Kirjoittaja Aihe: Rakkauspostia Irja Askolalle  (Luettu 30657 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Rakkauspostia Irja Askolalle
« Vastaus #15 : 09.06.13 - klo:00:46 »
Meidän kirkkoa määrää enemmän Seta kuin Raamattu.

Heterot siellä eniten määrää, ovat hommanneet itselleen senkin, että eronneet vihitään uudelleen avioon, toisin kuin vaikka roomalaiskatolisessa kirkossa. Jopa piispoissa sellaisia uudelleenavioitujia ollut.

Osaisivatkohan nuo piispat sun muut muodostaa kantojaan ilman Setaakin? Miksi se on Seta-lobbausta, jos joku piispa on valmis vihkimään homopareja, ja se on sitten olevinaani itsenäistä mielipiteenmuodostusta, jos joku ei siihen ole valmis?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #16 : 09.06.13 - klo:05:04 »

Se tästä taas.

🇫🇮

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #17 : 09.06.13 - klo:09:58 »
Heterot siellä eniten määrää, ovat hommanneet itselleen senkin, että eronneet vihitään uudelleen avioon, toisin kuin vaikka roomalaiskatolisessa kirkossa. Jopa piispoissa sellaisia uudelleenavioitujia ollut.

Osaisivatkohan nuo piispat sun muut muodostaa kantojaan ilman Setaakin? Miksi se on Seta-lobbausta, jos joku piispa on valmis vihkimään homopareja, ja se on sitten olevinaani itsenäistä mielipiteenmuodostusta, jos joku ei siihen ole valmis?

Tässä ei kai ole kyse homoparien vihkimisestä avioliittoon vaan homoparin siunaamisesta lähetystyöhön.

Minusta on ihan ok, että Askola siunaa lähetystyöhön lähtevät. En vain oikein käsitä, miten hän voisi kieltäytyä tekemästä sitä, kun ihmiset on siihen tehtävään valittu. Enkä käsitä sitäkään, että kaikki on nykyään viha- ja rakkauspuhetta, josta revitään kaikki irti mediassa. Jos Askola on saanut uhkauksia, se on poliisiasia.

Benkku

• Vieras
« Vastaus #18 : 09.06.13 - klo:11:18 »
 Se tästä taas.
...alkaa ja loppua ei näy.

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #19 : 09.06.13 - klo:17:19 »
Raamatun mukkaanhan sitä pitäs yrittää ellää.
Hintailkkoon rauhassa ja kihnuttaanko miten vaan, kirkkoon kun kuuluvat, niin hyvä on, mutta kirkon töissä, sitä en ymmärrä !
Ajatelkkaapa jos minä olisin kirkon hommissa, tällainen paskapää ?    Hyvänen aika sehä ois rienausta !
Pirska puhhuu asiaa, seta määrää monista asioista, jos setaa arvostelee, on rasisti, elikkä minä olen rasisti ja ylpeä siitä.
Pittääkö kaikkea suvaita ?   Jos on hintti, niin on, mutta onko pakko hinttailla.
Tunnen yhen hintin ja hän pittää ihtensä kurissa.
Voisin tässä kertoa millaisia heidän aktit on, mutta en viiti koska sensuuri, iskis, yök !    :kahvi:

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #20 : 09.06.13 - klo:17:27 »
Pirska Hoii !
Ollaan myö hilijaa Raamattuhan sannoo selevästi millaisiksi ihmiset muuttuu.
Ei tapella valtavirtaa vastaan, katellaan ja ihmetellään, kaikki mitä Raamatussa on sanottu, on toteutunna, niin tämäkin homma on.
Perkelehhän se tämän ajanjakson herra.
Saatanahan lupas Jeesuksellekkin maat ja mannut jos vaan kumarttaa.
Minä en kumarra perkeleelle vaikka muuten oonkin paska ja vajakki.   :kahvi:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #21 : 09.06.13 - klo:17:48 »
Pikkuisen oikaisen noita juttuja.
Seta ei lähetä ketään lähetystyöhön, vaan sen tekee jokaisen oma vakaumus yhdessä lähetysjärjestön kanssa
Seta ei tästä äläkkää nostanut ja asia julkisuuteen tuonut, vaan sen teki Radio Dei ja perässä Seurakuntalainen.fi

Puhtaana heterona Seta ei ole minulle mikään ongelma. Se on seksuaalisten vähemmistöjen järjestö. En kuulu heihin, enkä siis tarvitse kyseistä järjestöä..

Minulle kaikki Jumalan luomat, olivat sitten suuntautuneet miten tahansa tai muulla tavoin poikkeavia, ovat samanarvoisia Jumalamme lapsia.
Sietäkäämme toisiamme.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #22 : 09.06.13 - klo:18:28 »
Sietäkäämme toisiamme.

Tämä on hyvä tavoite. Kiitos tästä ja myös oikomishoidosta!

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #23 : 09.06.13 - klo:18:51 »
Siedettään joo ja otettaan syrtekkiä.
Mutta ei kai minun tarvihe hyväksyä asioita jotka mielestäni on väärin ?
Olen nähny hinttejä, murhamiehiä, heteroita ja kaikkia autan kun tarvis on, pitkänmatkanjuoppojakin majoitan, mutta hinttalu tökkii, mutta siitä vaan sanoi shakowski. :kahvi:

Poissa onesimus

• pienellä paikalla
« Vastaus #24 : 09.06.13 - klo:19:15 »
Parasta rakkauden sanomaa Askolalle olisi tämä: "Tee parannus tästä toilailustasi, ehkä syntisi annetaan vielä anteeksi."

Katsoin, mitä Raamattu sanoo homoudesta. Vuoden 1938 käännös sanoo häveliäästi "miehimykset". Vuoden 1992 käännös sanoo niinkuin asia on: "miesten kanssa makaavat miehet". Siinä ei ole mitään oikopolkuja ei edes rakkauden nimessä.

Mutta pahempaa on tulossa. Joku nainen on vihitty Eiffeltornin kanssa ja joku paheksuu sitä, ettei voi avioitua kissansa kanssa. Kyllä tässä selvä trendi hullumpaan suuntaan on menossa. Mutta pienin askelin.

Olen aika myönteisesti suhtautunut naispappeuteen, mutta nyt laittaa miettimään, että tähänkö se johtaa.

Poissa armonkerjäläinen

• armon kerjäläinen
« Vastaus #25 : 09.06.13 - klo:19:17 »
Erilaisia näkemyksiä asioista ja politiikasta pitää saada esittää. 60-70-luvuilla sen toteutuminen yritettiin estää ja estettinkin heiluttelemalla neuvostovastaisuuskorttia.  Nykyään vastaavasti kiljutaan vihapuheista. Osittain sama sakki ja sen henkiset perilliset yrittävävät jälleen monopolisoida mielipiteenmuodostuksen. Ongelma ei lopulta kuitenkaan ole tämä pienehkö porukka, vaan suuri enemmistö joka on hiljaa ja nöyränä kuuntelee. Kiitoksia Pirskalle ja stealille että he täällä uskaltavat sanoa virallisesta liturgiasta poikkeavat mielipiteensä..

Mitä tulee julkisuuden henkilöiden saamiin todellisiin uhkauksiin, niin ne kuuluvat  poliisiasioihin niin kuin joku jo ketjussa mainitsikin. Taas niistä vinkuminen mediassa tekemättä rikosilmoitusta on pelkkää poliittista sympatian kerjuuta ja manipulaatiota.

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #26 : 09.06.13 - klo:20:13 »
Mitä tulee julkisuuden henkilöiden saamiin todellisiin uhkauksiin, niin ne kuuluvat  poliisiasioihin niin kuin joku jo ketjussa mainitsikin. Taas niistä vinkuminen mediassa tekemättä rikosilmoitusta on pelkkää poliittista sympatian kerjuuta ja manipulaatiota.

Olen samaa mieltä tuosta mediahype- ja höpötyksestä. Tunnetaan myös nimellä sissimarkkinointi, joka näyttää nyt levinneen kaupallisilta aloilta politiikkaan ja kirkkoon. Tahallisilla "virheillä" ja keinotekoisella kohun nostamisella herätetään huomio. Muinoin vihapuhetta kutsuttiin toisella v-alkuisella sanalla; nyt siitä on tehty mainosvaltti. Vihapuhuttelematon poliitikko tai pappi ei ole vakuuttava mediapersoona.

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #27 : 09.06.13 - klo:20:58 »
Tuo vihapuhe on jännä juttu.
Kun joku poliitikko on patriootti ja puhhuu mitä haluaa, niin se hyväksyttävvää, historia on täynnä rumia esimerkkejä, mutta kun tavallinen kansalainen sannoo suoraan mitä aattellee, niin se on  heti vihapuhe ?
Eikös Suomen laki sano jotta jokainen immeinen on samanarvoinen ?    Mutta kun ei ole.
75 % säädöksistä on kenkätty euroopalle, onko nyt hyvä ?    Minnuu ketuttaa  :kahvi:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #28 : 09.06.13 - klo:21:00 »
Minusta edelläesitetyt mielipiteet olivat kaivanneet enemmän harkintaa ennen kuin kirjoittaa niitä foorumille. Kissan kassa avioliiton solmisen sotkeminen tähän ei ole enää tervettä. Piispan neuvominen uskonasioissa edellyttää sellaista itsevarmuutta, jota minulta ei löydy.

Ihmettelen mikä "sakki" tai pienehkö porukka on tässä asialla. Minulla on asiasta päinvastainen tieto.

No ei se mitään, poliisi hoitaa loput

Siedetään edelleen toisiamme
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #29 : 09.06.13 - klo:21:17 »
Mutta jos haluaa mennä 10- vuotiaan tytön tai kissan, koiran, aasin, lamppaan eiffeltornin kanssa vihille, niin voiko sitä tavallinen hetero kielttää ?
Sehän on rasismia jos asian heiltä kielttää ?     Lakihan suojaa lapsen, mutta kun laki ei ole paikalla silloin kun joku pervo iskee.
Eläimiin sekaantuminenhan on Suomessa sallittua, muistaakseni se poistettiin rikoslaista samaan aikaan kun homous hyväksyttiin.

Oiskihan tää meijjän vapaus toteuttaa itseään, seksuaalisia tarpeita jne..., menny yli äyräiden ? :kahvi: