Kirjoittaja Aihe: Tämän luin / Tätä luen IX  (Luettu 35654 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #105 : 22.01.15 - klo:08:03 »
Hieno alustus kirkon auktoriteetistä Tomi Karttuselta.  Leena on häntä aina silloin tällöin maininnut. Ohjaaja-auktoriteetti ?
Yksi lause ylitse muiden; Kirkot kohtaavat ehtoollisessa. Muutakin hienoa runsaasti. Myös kommentit. Kaksi tuttua sieläkin.

https://www.kotimaa24.fi/auktoriteetin-ongelma-ja-lahja-kristus-kirkon-auktoriteettina/

p.s.  Kiitos kun Kotimaa24 pitää yhä blogit maksuttomina.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #106 : 22.01.15 - klo:09:51 »
Hieno alustus kirkon auktoriteetistä Tomi Karttuselta.  Leena on häntä aina silloin tällöin maininnut. Ohjaaja-auktoriteetti ?
Yksi lause ylitse muiden; Kirkot kohtaavat ehtoollisessa. Muutakin hienoa runsaasti. Myös kommentit. Kaksi tuttua sieläkin.

https://www.kotimaa24.fi/auktoriteetin-ongelma-ja-lahja-kristus-kirkon-auktoriteettina/

p.s.  Kiitos kun Kotimaa24 pitää yhä blogit maksuttomina.

Tomi on minun fb kaveri ja minä luen että on muutenkin kaveri, kun aina auttaa kun kompuroin Docensin kanssa. Hän lsittou tuon linkin faceenkin. Hän aina laittaa kaikkia esim ekumenialinkkejä että pysyy ihmiset  tontilla. Minä arvostan häntä suuresti hän on viisausihminen ja huippuälykäs ja tajuaa kaikkia hyvin vaikeita seikkoja.

Olisipa sinnepäinkään viisas, oppisi juuri vaikeat asiat helposti  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #107 : 22.01.15 - klo:10:34 »
Kaikki tuo kävi ilmi myös hänen kirjoituksessaan. En ole kuullut hänestä muulloin mistään.
.....
Älykäs kirjailija on mielestäni Olli Jalonen. Sain nyt vihdoin nautiskellen lukemani Miehiä ja ihmisiä ( Steinbeck Hiiriä ja ihmisiä tyylinen tarina sisältyy kirjaan ). Hurmaava loppuluku sisältää myös suomalaista rock-historiaa. Muska, Häämuistojen valssi on pojalle linkki isän ja äidin nuoruuteen. Myös sen salaisuuksiin.

Muska:   https://www.youtube.com/watch?v=MTuCtgSnrcE
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #108 : 23.01.15 - klo:12:33 »
Seikkailin netin maailmassa. Aloitin Rybinskistä Venäjältä innostuttuani näkemään missä päin hiihtajämme kilpailevat.
Katsoin Jaroslavin alueen tietoja, hiukan sen alueen muitakin kaupunkeja kuten Rostovia.

Sitten halusin nähdä missä on Sarov jossa vaikutti munkki Serafim josta olen lukenut ja ikonikin hänestä tuli ostettua Pietarista.
Serafimista löysin linkin Sastamalaan jossa on hirsinen pieni ortodoksikirkko.

Ja sieltä löytyi linkki Uskonnot Suomessa. Yli 1000 yhteisöä tms.     :017:

http://www.uskonnot.fi/yhteisot/
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #109 : 23.01.15 - klo:14:56 »
löytyi linkki Uskonnot Suomessa. Yli 1000 yhteisöä tms.     :017:

http://www.uskonnot.fi/yhteisot/

Mielenkiintoinen nimi tuo Kirkkaanvihreä ry, joka on tosin lakannut olemasta. Muinaisuskonnot/uuspakanuus sarjaan kuulunut yhdistys. Minä diggailen suomalaista muinaisuskontoa. Taitaa olla toistakymmentä yhdistystä; suurin Taivaannaula, joka sekin on kyllä pieni.

