Kirjoittaja Aihe: Rakkauspostia Irja Askolalle  (Luettu 30609 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa onesimus

• pienellä paikalla
Vs: Rakkauspostia Irja Askolalle
« Vastaus #30 : 09.06.13 - klo:21:21 »
Minusta edelläesitetyt mielipiteet olivat kaivanneet enemmän harkintaa ennen kuin kirjoittaa niitä foorumille. Kissan kassa avioliiton solmisen sotkeminen tähän ei ole enää tervettä. Piispan neuvominen uskonasioissa edellyttää sellaista itsevarmuutta, jota minulta ei löydy.

Ei se kissan kanssa avioituminen ole minun keksintöäni. Se on todellisuutta, tosin edellistä kirjoittaessani olin lukenut vain aikomuksesta.

Tässä on kerrottu sellaistakin jo tapahtuneen, vaikka se maan lakien mukaan on kiellettyä:

http://www.vauva.fi/keskustelu/1183097/ketju/mies_meni_naimisiin_kissan_kanssa

Mutta jos piispa ja Raamattu ovat täysin eri mieltä, niin kumpi on oikeassa? Siihen on yksinkertaisenkin helppo vastata oikein. Piispa on valittu seurakunnan kaitsijaksi ja hänen jos kenen tulisi asian vakavuus ymmärtää.

Poissa onesimus

• pienellä paikalla
« Vastaus #31 : 09.06.13 - klo:21:26 »
Mutta jos haluaa mennä 10- vuotiaan tytön tai kissan, koiran, aasin, lamppaan eiffeltornin kanssa vihille, niin voiko sitä tavallinen hetero kielttää ?

Heterokin kaiketi voi vielä sanoa mielipiteensä ihan julkisesti. Mutta ehkä sekin aika koittaa, että mielipiteen ilmaiseminen kriminalisoidaan.

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #32 : 09.06.13 - klo:21:31 »
Onesimus, minä lopetan palstalla käynnin nyt.
Tiedän jotta olen aiheuttanut mielipahhaa.   
Pyydän kaikilta joita olen loukannut ANTEEKSI.
Kaikki mitä olen sanonut on omia mielipiteitäni.
Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä jotta Raamattu on oikeassa. :kahvi:

Hyvää kesää kaikille !

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #33 : 09.06.13 - klo:21:34 »
Mutta jos haluaa mennä 10- vuotiaan tytön tai kissan, koiran, aasin, lamppaan eiffeltornin kanssa vihille, niin voiko sitä tavallinen hetero kielttää ?
Sehän on rasismia jos asian heiltä kielttää ?     Lakihan suojaa lapsen, mutta kun laki ei ole paikalla silloin kun joku pervo iskee.
Eläimiin sekaantuminenhan on Suomessa sallittua, muistaakseni se poistettiin rikoslaista samaan aikaan kun homous hyväksyttiin.

Oiskihan tää meijjän vapaus toteuttaa itseään, seksuaalisia tarpeita jne..., menny yli äyräiden ? :kahvi:

Onko se mennyt yli äyräiden riippuu täysin kohdallasi siitä mitä teet. Pysytään asiassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #34 : 09.06.13 - klo:21:35 »
Onesimus, minä lopetan palstalla käynnin nyt.
Tiedän jotta olen aiheuttanut mielipahhaa.   
Pyydän kaikilta joita olen loukannut ANTEEKSI.
Kaikki mitä olen sanonut on omia mielipiteitäni.
Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä jotta Raamattu on oikeassa. :kahvi:

Hyvää kesää kaikille !

Palataan asiaan aamulla
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #35 : 09.06.13 - klo:21:39 »
On hyvä muistaa, minkä ikäinen Maria oli odottaessaan Jeesusta. Nykylain mukaan kriminaalia silloin sallittua ja tyypillistä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #36 : 09.06.13 - klo:21:45 »
Minusta edelläesitetyt mielipiteet olivat kaivanneet enemmän harkintaa ennen kuin kirjoittaa niitä foorumille.

Tarkoititko mielipidettäni sissimarkkinoinista ja sen leviämisestä politiikkaan ja kirkon piiriin? Havaintojeni mukaan ilmiö on todellinen.
En neuvo piispaa uskonasioissa, mutta kirkon jäsenenä toivon, että arkisesta pappistyöstä ei tehdä suurta tapahtumaa. Minusta esimerkiksi siunaaminen lähetystyöhön on osa tuota työtä.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #37 : 09.06.13 - klo:22:16 »
Tarkoitatko sissimarkkinoinnilla tuote- ja asiasijoitelua ja muita puffeja? Sitä tulisi kaikkien rahattomien harjoittaa saadakseen äänensä kuuluville. Meillä on vain aina sellainen mielikuva, että vastapuolelle se onnistuu paremmin. Kateus vie kalatkin vedestä. Valitettavasti tähän tulee sorruttua turhan usein.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #38 : 09.06.13 - klo:22:24 »
Tässä on muutamia asioita, jotka minua ärsyttävät suunnattomasti. Seta on taas asialla. Oikein vartavasten tehdään kaikkein suurin uutinen lähetysjuhlille siitä, että Irja Askola siunaa matkaan rekisteröidyn homoparin. Toisin sanoen, ei mitään väliä sillä, että Suomen Lähetysseuran kautta evankeliumia on levitetty jo 154 vuoden ajan ja lähettejä ja heidän perheitään on ollut ympäri maailmaa töissä, erossa sukulaisistaan ja monenlaisten vaivojen alaisina. Heidän työnsä ei ole mitään siihen verrattuna, että nyt homopari pesee kerralla koko porukan. Tämä se vasta on jotakin.

