Kirjoittaja Aihe: Sairauteni II  (Luettu 54525 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #105 : 03.10.15 - klo:22:43 »
Pyydä homekoira apuun, saatat asua hometalossa.

Minulla syynätään tänään taas silmä ja näkökyky silmäpolilla. Sen tekee ihminen, ei koiratohtori. :icon_rolleyes:

Tämä oli kyllä aivan viisautta, ja vielä muuten enemmän tuli mieleeni se huolettomuus jolla passailin  siilejä kesällä. Joku pitää aina hengityssuojaimet, minä pääsin niin pitkälle että ostin niitä, juu... Ja tyhmintä tietty oli pöyhiä sitä horrostuspesää ilman suojainta ja hanskoja.

Hyvä hyvä Leena, keksi jotain vielä hölmömpää....   :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #106 : 04.10.15 - klo:07:08 »
Ai kuin osaisikin aina muistaa kaikki vaivansa. Innostuessaan johonkin esim. siivoushommaan ei tule ajateltua mitä pitäisi, ja mitä   e i   pitäisi tehdä.

Minulla on nyt kova kipu  SI-lonkkanivelessä ja siitä se säteilee koko vasempaan jalkaan. Etukumarassa en saisi tehdä,  mutta unohdin kun eilen kannoin puutarhakalujen tuoleja terassille ja siivosin niitä tuossa pahassa asennossa.

Toissapäivänä sain kovan yskänkohtauksen kun siivosin nyt tarpeettomaksi käyneen lasten syöttötuolin vahvalla yleispuhdistusaineella. Sumutuspullosta suihkuttelin suihkukaapissa. Kohta oli väkevä maku suussa alkoi kuvottaa ja yskittää. Selvisin huuhtelemalla suun ja nielun ja ottamalla tupla-annoksen Symbicort-suihketta.

Tuolista tuli kuin uusi kun olin suihkulla sen huuhdellut ja kuivaillut ja jättänyt kuivumaan.

Minun lemmikkini, koirat eivät allergisoi yhtään.  :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #107 : 04.10.15 - klo:11:32 »
Ai kuin osaisikin aina muistaa kaikki vaivansa. Innostuessaan johonkin esim. siivoushommaan ei tule ajateltua mitä pitäisi, ja mitä   e i   pitäisi tehdä.

Kun kävin viikolla lääkärissä, minulla oli vikaluettelo mukan, ettei niin moni vaiva unohtuisi. Oli hyvä keksintö.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #108 : 04.10.15 - klo:13:19 »
Kun kävin viikolla lääkärissä, minulla oli vikaluettelo mukan, ettei niin moni vaiva unohtuisi. Oli hyvä keksintö.

Se on.

Yksi yleislääketieteen opettaja opetti sen meille. Jos aika ei riittänyt, hän katsoi listaa ja sopivat nitkä kaksi hoidetaan tällä käynyikerralla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 04.10.15 - klo:23:12 »
Lohkesi paikka hampaasta. Pikku harmi ja lisäksi täällä pääsee aika nopeasti avun piiriin. Kun sais vain selitettyä ettei nyt voida ruveta jokaiseen suspektiin, nyt ei ole minulla rahaa.  >:(. Eli kiltti hammaslääkäri, korjaa tuo yksi. Minä tulen myöhemmin kun on rahoja kerättynä. Toissa vuonna tehtiin suurremontti.

Jokainen tämän ikäisen hammas on suspekti tietenkin. Niistä porattiin kruunu irti ja iskettiin päälle elohopeamötikkä.

Mutta edellisen polven on vielä pahemmin toisin ajoin. Kumma kuinka toisia auttoi se pula-aika ja ettei saanut makeisia, mutta toisilla tuli haurasta luuta.  :icon_eek:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #110 : 05.10.15 - klo:12:06 »
Naapuri kävi pirtissä sanomassa koiransa poisajamisesta tarvittaessa. Hän oli yskäisen oloinen. Kertoi flunssan vaivanneen häntä melkein kolme viikkoa, mutta ei kuumetta. Edelleen toinen naapuri on ollut romuskassa kuukauden, väsyttää, mutta ei kuumetta. Minä polo olen vasta tasan viikon potenut, mutta minullapa oli neljänä päivänä kuumetta  :003:. Miten käynee  :017:. Olen alkanut kulkea kädet taskuissa, että en kahmalokaupalla viruksia itseeni haroisi.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 05.10.15 - klo:23:06 »
Röntgen-kuvissa selvää kulumaa lonkassa, ei vielä leikkausjonoon.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #112 : 06.10.15 - klo:06:44 »
Nyt kestämme kipumme, ja kannamme toinentoisiamme.

Miun lonkka- ja nivelkipuni hellittävät kun huoneilma kuivuu. Nyt on jo parempaa. :039:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #113 : 06.10.15 - klo:14:59 »
Nyt kestämme kipumme, ja kannamme toinentoisiamme.

Miun lonkka- ja nivelkipuni hellittävät kun huoneilma kuivuu. Nyt on jo parempaa. :039:

No kas, sitten voin ehkä olla iloinen seikasta, on kuivanoloinen syksy!  Oli koulussa viisausopettaja jolta kyselin miksi joskus etelärannikolla sataa lunta varhainkin miksi joskus tuskin kerkeää. Hän selitti kaikki maapallon keinahtelut ja tuulien liikkeet ja että todella, täällä näkyy selkeänä tuleeko pakkastalvi vai vesitalvi, paistaako päivä eli kaunista vai onko pilvessä eli kostean koleaa.

Nyt saattaisi jälleen tulla kuiva pakkasinen talvi, se muuttaa aina länsituulen reittiä hiukan.