Vapaassa markkinataloudessa pitää olla paljon erilaisia uskontoja.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #110 : 23.01.15 - klo:15:25 »
En mene tenttiin en en en. Koko päivä nukkumiseen kun kuume vaan nousee ja nousee heti uudestaan ja se nukuttaa niin sikanaan haluan lukemaan muuta kuin näitä tyhmiä kirjoja tai Lapsi numero Kolme täytyy tavoittaa referoimaan minulle käytännöllinen teologia. Hän on käytännöllinen ja hyvin teologinen persoona.

Ja tämä Rippikoulun käsikirja!  Täällä käydään kaikki psykoanalyytikot vuorotellen läpi ja Piaget aloittaa marssin joka ei ole tosin. Minä luulin että..  No ja yksi  ja sama mitä luulin. Kamalaa kun avaa kirjan ja kaikki toisten ihmisten kotiaaveet pölähtää silmille.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #111 : 23.01.15 - klo:16:24 »
Katselin muutaman osittain tietämäni yhteisön. Muutoin menin vain alun aakkosjärjestyksessä.  Kävi kiinnostamaan Bruno Gröningin ystäväpiiri. Hän on jo 1950-luvulla kuollut saksalainen ihmeparantaja. Outoa, että Suomessa edelleen on ystäviä ja jonkin verran tietoa linkissä. Jopa pieni videonpätkä tehdystä elänkerrasta.

Raha näyttelee jokaisella merkittävää osaa. Eräät varakkaat ihmiset suorastaan perustavat oman yhteisönsä. Sen verran aina opillista eroa löytyy, että pitää saada oma sakki hallintaan.  :icon_sad:
 Älkää ottako kukkaroa mukaan, sanoi Jeesus. Vaan kyllä me körtitkin uhrataan ja tehdään kökkää. Porukka on kuitenkin yhden lipun alla pysynyt.  :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #112 : 24.01.15 - klo:13:46 »
Olen monta kertaa ollut kriittinen lehdistön informoinnin vuoksi. Eipä kannattaisi, sillä yleensä media on ollut nyky-Suomessa hyvin tehtäviensä tasalla. Luin nyt tietoa, että venäläiset ovat ostaneet maata Ähtärin varikon ympäriltä, vähän aikaa sitten oli artikkeli samoista ostoista laivaväylien vieriltä. Nämä ovat strategisia toimia. Jos Imatran, Lappeenrannan ja muiden itä-rajan kuntien alueelta ostetaan omakotitaloja, sellainen on perhebisnestä. Pitää muistaa, että Venäjällä on päätös käyttää yli 500 miljardia euroa asevarusteluun. Maitten osto voi olla saman asian lavennusta. Kun 500 miljardia on käytetty, Suomessa joudutaan pelkäämään kuin Talvisodan alla.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #113 : 24.01.15 - klo:14:39 »
Olen monta kertaa ollut kriittinen lehdistön informoinnin vuoksi. Eipä kannattaisi, sillä yleensä media on ollut nyky-Suomessa hyvin tehtäviensä tasalla. Luin nyt tietoa, että venäläiset ovat ostaneet maata Ähtärin varikon ympäriltä, vähän aikaa sitten oli artikkeli samoista ostoista laivaväylien vieriltä. Nämä ovat strategisia toimia. Jos Imatran, Lappeenrannan ja muiden itä-rajan kuntien alueelta ostetaan omakotitaloja, sellainen on perhebisnestä. Pitää muistaa, että Venäjällä on päätös käyttää yli 500 miljardia euroa asevarusteluun. Maitten osto voi olla saman asian lavennusta. Kun 500 miljardia on käytetty, Suomessa joudutaan pelkäämään kuin Talvisodan alla.

Missähän lehdessä näitä tietoja on ollut? Varmaankin Ilta-Sanomissa? Siinä lehdessä on päivittäin niin paljon negatiivista Venäjästä, että en yhtään ihmettelisi Venäjän todella aloittavan sodan pelkästään tuon lehden takia. En osta iltapäivälehtiä enkä lue niitä enää edes netistä; otsikot kauppojen kassoilla kertovat kaiken ja lisäksi olen kuullut näistä roskalehdistä muualta ihan tarpeeksi. En pelkää tippaakaan Venäjää. Stubbin-Haglundin ihmeelliset ulkopoliittiset kiemurat jätän omaan arvoonsa. Keltanokat asialla.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #114 : 24.01.15 - klo:17:05 »
Pitää muistaa, että Venäjällä on päätös käyttää yli 500 miljardia euroa asevarusteluun. Maitten osto voi olla saman asian lavennusta. Kun 500 miljardia on käytetty, Suomessa joudutaan pelkäämään kuin Talvisodan alla.