Asiaa on tietysti mainostettu ja oikein odotettu, että nyt joku ärähtää. Kun sitten on ärähdetty, niin voi voi, että se on vihapuhetta. Aivan yhtä typerää kuin koululaisilla, jotka ärsyttävät ensin opettajaa ja sitten kun opettaja toimii, ollaan kameran kanssa vieressä ja levitetään se sosiaaliseen mediaan ja itketään, kuinka ilkeä opettaja on.

Vihapuheeksi ei tietenkään voi mainita sitä, että Espoo leikkasi Kansanlähetyksen ja Kylväjän lähetystukia siksi, että järjestöt eivät hyväksy mm. seksuaalivähemmistöjä koskevia päätöksiä.

http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/10950-espoo-leikkaa-kansanlaehetyksen-ja-kylvaejaen-laehetystukia

Kuka heille lähettää rakkauspostia?

Jos nais- ja miesparien vihkiminen olisi piispojen mielestä ihan oikeasti ok, niin he olisivat hyväksyneet sen muitta mutkitta jo ajat sitten. Nyt piispat ja papit kiemurtelevat kuin mato koukussa. Sanovat jotain, sitten selittävät muuta. Miksikö näin? Siksi, että he pelkäävät oman virkansa puolesta. Meidän kirkkoa määrää enemmän Seta kuin Raamattu.

Jos kerran Seta on niin uskovainen ja lähetysmyönteinen, niin heidän pitäisi kannattaa lähetystyötä ja kirkon työtä tosi ahkerasti. Tosiasiassa he haluavat vain järsiä kirkon uskottavuutta. Jos minä saisin päättää, niin seksuaalivähemmistöt olisivat yhtä hyväksyttyjä kuin kaikki muutkin, mutta Seta pitäisi lakkauttaa. Usko Eevertti Luttiset ja muut virnuilijat pitäisi vaientaa. Semmoisethan ovat varsinaisia seksuaalivähemmistöjen halveksujia.

Jos Pirska myyt kaiken ja lähdet Mestarin perässä lähetystyöhön Ambomaalle, niin tulen taatusti tekemään sinusta juttuja aiheena vaikkapa lähetin vuorokausi. Siihen juttuun saan homoparistoorin ylittävää särmää. Joten laitahan talosi myyntiin. Kyllä lähetystyöstä taatusti riittää juttua myös nyt varsinkin jos jostain löytyy vaikkapa Tuure Vapaavuoren kaltainen tarinaniskijä, jonka elävästä kerronnnasta saivat aikoinaan osansa kaikki jokseenkin vauvasta vaariin. Pirska, oletko valmis? Minä olen! :kahvi:

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #39 : 09.06.13 - klo:22:37 »
Mutta jos haluaa mennä 10- vuotiaan tytön tai kissan, koiran, aasin, lamppaan eiffeltornin kanssa vihille, niin voiko sitä tavallinen hetero kielttää ? Sehän on rasismia jos asian heiltä kielttää ?     

Kymmenvuotiaan tytön tapauksen jo käsittelitkin, mutta nuo muutkin ovat kiellettyjä (eikä muuten onnistu rekisteröity parisuhdekaan, jos vaikka sattuisivat ihminen ja eläin olemaan samaa sukupuolta). Kieltäjä ei ole hetero eikä homo vaan lakimme, joka edellyttää, että avioon astuvat kihlakumppanit ymmärtävät mitä ovat tekemässä. Eläimillä ei katsota tätä ymmärrystä olevan. Kihlakumppanien pitää myös kummankin vastata myöntävästi vihkijän heille esittämään kysymykseen, ja eläinten saati Eiffel-tornin kohdalla olisi kyseenalaista, milloin vastaus on myöntävä ja milloin kieltävä. Kysymyksessä ei siis ole rasismi vaan spesismi, lajisyrjintä.

(Toisinaan kyllä tuntuu, ettei ihmisilläkään ole ymmärrystä, mihin ovat ryhtymässä, kun avioliittoon astelevat... )
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #40 : 09.06.13 - klo:22:40 »
Tarkoitatko sissimarkkinoinnilla tuote- ja asiasijoitelua ja muita puffeja? Sitä tulisi kaikkien rahattomien harjoittaa saadakseen äänensä kuuluville. Meillä on vain aina sellainen mielikuva, että vastapuolelle se onnistuu paremmin. Kateus vie kalatkin vedestä. Valitettavasti tähän tulee sorruttua turhan usein.