Eli alku näyttää hyvältä, jos Riitta-mummin kivut kulkevat tuon kuivuuden mukaan, saada ne saada kivuttoman talven!

Mietin tietty aina eikö mikään voisi...  Olisiko yksi aika äsken opittu lääke mitään.... :icon_eek:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 06.10.15 - klo:16:34 »
Kuinka paljon uskominen tähän sitten auttaa, ei ole muuta tietoo kuin miltä tuntuu.
Virolahden Pappa kärsi, ja tädit myös, vesisuonien aiheuttamista säryistä. Silloin ei vielä puhuttu fibromyalgiasta tms.
Pappa siirrätti sänkykamarissa vuoteensa samaan suuntaan pitkittäin kuin kuulema vesisuonet maan alla kulkivat, ja vot, jopa auttoi.

Miula alkoivat säryt jo nuorena. Tutkittiin Diakonissalaitoksella, ja tri Kannas kertoi tuloksissa nähdyn lievää reuma-arvoa. Nivelet turposivat aina ' ilmojen eellä', polvet oikein punottivat. Niskat on hirviän kippeet näin syksyisin lumientulon aikaan ja sama kevvääl uuvestaa ku lumet sullaat. Tohtori Bonsdorf totesi tämän, ja sanoi vain että näin on.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #115 : 10.10.15 - klo:13:54 »
Keskuslämmitysyskä on taas alkanut. Heräsin aamusta kammottavaan puuskaan. Pitääkö tässä yöksi aina kastella pari paksua pyyhettä ja ripustaa makuuhuoneeseen kuivumaan?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 10.10.15 - klo:20:51 »
Keskuslämmitysyskä on taas alkanut. Heräsin aamusta kammottavaan puuskaan. Pitääkö tässä yöksi aina kastella pari paksua pyyhettä ja ripustaa makuuhuoneeseen kuivumaan?

Pyyhkeet ei riitä. Höyrystävä ilmankostutin ja kosteusmittari, ja sitten vaan iteroimaan kostuttimen tehonsäätöä ja toiminta-aikaa. Näillä eväin olen toimeen tullut.

Mt

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #117 : 12.10.15 - klo:16:24 »
Nukuttaa koko ajan, kyl on liiasti vahva lääkitys. Unohtuu että vanhetessa tarvii puolet tehosta. Täytyy mennä omalle hyvälle lääkärille tai jokohan tän voisi puhelimessa hoitaa. Ilvoksuttaa, minä kaappasin hyvän käyttösanan. , että pitää ottaa uusi päivällä kun juur herään edellisestä ja tunti lääkkeen ottamisesta simahtaa. Uhuhhuuuu ja kaikki työt tekemät.  Melkein.

No nyt ei kun soitto Aavaan ja kysyminen aikaa.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #118 : 12.10.15 - klo:21:14 »
Viime yönä piti ottaa nukahtamislääkettä, kun en ollut nukkunut kolmeen mennessä silmällistäkään. Sain joskus sairaalassa Zopinoxeja ja pyysin silloin lääkäriltä niihin reseptin. Lääke on tarkoitettu tilapäiseen käyttöön. Olen nyt vuoden aikana turvautunut siihen kolmesti; kahdesti puolikas ja viime yönä kokonainen. Kummallista kun yleensä saan hyvin unen päästä kiinni ja mieluummin herään aamuyöstä vessaan, mutta viime yö oli poikkeus.

Lääkkeestä ei onneksi jää pahempaa tokkuraa, mutta metallin maku on vieläkin suussa. Se siitä tulee. Zopinoxiin jää kuulemma helposti koukkuun, joten kannattaa olla varovainen sen käytössä.

Ulkoilma olisi paras unilääke, mutta tuo huimaus on taas estänyt kovemman lenkkeilyn.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #119 : 13.10.15 - klo:02:25 »
Viime yönä piti ottaa nukahtamislääkettä, kun en ollut nukkunut kolmeen mennessä silmällistäkään. Sain joskus sairaalassa Zopinoxeja ja pyysin silloin lääkäriltä niihin reseptin. Lääke on tarkoitettu tilapäiseen käyttöön. Olen nyt vuoden aikana turvautunut siihen kolmesti; kahdesti puolikas ja viime yönä kokonainen. Kummallista kun yleensä saan hyvin unen päästä kiinni ja mieluummin herään aamuyöstä vessaan, mutta viime yö oli poikkeus.

Lääkkeestä ei onneksi jää pahempaa tokkuraa, mutta metallin maku on vieläkin suussa. Se siitä tulee. Zopinoxiin jää kuulemma helposti koukkuun, joten kannattaa olla varovainen sen käytössä.

Ulkoilma olisi paras unilääke, mutta tuo huimaus on taas estänyt kovemman lenkkeilyn.

Ettei sille vieläkään ole voitu mitään, surettaa!

Toisaalta useimmat joskus nukkuu huonostikin, ja onnetonta jos peräti usein. Etpä ole liioin sitä lääkettä käyttänyt, eli vielä et ole vaarassa koukkuuntua. Hyvä niin. Zopinox on siitäkin outo että se näyttää kuin syövän omaa tehoaan hieman eri tavoin kuin että tuleehan mihin hyvänsä tottumus ja tarve nostaa annosta.  Se ei niin kiihkeesti koukuta kuin pamit mutta neljännes saa sen hirmuisen maun.

Minun tuli vain mieleeni juttu:  toisinaan valveilla pitää semmoinen kipu jota ei oikein kivuksi tajuakaan, eli aika hiljainen. Pidä huoli itestäs.

Vaikkeihan satunnaiseen unettomuuteen nyt tarvita paljon juur mitään.  Satunnaisesti liian myöhäinen kahvikupillinen tai joku Finrexin.