Onko Venäjällä varaa käyttää noita miljardeja? Yksi selitys NL:n sortumiseen on, että USA pakotti sen kuluttamaan aseisiin yli resurssiensa ja kauppajonoissa kärvistelevä kansa poltti päreensä. Lieko tuo ihan noin; minun järkeeni se kyllä käy hyvinkin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #115 : 24.01.15 - klo:17:19 »
Tietysti toivon, että olisin väärässä. Mutta kirjoitetulla tavalla asiat nyt etenevät. Parikymmentä vuotta on pitkä aika, rahaa tulee ja sitä menee. Venäjällä kansalle ei jaeta yhteistä hyvää siten kuin lännessä. Valtiolla on ykköskäyttöoikeus siihen, mitä saadaan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #116 : 24.01.15 - klo:17:58 »
Missähän lehdessä näitä tietoja on ollut? Varmaankin Ilta-Sanomissa? Siinä lehdessä on päivittäin niin paljon negatiivista Venäjästä, että en yhtään ihmettelisi Venäjän todella aloittavan sodan pelkästään tuon lehden takia.

Venäläisten maakaupoista on kuluneen vuoden aikana kirjoitettu useissa lehdissä, Helsingin Sanomista useihin maakuntalehtiin, ja viimeksi presidentti on maininnut asian.

En ole havainnut, että Ilta-Sanomien Venäjän-uutisoinnissa olisi osoitettu olevan isompia virheitä. Samoja asioita on ollut muissakin lehdissä. Ilta-Sanomat on esim. Ukrainan kriisin alkuvaiheissa pikemminkin poikennut joukosta edukseen. Tuolloin oli hyvä lukea tätä "Erkon keltaista", jos aikoi pysyä ajan tasalla. Toinen Venäjän-asioissa seuraamisen arvoinen lehti on Hufvudstadsbladet kokeneen Anna-Lena Laurénin ansiosta. Kova sana tällä saralla on myös Venäjä-kirjastaan palkittu Kalle Kniivilä, 90-luvulla Kansan Uutisissa työskennellyt toimittaja, jonka lehti nykyisin on Malmössä ilmestyvä Sydsvenskan.

Mt

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #117 : 25.01.15 - klo:08:06 »
Paavo Lipposen muistelmien kakkososa vuosilta 1979-1995 ja Matti Klingen Pinaatti ja Saint-Simon, päiväkirja 2013-2014.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #118 : 25.01.15 - klo:22:49 »
Zyriza voitti. Saapahan nähdä onnistuuko se "sosialisoimaan" Kreikan 300 miljardin velat muille.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tämän luin / Tätä luen IX
« Vastaus #119 : 26.01.15 - klo:11:48 »
Zyriza voitti. Saapahan nähdä onnistuuko se "sosialisoimaan" Kreikan 300 miljardin velat muille.

Tuskin sen ihmeemmin kuin toisetkaan. Taisi olla kehno hanke tuo yhteisvaluutta. Tietysti hölkkä inflaatiosta devalvaatioon ja taas menoksi inflaatioon oli rasittavaa. Ei oikein ikin ollut jyvällä asuntovelastaan.

Mutta se mahdollisti jonkinlaisen sääntelyn. En viitsisi katsella 90-lukua toiseen kertaan, siitä ei opittu mitään. Kreikkalaisilla on vielä kurjemmin luulen, jos todella ei ole varaa matkustaa äänestämään.

Ja ketähän se Kokoomuksen Nuorten näpsä ja nätti nutta vähän no,niin no niin typy tarkoitti kun julisti että "sen toisten rahoilla rälläämisen on nyt loputtava". Kohta on vaalit meilläkin ja tiedän ketä en äänestä.

Kenenhän rahoilla neiti itse rällää? Ei hän ainakaan kirpputorilta vaatteitaan ollut hakenut, hyvä jos tämän maan rajojen sisältä. Eikä takuulla ollut itse leikannut tukkaansa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.