Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 11.  (Luettu 42212 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
Vs: Käytkö kirkossa osa 11.
« Vastaus #75 : 21.04.13 - klo:15:10 »
Olin. Kannatti olla, lopussa kiirosvirtenä veisattiin VK 619:1 ja 2.  :003:
Pyryharakka

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #76 : 21.04.13 - klo:16:08 »
Olin. Kannatti olla, lopussa kiirosvirtenä veisattiin VK 619:1 ja 2.  :003:

Olitko pyytänyt vai keksikö kanttori??
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Töölöläinen

• Vieras
« Vastaus #77 : 21.04.13 - klo:18:53 »
En ollut, mutta kävin Salomonkatu 17 D "temppelissä".
Muuten en olisi mennytkään, mutta kahvi ja pulla oli kotona päässyt loppumaan.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 21.04.13 - klo:22:48 »
Olitko pyytänyt vai keksikö kanttori??

Joskus olen pilanpäiten valitellut, ettei jouluna olla veisattu yhtään eijaa. Tänään kyllä kanttori virnisti messun jälkeen, että ihan minua varten valittu virsi.  :003:

Veisattiin myös 365, joka on siioninvirsissä ilmeisesti vanhemmassa asussa numerolla 155.
Pyryharakka

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 21.04.13 - klo:23:42 »
Kirkossa olin, tällä kertaa pelkkiä miehiä, ei ollut kotiseurakunnan kirkko kyseessä.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 28.04.13 - klo:18:38 »
Kuunteli radiosta Raumalaisen jumalanpalveluksen ja iltapäivällä kävimme Käpylän kirkolla seuroissa.
« Viimeksi muokattu: 28.04.13 - klo:19:44 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 28.04.13 - klo:18:57 »
Kuuntelin radiosta jumalanpalveluksen alun Rauman Pyhän Ristin kirkosta minäkin. Aikainen herääminen ja yskän vaiva tekivät sen että nukahdin ennen saarnan alkua ja heräsin loppusoittoon.
Olimme runsas vuosi sitten tuossa kauniissa fransiskaanitalon (domus, ei luostari kertoi J.Heinimäki luennossaan) kirkossa Talviveisuiden messussa.
Silloin saarnasi Simo Juntunen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 28.04.13 - klo:19:33 »
Kotisrk:n kirkossa messussa, sen jälkeen pari tuntia virsimaratonissa, reilu tunti uudelleen
maratonin loppuosassa.

Poissa Pappako

• Valoa vaikk' en näekään...
« Vastaus #83 : 28.04.13 - klo:22:55 »
Jumalan armolla, rauhalla ja rakkaudella haluan tervehtiä teitä!

Kirkko on Pyhä paikka ja sinne menen aina nöyrin mielin. Hengellinen kotini on Rukoushuone ja Elävä Kristillisyys ja Jumalan sana Raamatussa ovat mielellään joka pyhän tavoitteena. Niin kauan kuin Jumalan sana saarnataan niin kuin se Pyhässä Kirjassa Raamatussa opetetaan ja se tulee rintaa kohti, niin niin kauan toivon saavani sitä kuulla lähes joka sunnuntai. Vanhaa Aatamia täytyy joka päivä pehmittää joskus kovallakin kädellä ettei sen kehoitukset jäädä pois sanan kuulosta pääse voitolle.Maailman Ruhtinas ja vihollinen ei jätä ketään rauhaan VARSINKAAN kRISTITTYÄ vaan Sota jatkuu Omaa Lihaa, Perkelettä ja Syntiä vastaan. Tuhlaajapojan tarina on omassa elämässäni vähän liiankin tuttu ja koettu juttu, joten yritän jaksaa armon kerjäläisenä vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen edessä ja kautta. Omavanhurskauden Rietas yrittää välillä tukahduttaa vastalöydetyn uskon mutta lääke siihen löytyy Jumalan sanasta ja Seuroissa kuulluista Saarnoista. Älkää jääkö pois Jumalan yhteydestä, sillä kompastuskivi on tällöin edessäsi. Terveisin  :icon_rolleyes:

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 29.04.13 - klo:22:45 »
Älkää jääkö pois Jumalan yhteydestä, sillä kompastuskivi on tällöin edessäsi.

:045:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
🇫🇮

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
🇫🇮

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 05.05.13 - klo:11:31 »
Tänään en päässyt kirkkoon, kun eivät pitäneet klo 10 jumalanpalvelusta. Laittoivat klo 16 Jumalan rakkauden illan. (Vaikka on vasta iltapäivä)  :102:   Se aika kun ei minulle sovi, on muuta tärkeää menoa.
Piti kuunnella radiosta Hartolan kirkosta jumalanpalvelus. Onneksi on sentään radiojumalanpalvelukset.
Pyryharakka

Poissa Mansipaani

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 05.05.13 - klo:12:25 »
Olin kirkossa, en olisi mennyt jos olisin tiennyt että on konfirmaatiosunnuntai, netissä ei kerrottu. Mutta hyvä kun menin, nuoret on niin suloisia. Tulin jopa kosketetuksi. Vaikka paha olo aaltoili vieläkin... ei sentään tarvinnut juosta kesken pois. :)
Toiseksi tajusin miten sokea olen kun tälläkertaa laitoin piilarit päähän, oli mukava katsella ihmisiä täydessä kirkossa -ja ylipäätänsä nähdä tarkasti.  :icon_biggrin: Rappusia alas laskeutuessa vastaan tuli kirkassilmäinen vanhus joka pysäytti minut ja kertoi iloisena että portaikossa on kuusikymmentäkolme askelmaa. Hän oli äsken laskenut. :)
« Viimeksi muokattu: 05.05.13 - klo:12:30 kirjoittanut Mansipaani »

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 05.05.13 - klo:12:55 »
Olin kirkossa, en olisi mennyt jos olisin tiennyt että on konfirmaatiosunnuntai, netissä ei kerrottu. Mutta hyvä kun menin, nuoret on niin suloisia. Tulin jopa kosketetuksi. Vaikka paha olo aaltoili vieläkin... ei sentään tarvinnut juosta kesken pois. :)
Toiseksi tajusin miten sokea olen kun tälläkertaa laitoin piilarit päähän, oli mukava katsella ihmisiä täydessä kirkossa -ja ylipäätänsä nähdä tarkasti.  :icon_biggrin: Rappusia alas laskeutuessa vastaan tuli kirkassilmäinen vanhus joka pysäytti minut ja kertoi iloisena että portaikossa on kuusikymmentäkolme askelmaa. Hän oli äsken laskenut. :)

Kirkossa mekin olimme ja teologiharjoittelija piti todella hyvän ja maanläheisen saarnan. Sitä kovin kirkkokahvilla kiiteltiin.

Toisekseen äitini laski aina rappuja enkä tiedä, että koskaan olisi yhtään puuttunut, mutta hän vain laski niitä. Eniten oli rappuja kummitädilleni eli 99 eikä hissiä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi