Kirjoittaja Aihe: Sairauteni II  (Luettu 54649 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #75 : 29.07.15 - klo:11:55 »
Kerrankos sitä on linssit väärin hiottu.

Olin käynyt kerrankin silmälääkärissä ja hankkinut resptin rilleihn. Menin sen kanssa vakituisesti käyttämälleni optikolle, joka vertasi reseptiä edellisiin tuloksiin ja sanoi ettei sinun silmäsi ole voineet näin paljon muuttea. Mennään ja tarkistetaan. Niin tehtiin ja todettiin että resepti oli muuten oikein, mutta vasen ja oikea oli mennyt jostain syystä lääkäristä ristiin. Kkun vaihdetiin ne, niin kaikki oli hyvin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 29.07.15 - klo:14:14 »
Monesti miettinyt, että kärsisin mieluummin kipuja kuin huimausta. Kyllähän kovat kivutkin on tuttuja niiltä ajoilta, kun niveliä vasta alettiin tutkia, eikä sopivaa lääkitystä löytynyt. Kipuihin voi ottaa särkylääkkeitä. Yksi lääkäri, joka on endokrinologi, sanoi kaikkien sydämeen vaikuttavien lääkkeiden aiheuttavan huimausta ja niin se tuntuu olevan.

Silti... Eikö mitään mahtaisi eikö kukaan ja onko joka asia huomioitu, varmasn on mutta näin alan aina miettiä tarkastaa reseptejä elektrolyyttejä ja nytkin jos haluat yv llä lähettää niin voisin kelailla koska lähes jaan tuon kokemuksen. 

Huimaus on eräs pahimpia kokemuksia ihmisenä olemisessa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #77 : 29.07.15 - klo:15:29 »
Silti... Eikö mitään mahtaisi eikö kukaan ja onko joka asia huomioitu, varmasn on mutta näin alan aina miettiä tarkastaa reseptejä elektrolyyttejä ja nytkin jos haluat yv llä lähettää niin voisin kelailla koska lähes jaan tuon kokemuksen. 

Huimaus on eräs pahimpia kokemuksia ihmisenä olemisessa.

Tässä on vaan sellainen juttu kun huimaus alkoi sydänleikkauksen jälkeen silloin, kun aloin käyttämään beetasalpaajaa. Kyllähän saisin b-salpaajan helposti vaihdettua toiseen, mutta kun epäilen niiden kaikkien olevan samanlaisia.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 29.07.15 - klo:22:50 »
Tässä on vaan sellainen juttu kun huimaus alkoi sydänleikkauksen jälkeen silloin, kun aloin käyttämään beetasalpaajaa. Kyllähän saisin b-salpaajan helposti vaihdettua toiseen, mutta kun epäilen niiden kaikkien olevan samanlaisia.

Eivät ne ole.
Tahtoisin tietää jälleen mitä siellä keskushermoston verenkierrossa on meneillään. Sellainen kalsiumsalpaaja kuin Nimotop saattaisi auttaa jos bulbaarialuerlla eli niskan seudussa tai pikkuaivoissa jne menevät pikku verisuonet kiinni eikä vaihto auta tai annostitraus, mutta se ei ole edes peruskorvattava eikä mikään lausunto siinä auta.
« Viimeksi muokattu: 29.07.15 - klo:22:54 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 30.07.15 - klo:22:31 »
Jos tulee hankalaa sivuvaikutusta on tosin mahdollista ettei valmisteen vaihto auta muttei mahdotontakaan, samoin annoskoon titrailu.

Toivon kaikille joilla haittoja on, mahdollisuutta ottaa yhteyttä ja kysyä pääsisikö niistä.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #80 : 31.07.15 - klo:13:20 »
Eivät ne ole.
Tahtoisin tietää jälleen mitä siellä keskushermoston verenkierrossa on meneillään. Sellainen kalsiumsalpaaja kuin Nimotop saattaisi auttaa jos bulbaarialuerlla eli niskan seudussa tai pikkuaivoissa jne menevät pikku verisuonet kiinni eikä vaihto auta tai annostitraus, mutta se ei ole edes peruskorvattava eikä mikään lausunto siinä auta.

