Jaa mutta, itse pidin siitä ettei hän mielestäni mellastanut sinne ei tänne, mutta tietomäärä oli kadehdittava, kysyi mitä tahansa, siksi minua hatuttaa koko tämä epilepsiani aika ajoin. Siis ellet tiedä, jos et tunne entuudestaan niin minulla on temporaalialkuinen epi, joka jää lääkkeillä kyllä pelkiksi auroiksi mutta siis niihin liittyy voimakas ärtymys, yhtäkkinen mielialan muutos jossa ei kukaan oikein pysy perässä, enkä kehtaa tunnustaa olevani sairas- enkä aina viitsisi tehdä tautiselostuksia. Silloin aina alan filmata että se oli ihan oikeaa, ja olen lopulta aivan solmussa. Se käy helposti, kun kesti pitkään saada diagnoosi,,, lähemmä 30 v.
En oikein tiedä, miksi yhä elän niin kuin voisin sille jotain. Tottumuksesta kai, sitä kun vaadin hoidettavaksi psykoanalyysilla ja syntinä tunnustin 16 -vuotiaasta ja etenkin seurisnuorissa oli työntekijöitä, jotka ilmaisivat selkeästi paheksuntansa. Oli onneksi Jumala.
Tietysti kävi niin kun matkustin Israeliin ja voin minä sen nyt jo selittää kun siitä on vuosi. Jos olisi taju pitänyt, siellä olisi yksi tuttu jota voisi käyttää hyväksi kun etsii kämppää -koska se maa jotenkin kiehtoo, enkä usko että siitä paljoa näkee viikon turistisyöksyllä, aloitin heti Safedin nähtyäni suunnitella sinne muuttamista. Jerusalem ei napannut. Kallis, meluisa, ja taskuvarkaita. Safed olisi halpa. En oikein usko ymmärtäväni maata ellen siellä itse saa asua, mutta jos tiedät ketään kehen ottaa yhteyttä niin kerro. On siellä jokin suomalaisten perustama kibbutsikin, Kahdeksan muisto nimeltään jos enää on. Perustamisen lapsuudesta hämärästi muistan.
Ei taida riittää osoitteeksi?