En tarkoita tuotesijoittelua vaan sitä, että esimerkiksi mainokseen laitetaan tahallinen virhe tai muu täky, joka herättää huomiota. Todella arkinen ja lievä esimerkki, ei toki ainoa: erään tuotteen mainoksessa "sisällysluettoloon" oli laitettu ihan höpöhöpöä, joka herätti keskustelua Facebookissa. Varsinaisessa sisällysluettelossa tekstiä ei ollut, mutta moni klikkautui sivuille tarkistamaan asian ja tuotteen nimi jäi mieleen.

Ihan samalla tavalla "vihapuhetta" voi käyttää sissimarkkinointina, vaikka kyseessä olisi vain jonkin yksittäisen, ehkä hieman epävakaan, tyypin viesti. Minusta vihapuhe on aina ikävää, mutta sen liioiittelu hyötytarkoituksessa on myös ikävää. Jos aivoinfarktin kokenut naapurini mölisee minulle törkeitä, se ei ole vihapuhetta -- kunnianloukkaus ehkä, tiukasti ajatellen.

Tätä tarkoitan.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #41 : 10.06.13 - klo:00:00 »
Minä voisin mennä lähetystyöhön vaikka Afrikkaan... mutta minun pitää tehdä näille oikeauskoisille mm. vastaus olenko minä hetero/homo, montako kertaa viikossa hyväilen naistani/miestäni... mutta siinä jää työntekijän kutsumus nollaksi. :eusa_silenced:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #42 : 10.06.13 - klo:07:06 »
Seppo edellä kyseli että ketkä mahtanevat olla vihapostien lähettäjiä. Minusta sen sanoi eilen uutisissa eräs haastateltava hyvin. Ennen niin vastakkain olleet karismaatikot ja kaikkein vanhoillisimmat liikkeet ovat lyöneet nyt hynttyynsä yhteenkun on yhteinen vihattava.

Muuten olen sitä mieltä että maailma muuttuu kaiken aikaa, ajattelu ja asenteet sen mukana.  Luterilaisen kirkon tie on ollut monipolvinen sitten 1500-luvun. Herätysliikkeitä on tullut, ja niitä on mennyt.  Nyt olemme taas tienhaarassa. Kristuksen sovitustyö, rakkauden teko puolestamme, on yhteistä omaisuutta.

Rakkaus on suurin, postitan sitä kaikille sukupuolikäyttäytymiseen katsomatta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Benkku

• Vieras
« Vastaus #43 : 10.06.13 - klo:07:50 »
Minä voisin mennä lähetystyöhön vaikka Afrikkaan... mutta minun pitää tehdä näille oikeauskoisille mm. vastaus olenko minä hetero/homo, montako kertaa viikossa hyväilen naistani/miestäni... mutta siinä jää työntekijän kutsumus nollaksi. :eusa_silenced:
Ei jää nollaksi juhani, suuri on rakkaus ja rock`n roll. Kaikkia pitää rakastaa ja "rutistavalla" halauksella saada tuntea Hänen voimansa.

Ystävällisin terv. Hetero, homo, jne. ja vielä kaiken lisäksi "oikeauskoinen"  :icon_wink:

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #44 : 10.06.13 - klo:21:47 »
Kaaheeta. ku mun kaverit siis uskikset tai sanotaan teologit. mistä niitäkin fiksuja mun kamuiksi on tullu, ni ei diggaa piispaamme Irjaa.
Mä diggaan kybällä ja mitä vanhemmaksi tulen sitä vähemmän jaksan olla dogmaaattinen ja syleilen armolla maailmaa.

Onhan se radikaalia julistusta Irjalta julistaa armon ja armahduksen riittävän jokaiselle ja ilman ehtoja.

Se ei oikein riitä ihmiselle, ainakaan joka kilvoittelee kovasti. Mitä vastaan, siis kilvoittelua ei mulla ole mitään ja ittekkin kilvoittelen ja harrastan uskonnollisuutta, rukoilen ja luen Raamattua, mutta ei ne tee mua uskovaisemmaksi tai ainakaan paremmaksi kuin ketään muuta. Päin vastoin syntisemmäksi ja armoa tarvitsevammaksi.

Oikeesti kait täälänen ku in saanut paljon anteeksi kait, ni antaa muillekkin anteeksi. jotenkin kait synnit on oireita ja seurauksia, ei niitten mukaan ja niitten mukaan tekeviä tulisi tuomita, vaan jotenkin miettiä mitä tehä, et parantuminen tulisi..
Miksi jeppe ja Make juo? Tuomitaanko mut Jeppuki joumisesta vai miettiikö joku miks ne juo?

Körttifoorumi on siis niinku ihan paras tän syvän filosofisten kysymystensä kaa.
« Viimeksi muokattu: 10.06.13 - klo:21:51 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!