Kirjoittaja Aihe: Tänään 12  (Luettu 36533 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 12
« Vastaus #75 : 16.10.13 - klo:16:58 »
Kotimaa24 palstalla on mielenkiintoista juttua liittyen Johanna Hurtigin tutkimukseen.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 16.10.13 - klo:17:29 »
Tunnen minäkin Ram Laorin, olimme samoilla tanterilla, mutta eri hommissa. On vain niin, että jos itse ei jotain ymmärrä, niin toinen sen voi. Hengelliset asiat ovat uskon asioita, ei niillä voi toista määrätä, hallita tms. Pitää vain sietää. Polittiset kannanotot ovat vähän kimurantteja tälle foorumille. Sanon sen verran, että Allahin uskoiset edustavat minulle outoutta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 16.10.13 - klo:18:12 »
Jaa mutta, itse pidin siitä ettei hän mielestäni mellastanut sinne ei tänne, mutta tietomäärä oli kadehdittava, kysyi mitä tahansa, siksi minua hatuttaa koko tämä epilepsiani aika ajoin.  Siis ellet tiedä, jos et tunne entuudestaan niin minulla on temporaalialkuinen epi, joka jää lääkkeillä kyllä pelkiksi auroiksi mutta siis niihin liittyy voimakas ärtymys, yhtäkkinen mielialan muutos jossa ei kukaan oikein pysy perässä, enkä kehtaa tunnustaa olevani sairas- enkä aina viitsisi tehdä tautiselostuksia. Silloin aina alan filmata että se oli ihan oikeaa, ja olen lopulta aivan solmussa. Se käy helposti, kun kesti pitkään saada diagnoosi,,, lähemmä 30 v.   
En oikein tiedä, miksi yhä elän niin kuin voisin sille jotain. Tottumuksesta kai, sitä kun vaadin hoidettavaksi psykoanalyysilla ja syntinä tunnustin 16 -vuotiaasta ja etenkin seurisnuorissa oli työntekijöitä, jotka ilmaisivat selkeästi paheksuntansa. Oli onneksi Jumala.

Tietysti kävi niin kun matkustin Israeliin ja voin minä sen nyt jo selittää kun siitä on vuosi. Jos olisi taju pitänyt, siellä olisi yksi tuttu jota voisi käyttää hyväksi kun etsii kämppää -koska se maa jotenkin kiehtoo, enkä usko että siitä paljoa näkee viikon turistisyöksyllä, aloitin heti Safedin nähtyäni suunnitella sinne muuttamista. Jerusalem ei napannut. Kallis, meluisa, ja taskuvarkaita. Safed olisi halpa. En oikein usko ymmärtäväni maata ellen siellä itse saa asua, mutta jos tiedät ketään kehen ottaa yhteyttä niin kerro. On siellä jokin suomalaisten perustama kibbutsikin, Kahdeksan muisto nimeltään jos enää on. Perustamisen lapsuudesta hämärästi muistan.

Ei taida riittää osoitteeksi?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 17.10.13 - klo:09:23 »
Enhän voi muuta sanoa, että tsemppiä. Sinulle voisi olla hyvä paikka kämpäksesi Latrunin Keidas. Osoite ja tiedot löytyvät Googlen sivuilta. Kannattaa selailla ja ainahan tieto lisääntyy, kun uudesta lukee.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 17.10.13 - klo:11:10 »
Kotimaa24 palstalla on mielenkiintoista juttua liittyen Johanna Hurtigin tutkimukseen.

Ylittihän tämä jo Hämeen Sanomienkin uutiskynnyksen...ja silloinhan on jo isosta asiasta kyse...

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 17.10.13 - klo:12:09 »
Enhän voi muuta sanoa, että tsemppiä. Sinulle voisi olla hyvä paikka kämpäksesi Latrunin Keidas. Osoite ja tiedot löytyvät Googlen sivuilta. Kannattaa selailla ja ainahan tieto lisääntyy, kun uudesta lukee.

Kiitos, siirryn sinne!

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #81 : 17.10.13 - klo:17:25 »
Tänään oli toinen kuntoutuspäivä ja öppikselle olisi ollut kiinnostavaa asiaa. Sekä fysioterapeutit että toimintaterapeutti puhuivat mm. työskentelyasennoista tietokoneella. Kaikkein parasta olisi lähteä välillä vaikka pienelle kävelylenkille. Meidän ryhmälle esiteltiin erilaisia apuvälineitä arjen askareissa selviytymisessä. On niitä nykyisin vaikka minkälaisia. Itse meinaan ehdottaa lääkärille ainakin pitkävartisia kynsisaksia ja pitkävartista, käyrää pesuharjaa. Suoriahan myydään tavan kaupoissakin.

Normaalit fysioterapiat sekä yksilö että ryhmä ja luento lääkkeistä oli tänään myöskin. Biolääkkeitä J-suun sairaalassa reumalla on käytössä jo yhdeksää erilaista perinteisten tabujen rinnalla. Joka viikko tulee pari uutta potilasta biolääkityksen piiriin. Meidänkin neljän hengen ryhmässä on käytösä kolmea eri biolääkettä. Yhtä tuotetaan kiinanhamsterin munasoluissa ja yhtä saman elikon munasarjojen nisäkäsekspressiojärjestelmässä.

Onhan niitä kotitehtäviäkin eli tiettyjä liikkeitä pitää harjoittaa jne. Marraskuussa on jopa loppukokeen tapainen eli ei tämä ihan pelkkää huvittelua ole.

Huomenna tulee talvi  :icon_cool:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 18.10.13 - klo:12:46 »
Taitaa olla tuttua tuo, että tuoli, jolla voi pyöritellä itseään, keinua sun muuta, on hyväksi.  Oli huojennus lukea siitä, sillä itse olen aina työtuolilla leikkinyt, jopa vähän pyöritellyt vaiukka potilaskin olisi - tosin vaihdan paikkaakin, kun istun mieluummin pöydän äärellä hoitosuunnitelmissa, missä muutkin. Mutta tuo antoi kuin luvan, se on hyväksi selälle ja koko istumatyöläisen tukirangalle kaikkineen, jaloillekin.

Tänään juttelin puhelimella foorumilaisen kanssa, ulkona sataa vettä ja mietin laitoinko kanervat liian aikaisin, homehtuvat??  Mukavalta tuntuu että terassi alkaa olla talviasussa kuitenkin.  Oli se taas urakka, huh.  5 tuijaa ja 15 kanervaa sain , myivät Plantagenissa edullisesti kanta-asiakkaalle. Nukuin pitkään ja ryystän aamukahvia ja rupean voimaan hyvin.

Mietin milloin tekisin novellikurssin kotiläksyt, on lukematta viimeinen teoriapakettikin. Jos huomenna?  :003:

myyrä

• Vieras

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 18.10.13 - klo:21:13 »
Poikani poikkesi syömässä, vaihtoi myös poloiseen talvirenkaat.
Vaikka huominen suunta onkin Vantaalle ja Espooseen, eikä lumisille seuduille.

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
« Vastaus #85 : 18.10.13 - klo:21:29 »
Touhua, touhua, touhua. Siiri 2,5 v ja Inkeri 2 kk ukin luona maanantaista tulevaan sunnuntaihin.
Tosi kivaa rakennella legoista erilaisia torneja, rakennelmia.
Purkuhommat huomattavast kevyempiä kuin niissä omissa rakennelmissani.
Ei naulojen oikomista eikä vääriin mittoihin sahattuja lautoja.
Flunssa pitänyt kolme päivää sisällä, ääh ja köh.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 19.10.13 - klo:10:36 »
Poikani poikkesi syömässä, vaihtoi myös poloiseen talvirenkaat.
Vaikka huominen suunta onkin Vantaalle ja Espooseen, eikä lumisille seuduille.

Täällä rannikolla Porvoon puolessa piti juuri vaihtaa talvirenkaat, sillä tienpinta on valkoinen...

Mt

myyrä

• Vieras
« Vastaus #87 : 19.10.13 - klo:11:54 »
Testasin kävelysauvoja. Kyllä niistä apua on etenkin nyt lumen peittämällä jäätiköllä. Fysioterapeutti ne tyrkytti lainaksi sairaalasta ja väitti, että niistä saattaa olla apua. Ne on nyt lainassa kuukauden ajaksi. Tuli kaksi niin kovaa lumituiskua, ettei eteensä tahtonut nähdä ja olin kuin lumiukko. Kiikarit näytti varmaan pieneltä lumikasalta rinnan päällä. Yksi tilhiparvi - noin 30 lintua ja urpiaisia.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 19.10.13 - klo:12:43 »
Lepän tautivuoteellani, kiitän Jumalaa päänsärystä, kun kokeilen miten käy jos niin toimii. Se johtuu vain poskiontelotulehduksesta. Aion siirtyä katsomaan mitä Dosentti kertoo Communio Peccatoriumista, syntisten yhteydestä, ja mietin löytyisikö siitä välipalaa päiväkirjaan.

Kiitän siitä että tuntuu kuin hampaat lentäisi suusta, sillä eihän ne lennä. Siltä sinuiitissa tuntuu.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 19.10.13 - klo:15:01 »
Ihana kirkas ja aurinkoinen sää.
Nyt ulkoilemaan, en halua missata tälläistä säätä.  :eusa_angel: