Kirjoittaja Aihe: Tämän luin / Tätä luen IX  (Luettu 36042 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #90 : 14.01.15 - klo:20:12 »
Suomalaisten viinapää on kehno. Ja surkeita nuo kaupunkien lähiöpubit. Oulun Tuirassa kaksi surmattu täälle iltaa, mm Kalevassa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #91 : 15.01.15 - klo:07:29 »
Ei kai Tuiran surmia voi surkean viinapään piikkiin laittaa. Tappajalla oli kirves mukana jo pubiin mennessään.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #92 : 15.01.15 - klo:08:40 »
Viinapäissään sitä yleensä toista irvitään, ainakin jos toinen on tummaihoinen. Kun ei selvinkään päin jotkut voi olla sivistyneesti. Tästä en enää jatka. Olen pahoillani, että näinkin paljon arvostelin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #93 : 15.01.15 - klo:10:46 »
Viinapäissään sitä yleensä toista irvitään, ainakin jos toinen on tummaihoinen. Kun ei selvinkään päin jotkut voi olla sivistyneesti. Tästä en enää jatka. Olen pahoillani, että näinkin paljon arvostelin.

Mitä suotta, oikeassahan olet. Oulun tapaus vain oli selvästi jotain muuta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #94 : 15.01.15 - klo:11:01 »

   En ole tutustunut tapaukseen. Alkoi kiinnostaa. Rasismia?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #95 : 15.01.15 - klo:11:04 »
En todellakaan tiedä, lehdessä ja uutisissa mainitaan "tumma".

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #96 : 15.01.15 - klo:20:31 »
Niinpä, eilenillalla etsittiin tummaihoista, mutta sävyn astetta ei mainittu. Nyt olemme kuulleet, että oli maahanmuuttajataustainen henkilö.

Siis luin lehtien nettisivuja, kun viestiketjun otsikko liittyy lukemisen.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #97 : 16.01.15 - klo:05:06 »

   Ilmiselvästi kiusattu ihminen joka tapauksessa.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #98 : 16.01.15 - klo:08:23 »
Huhumyllyhän tässä on jauhanut, siis Tuiran tappotöissä. Olin alussa luulossa, että kyseessä olisi ollut afrikkalaistaustainen henkilö. Eiväthän somalit juo viinaa tai kaljaa, mitä ne silloin pubissa tekisivät. Olin väärässä. Nyt jauhaa nihilistinen media. Ensin on tutkittava poliisin toimet. Enpä ole juuri nähnyt kirjoitusta uhreista, muuta kuin alkutiedot. Omaisista puhumattakaan, onko vaimoa, lapsia. Näyttää siltä, että poliisilla on ollut riittävät tiedot julkaisuunsa "että pysykää sisällä, kyseessä on vaarallinen henkilö". Siis tappelu/purematilanne ja huhun mukainen lupaus tehdä pahaa Oulussa. Pitkävartinen kirves on sellaiseen tarkoitettu. Viranomainen, ettei vaan syyllisty rasismiin, joutuu tulemaan jälkijunassa tietojensa kanssa. Muut siinä porskuttavat ja uhri sekä omaiset ovat viimeisenä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #99 : 16.01.15 - klo:11:15 »
Saarnan käsikirjan lähes läpi. Paljon on toistoa siinä, ja ohjeita joissa olisi pitänyt ottaa maallikkokollegio mukaan jos kerta saarna on vuoropuhelua seurakuntaan päin. Yhä pidän, että ei ainakaan saa toteuttaa keskusteluna se menee ihan totta pieleen. Tai vaatii hirmuisesti tietoa seurakunnasta.

Monta ohjetta jotka sai minun voihkimaan.  >:( >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #101 : 21.01.15 - klo:14:36 »
Julkistan täten elämäni ensimmäisen, jos tätä foorumin palstaa ei katsota, kirja-arvostelun.
Kirjoitin sen Kotilieden Himolukijoiden keskusteluun omalla samaisella nimimerkillä jota käytän aina.

Näkyy vierittämällä linkkiä alaspäin.

http://kotiliesi.fi/puheenaiheet/himolukija/olli-jalonen-miehia-ja-ihmisia
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #102 : 21.01.15 - klo:16:24 »
Luin Riitta-mummin arvion lukemastaan kirjasta. :039:

Minä taasen olen kertonut mielipiteeni matkustamisesta ko. aviisin lukijapaneelissa.
Lukija-aktiiveja me.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #103 : 21.01.15 - klo:16:54 »
Ai kuinka kivaa !.  Jos kenelle tulee mainittu lehti, niin tänään tulleessa numerossa on juttu Rusasen sisaruksista, jossa he kertovat tyttärelleni olevansa körttisukua Kainuusta.

En ole koskaan kirjoittanut yleisönosastoihin tms.  Vain kerran laitoin "näppiksen " palstalle oikaisun kun syyttelivät koiria Kilpiäisten laiturin kakoista. Ei olleet koirat tehneet tarpeitaan, vaan joutsenet.

On mukava kun lehdissä on alkanut olla selvästi enemmän uskonasioista. Ihan asiallisia pieniä vilauksia milloin kenenkin elämässä, ei saarna- tai todistustyyliin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #104 : 21.01.15 - klo:22:00 »
Ai teilläkin on neiti Näpsä. Lapsi numero 1 kutsuttiin täten kunnes tämä luettelointi osoittautui välttämättömäksi ryhmästä tuli suurehko.

Luen rippikoulun kädikirjaa ja olen mietteliäs. Mitä te olette mieltä ulkoluvusta? Se saattaa, siis saattaa edustaa ymmärryksen vastakohtaa. Nyt on vain

-Todettu että se jarruttaa muistisairauksia, saattaa jonkin estää
-Ja kuulkaa. Kun minä en ymmärtänyt jotain juttua, luin ulkoa sen. Jostakin syystä ymmärsin vain sitä tietä. Juttu tuli vastaan uudessa yhteydessä ja taas uudessa ja viimein ymmärsin.
-joskus tajusin ulkoaopettelun ajalla, kun siis näin vaivaa

Mikäs siinä on ymmärrellessä jos heti ymmärtää. Kaikkea ei ymmärrä. Mitä pahaa siinä on että lujee ensin ulkoa?  Tämä kirja paheksuu kauttaaltaan.

Ei vain näytä nikään didaktinen viisaus sitä tosiasiaa muuttavan että nuoret aikuiset eroavat kiihkeästi kirkosta. Jossain mättää vaikka on rukoushelmetkin. Pojat kuulemma niidtä pitävät. Tietysti poika näpertelee mieluummin kuin rukoilee tai tuijottelee kynttilää.  >:(


Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.