Itse ole vielä seuroja kahvittanut (tulossa on), mutta kirkkokahvejä olen ollut järjestämässä. Minä nautin ihan vaan leipomisestaisommalle porukalle, kun kotioloissa yritän sitä välttää (paino nousee). Omassa seurakunnassa on monenlaista kahvittajaa. Toiset tyytyy kaupan ostopullaan ja pipariin, toiset tarjoavat sen seitsemää sorttia suolasta ja makeaa. Itse yritän pysyä keskitiellä, 2-3 tarjottavaa, joista vähintään yksi käy moniallergisille (maidoton, munaton, gluteeniton ja soijaton) ja kaikki ovat maidottomia / laktoosittomia ja soijattomia(=soijaton+soijalesitiinitön). Näin mahdollisimman moni kahvivieras saa nauttia tarjoomuksista.
Kun vielä muistaa laittaa kunkin tarjoomuksen viereen mille erityisruokavaliolle kukin tarjottava sopii, niin kaikilla on parempi mieli. Itse aika hankalaa ruokavaliota noudattavana, joudun jatkuvasti kysymään mitä kukin pulla / kakku sisältää ja mitä raaka-ainetta on käytetty leipomiseen, joten olisi hyvä jos emännät tietäisivät kakkujen raaka-aineet ja vaikka onko leivontaan käytetty maitotuotetta, margariinia tai voita (tav/ väh.lak/maidoton).