Kirjoittaja Aihe: Tänään 20  (Luettu 35151 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

• Vieras
Vs: Tänään 20
« Vastaus #90 : 03.06.14 - klo:10:48 »
Kävin kahden paikan verikokeissa sairaalan näytteenotossa sekä virtsakokeessa: Marevan INRI Niinivaaran terveysaseman toimesta ja huomista Remicade infuusiota varten osasto 4 A:n (Reumakeskus) toimesta myöskin. Kerrankin pääsin heti luukulta näyttenantoon  :109: en näet varaa koskaan aikaa etukäteen. Sitten menin keskustaan ja ostin mm. ison kasan frittimuikkuja. Hyvin aurinkoista, mutta varjopaikoissa hieman viileää tuulen takia. Hyvin tarkeni kuitenkin shortseissa ja t-paidassa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 03.06.14 - klo:14:26 »
Äimistelin tuota Marevanin viittausta ristiinnaulitsemiseen.  :icon_eek: Kyseinen lyhennys lienee INR (eikä Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum.) Hienoa ssada joskus asiansa hoidetuksi ilman jonootelua ja odottamista. Muikut ovat hyviä.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #92 : 03.06.14 - klo:14:40 »
Äimistelin tuota Marevanin viittausta ristiinnaulitsemiseen.  :icon_eek: Kyseinen lyhennys lienee INR (eikä Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum.) Hienoa ssada joskus asiansa hoidetuksi ilman jonootelua ja odottamista. Muikut ovat hyviä.

Olet oikeassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

• Vieras
« Vastaus #93 : 03.06.14 - klo:15:26 »

Eipä tullut todella mieleenkään. Sanon kai aina savolaisittain INRI vaikka tiedän lyhenteen olevan INR. Juuri äsken kysyin, mitä se nyt mahtoi olla ja sain kehoituksen lisätä annosta puolella tabletilla. Vähän siis oli alle sen, mitä minulla pitäisi olla. Marevan on siitä kenkkumainen lääke, että siihen vaikuttaa niin monet aineet joka vahvistavasti tai heikentävästi.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 03.06.14 - klo:17:27 »
Maksoin äsken verkkopankissa äidin ja veljen laskuja ja eilen omiani.
Asioilla käytiin porukalla niinkuin tapanamme on.
Ihan hyvä sää, nyt ei juuri paista mutta päivällä oli aurinkoista.
Nautin herneistä, oli myynnissä ja samoin mansikoita, nyt kotimaisia.
Söin myös tuossa joku aika sitten jauhelihapasteijan ja otin kivennäisvettä kyytipojaksi, makuna vadelma-raparperi.
En tiedä viitsisikö mennä vielä rantaankin käväsemään ainakin...ehkä ihan vain kastellen järvessä, uida en vieläkään oikein kykene, oli ne kylmät säät välissä tässä.
Mutta onhan kesää vielä jäljellä kuten eräässä laulussa lauletaan ja että tulee kauniita päiviä. :eusa_angel:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 03.06.14 - klo:17:35 »
Kävin myös pojan haudalla tänään.
Vein oranssin kerratun ruusupelargonian sinne, tosi kauniin värinen.
Kun ennestään oli se ennen äitienpäivää viemäni valkoinen isokukkainen äitienpäiväruusu, se oli mennyt vähän huonon näköiseksi, viime vuonna iso sellainen tummanpunaisine kukkineen kukki koko kesän, syksylläkin oli paljon vielä nuppuja.
Joku oli vienyt myös maljakkoon kukkia ja olivat vielä hyvän näköisiä joten jätin nekin sinne vielä.
Jos tuo ruusupelargonia ei menesty niin sitten tuonnempana vaikka kauniita orvokkeja.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 03.06.14 - klo:17:53 »
No onpa ollut vaiherikas päivä mallalla  :039:

Mulla mennyt arkistokaappia ja laatikoita siivotessa...pitäisi vaan useammin tehdä sitäkin hommaa.
Toriltakin saisi sitten jo kaikenlaista kun vaan tulisi lähdettyä...vaikkapa pyöräilemään sinne...
kunhan jahka...säät paranee...ja kunto kohenee... :003:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 03.06.14 - klo:17:55 »
Kunhan jahka on hauska sanayhtälö. :icon_biggrin:
Sellainen kuvaava.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 03.06.14 - klo:21:08 »
Olin entisissä ympyröissä vieraisilla. Näin itsestäni valokuvan, kenties 5 kg vöyreämpänä. Tämän päivän nuoret soturit ovat niin avoimen reippaita, siis miehet ja naiset. Tasa-arvo on kohortissa tätä päivää ja samapalkkaisuus. Kumpa seurakunnissa havaittaisiin samanlainen meno voimavaraksi.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 04.06.14 - klo:12:58 »
Tulimme maalta kaupunkiin. Ajellessa ilman lämpötila nousi tunnin aikana + 18 sta - + 24 asteeseen. Kosteutta on kuin hyvässä saunassa.
Koira nauttii lämmöstä, Matti ja minä emme. Onneksi olin ennakoinut ja verhonnut liki kaikki ikkunat, sisällä on nyt kuivaa ja vain +23 astetta.

