Kaaheeta. ku mun kaverit siis uskikset tai sanotaan teologit. mistä niitäkin fiksuja mun kamuiksi on tullu, ni ei diggaa piispaamme Irjaa.
Mä diggaan kybällä ja mitä vanhemmaksi tulen sitä vähemmän jaksan olla dogmaaattinen ja syleilen armolla maailmaa.
Onhan se radikaalia julistusta Irjalta julistaa armon ja armahduksen riittävän jokaiselle ja ilman ehtoja.
Se ei oikein riitä ihmiselle, ainakaan joka kilvoittelee kovasti. Mitä vastaan, siis kilvoittelua ei mulla ole mitään ja ittekkin kilvoittelen ja harrastan uskonnollisuutta, rukoilen ja luen Raamattua, mutta ei ne tee mua uskovaisemmaksi tai ainakaan paremmaksi kuin ketään muuta. Päin vastoin syntisemmäksi ja armoa tarvitsevammaksi.
Oikeesti kait täälänen ku in saanut paljon anteeksi kait, ni antaa muillekkin anteeksi. jotenkin kait synnit on oireita ja seurauksia, ei niitten mukaan ja niitten mukaan tekeviä tulisi tuomita, vaan jotenkin miettiä mitä tehä, et parantuminen tulisi..
Miksi jeppe ja Make juo? Tuomitaanko mut Jeppuki joumisesta vai miettiikö joku miks ne juo?
Körttifoorumi on siis niinku ihan paras tän syvän filosofisten kysymystensä kaa.