Jotain elektrolyyttijuttuja on tehty; eikös se endokrinologi tutki juuri niitä? Siitä ei ollut apua. Beetasalpaaja on minulla sellainen, että se supistaa hiusverisuonia, jolloin sormet ja varpaat menee ihan jäähän. Jostain syystä ne menee monta kertaa päivässä. Sitten se supistaa keuhkoputkia ja aiheuttaa hieman hengitysvaikeuksia, mutta samaa tekee verenohennuslääkekin. Beetasalpaajia on myös sellaisia, jotka laajentaa verisuonia. En tiedä, kummat olisi parempia. Lisäksi vielä Bisoprololi aiheuttaa unihäiriöitä, lieviä paniikkikohtauksia ja painajaisunia jne. Siis näitä minulle. En ole saanut nukuttua päikkäreitä enää yli vuoteen.

Maanantaina sain eka annoksen uutta reumalääkettä ja niveltulehdukset hävisivät saman tien. Tehokasta. Sain myös uuden lääkekortin, jota on pidettävä aina mukana, jos jotain sattuu. Veikkaan, että tuosta lääkkeestä ei muut lääkärit tajua mitään paitsi reumatologit.

Ap:llä kaupungilla tuli pahempi huimauskohtaus, mutta selvisin bussiin ja kotiin. Ostin vielä tullessa mansikkatytöltä mansikoita. Olen nyt varpaisillani ja painun päivystykseen heti jos vielä tulee sellainen kohtaus. Sinne en mielelläni lähde kun sieltä ei kuitenkaan saa apua.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 31.07.15 - klo:14:01 »
Kyllä jonkun  täytyisi ajaa ohjelmalla tai laskea laskutikulla lääkkeidesi yhteisvaikutukset läpi.

Beetasalpaaja joka aiheuttaa tuollaisua sivuvaikutuksia täytyisi harkinnan mukaan vaihtaa toiseen, bisoprololia uudempiakin on, astmaatikot esimerkiksi käyttävät sellaisia jotka ovat erityisen sydänspesifejä.  Samoin aavistelin tuota eli niskavaltimojen ahtaus saattaa aiheuttaa huimausta.

ensi vuodeksi pitäisi valmistua sen kotiohjelman jolla voisi samalla tehdä puhelinreseptit ja olen vartoillut sitä kun se luvataan eikä se tule ja taas luvataan jne. Siinä pitäisi tietty olla nuo sähköiset farmakat, mutta alan olla liian monelle taholle huolestunut eli saatan hommata itselleni sellaisen. Se reseptiohjelma kuitenkaan tule valmiiksi  >:(

Olisi näppärää, tänne vain yv llä lääkelistat ja ajaisin läpi ja katsoisin mistä mikä johtuu. Mutta tuo ei vaadi kuin alkeellisen muistitoiminnon, eli etkö voisi toivuttuasi kysyä lääkäriltä joka hoitaa, miksi juuri bisoprolol.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 05.09.15 - klo:12:44 »
Rupesin tässä ihmettelemään, mitä lakisääteiseen työterveyshuoltoon oikein kuuluu. Pitäisi kai meilläkin olla työterveyshuollon toimintasuunnitelma? Ja olisiko minut pitänyt työsuhteen alussa järjestää terveystarkastukseen? Tässä on vielä sekin, että näin vuokraduunarina en tiedä, että jos vastaus jompaankumpaan on "kyllä", niin onko järjestysvelvollinen se firma, joka minua antaa lainaksi, vai se, joka ottaa. Tai onko sillä väliä, koska ensinmainittu on jälkimmäisen tytäryhtio tjsp.

Haluaisin kyllä käydä syynissä, tai olisin halunnut jo heti alkuun, kuten kaikissa aikaisemmissa vakituisemmissa työpaikoissani olen käynyt. Vaan kukaan, jolta kysyin, ei oikein tuntunut tietävän, pitääkö niin tehdä tai onko minulla oikeus. Nykyistä työterveyttäni olen rasittanut vain yhden unilääkereseptin verran.

Terveyskeskuksista kuulemma käännyttävät työterveyteen kaikki, joilla sellainen sattuu olemaan. Vaan eihän työterveyshuollon ole mikään pakko hoitaa työhön liittymättömiä, sitä haittaamattomia vaivoja? Minulla järsii lupus naamaa ja tuntuu että alkaisin tarvita siihen jotain troppia, mutta ei se työntekoa estä tai työnteosta pahene. Päinvastoin, hyvä vain että istun sisällä kaiken päivänvalon ajan. Eli mitä se työterveydelle edes kuuluisi?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 07.09.15 - klo:19:59 »
 Tämä jakoi näppäimistön kahteen kapeaan enkä saa takaisin  >:(. Auttakaa. Mitä min
 tein?

Soita sinne ja kysy niin saat tietää miten se on teillä järjestetty, eihän sitä kukaan ulkopuolinen voi tietää. 

Kun viimeksi säästettiin siis 1990 ja jotain, tth rajoittui vain ongelmiin jotka haittaavat työtä eli en päässyt edes minä sellaiseen. 

Nyt säästää perusth eli ne tth:n joilla työtä on. Miten työnantajataho sen järjestää on kunkin juttu.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 08.09.15 - klo:00:00 »
Mitä tarkoittaa "jakoi näppäimistön kahteen kapeaan"? Mikä sen jakoi? Haluaisin kahtia jakautuneen näppäimistön. (Ja kyllä kuuluu tähän kokoukseen, sillä on käsivaivaa huonon näppäimistöergonomian takia.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 10.09.15 - klo:09:12 »

Nivelrikko ei ole vaivannut muutamaan kuukauteen.

🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 10.09.15 - klo:09:45 »
Hyvä juttu.  Samoin minulla ovat kivut vähenneet nivelistä ja niskakin toimii. Olen ahkeroinut selkäohjeiden mukaan, pudottanut painoa ja jättänyt nukahtamislääkkeen pois. Melatoniini on parempi.
Astmakaan ei juuri muistuta olemassaolostaan, ja silmä on parempi. Olen kiitollinen.
 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 10.09.15 - klo:10:41 »
Mitä tarkoittaa "jakoi näppäimistön kahteen kapeaan"? Mikä sen jakoi? Haluaisin kahtia jakautuneen näppäimistön. (Ja kyllä kuuluu tähän kokoukseen, sillä on käsivaivaa huonon näppäimistöergonomian takia.)

En tiedä mitä tein, tämä ponnahti erilleen oikeaan ja vasempaan reunaan näyttöä hyyyyvin kapeat näppäimistöt puoliksi ja puoliksi enkä tiedä nitä tein, huitaisin jotain nappia. Sitten vain kokeilin vetää niitä yhteen ja pam, olivat yhdessä ja napit suuria.

Niin parani iPadin näyttönäppäimistö, siis.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 10.09.15 - klo:11:11 »
En tiedä mitä tein, tämä ponnahti erilleen oikeaan ja vasempaan reunaan näyttöä hyyyyvin kapeat näppäimistöt puoliksi ja puoliksi enkä tiedä nitä tein, huitaisin jotain nappia. Sitten vain kokeilin vetää niitä yhteen ja pam, olivat yhdessä ja napit suuria.

Niin parani iPadin näyttönäppäimistö, siis.

Kyseessä on Ipadin näyttönäppiksen ominaisuus, jonka tarkoitus on helpottaa kirjoittamista (peukaloilla), kun laite on kokonaan käsien varassa.
Jos tämä "splittaus2 on asetuksissa päällä, se toimii juuri niinkuin Leena hoksasi: kun näppis on ruudulla, vedetään puoliskot esim. kahdella peukalolla erilleen. Palauttaminen tapahtuu samoin: vedetään puoliskot yhteen.

Insinöörimielinen painaa näyttönäppiksen oikalla alhaalla olevaa piilotusnäppäintä, kunnes valikko aukeaa, ja valitsee siitä "Split". Palautaus samoin, mutta nyt valitaan "Dock and merge".

Jos ei tarvitse splittausta, kytketään se pois päältä avaamalla Asetukset, sieltä valitaan Yleiset, sitten vieritetään alaspäin ja napautetaan kohtaa Näppäimistö. Siellä pyyhkäistään täppä pois kohdasta "Jaettu näppäimistö".

Mt

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 10.09.15 - klo:12:47 »
Heh heh, en ymmärtänyt yhtään mitään. Minä ajattelen vielä analogisella tavalla.