Syödessä kuuntelimme puolustusvoimien lippujuhlan paraatin puhetta Lappeenrannasta. Matti tunnisti heti puhujan äänestä. Sehän oli hirviporukan Mika Peltonen, hyvin tuttu minullekin. Hän on puoli-padasjokinen kuten mekin.

Olen syntynyt Lappeenrannassa ja Vesitornin mäki, ja Kimpisen kenttä ovat entisiä leikkipaikkojani. Klo 17 Yle tv-1 lähettää koosteen juhlasta.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 04.06.14 - klo:15:08 »
Hyvää Lippujuhlan päivää ja marsalkka Mannerheimin päivää!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 04.06.14 - klo:15:57 »
Samaa toivotan.  Lippuja näimme ajellessamme siellä ja täällä, ei läheskään kaikissa tangoissa.

https://www.youtube.com/watch?v=ucACcXSSglg

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 04.06.14 - klo:16:24 »
Aamuinen lääkärin vastaanotto oli ok.
Ja oli tosi ihana nuori naislääkäri.
Labra-arvot ok, EKG ja PLV ok, kaikki arvot oli niinkuin pitikin olla.

Sitten lähdimme hiukan ajelemaan äitini ja veljeni kanssa.
Kävimme ystäväperheen luona munkkirinkilä-kahvilla.
Ja poikkesimme kirpparilla.
Kaikkea pientä kivaa sälää löysin, sellaista joista on hyötyä ja iloa.
ja kerran vuosia sitten rikoin ihanan maljakon jonka olin joskus saanut äidiltä ja isältä lahjaksi ja se harmitti silloin...nyt löysinlähes samanlaisen ja ihan kuin uusi. Ilahdutti sekin.

Veli löysi kaksi CD-llevyä, kerää niitä kun kuuntelee paljon musiikkia.

Itse löysin kaksi muumikulhoa ja nekin ihan käyttämättömiä mutta paljon halvempia kuin kaupassa ja luulen että toinen oli ns kausimuki joita ei enää muualta saisikaan.
Tykkään Muumien ja Nalle Puh ideologiasta, on tavallaans ellainen kiltti se juju noissa.
Äiti ostikin ihan uuden ison Nalle Puhin mulle punaisine paitoineen ja kauniin oranssin jossa hopealla koukeroita, täysin uusi sisustustyyny, ihana.

Vähän käsityönä tehtyjä koruja, kahdet korvakorut, kaksi rannejuttua, kaksi kaulakorua, kesäisiin vaatteisiini just sopivia.
Ja Enkelin eväspussin kaksi jääkaappitarraa, Lappuliisa ja toisessa mies ja nainen, hauskan näköisiä.

Kirppareilla tykkään kierrellä, monesti en osta mitään mutta nyt jäi mukaan useampia juttuja.
Kaupoissa shoppailu ei ole lainkaan mun juttu ollut koskaan.

Keli on ihana, autossa oli ilmastointi päällä että oli raikkaampaa ajella.

Saattaa olla että illemmalla käyn rannassa, ainakin hetken istumassa siellä...ja voin kyllä puöahtaakin veteen saakka.

Ihan kiva päivä on ollut ja kiitollinen mieli varsinkin siitä että lääkärin vuosikontrolli oli kaikin puolin ok.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 04.06.14 - klo:16:29 »
Kivoja kuulumisia sinulla malla  :039:

Minulla ruohonleikkuuhommia.
Tulipa käytyä ekaa kertaa soutulenkillä tänä kesänä, koville otti äkkisestään, varsinkin
kun tuuli yltyi kesken matkaa ja paluu vastatuuleen.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 04.06.14 - klo:16:30 »
Nalle Puh on ihan oikea lelukarhu. Se ja muutkin kirjoissa esiintyvät leikkikalut - alkuperäistä Nasua ja pikku Ruuta lukuunottamatta - ovat vielä tallella.

http://en.wikipedia.org/wiki/Winnie-the-Pooh