriavateja, niitä on!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #117 : 23.05.16 - klo:22:17 »
Tarjoilu päättyykin jotta oppivat kohta jo saalistamaan itse terveellisemmän ruokansa. Näin opastaa Siiliyhdistys.

Heinäkuun alussa sitten alkaa sesonki, yllätyksekseni, sillä silloin syntyvät poikaset ja emoset on syötettävä. Minullahan on tämä horrostuspesä, sen oli joku siili siivonnut ihan kauniisti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #118 : 24.05.16 - klo:23:19 »
Siilit ovat ottaneet tTeerenpelin terassin jälleen omakseen ja yksi niistä on tiine, näyttää, ei siili muuten ole ympäripyöreä. Toimitettiin lehteä jos tarvitsee synnytyspesää. Hyvin oli siivottua, kun kurkistin sisälle.  Ehkä täytyy keräillä lisää.

Pihaan on niinmuodoin muuttanut citykaniperhe jonka toivomme välttyneen kaupungin länsioda vaivanneesta citykaniiniviruksesta joka tappoi niitä paljon. Poikaset ovat vielä aivan pieniä, mutta vilkkaita.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Eläimet 9
« Vastaus #119 : 28.05.16 - klo:09:47 »
Themis oksensi puoli neljän aikaan. Alkoi sohvan suursiivous johon meni puolisen tuntia.
Nyt kävin kaupasta hajunpoistajaa hakemassa muiden siivousaineiden lisäksi, oksennuksen haju säilyy muuten ikuisesti.
Onneksi on muutenkin ohjelmassa siivousta huomisen serkkuvierailun takia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)