Kirjoittaja Aihe: Tänään vol 5  (Luettu 50120 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #75 : 05.01.10 - klo:20:50 »
Kiitos, Atanasia, osanotosta. Aika järisyttävä kokemus taitaa olla edessä, kun on näin yli kuuskymppisenä saanut tässä mielessä elää vain rauhallisia aikoja.
🇫🇮

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 05.01.10 - klo:20:54 »
...kun on näin yli kuuskymppisenä...

Jo toinen seesteinen  :eusa_whistle:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #77 : 05.01.10 - klo:20:55 »

Ja kolmas seesteinen
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

• Vieras
« Vastaus #78 : 06.01.10 - klo:13:13 »
Kiitos, Atanasia, osanotosta. Aika järisyttävä kokemus taitaa olla edessä, kun on näin yli kuuskymppisenä saanut tässä mielessä elää vain rauhallisia aikoja.
Ja kolmas seesteinen

Se mikä laulaen tulee, se viheältäen menee(seesteisyys).

Tänään...oli hieno herätä kullan vierellä ja eturauhanen kunnossa. :icon_cool:

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 06.01.10 - klo:13:37 »
Hmmm.. Tänään, näinä aikoina, minä olen seesteinen. Hyvin seesteinen.  :icon_sunny:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 06.01.10 - klo:21:34 »
Voimistelunopettajastani Esa Seestestä ei minulla ole pelkästään seesteisiä muistoja. Sanokin mieluummin olevani tyyni.

Poissa amanda

• kyselevällä mielellä
« Vastaus #81 : 07.01.10 - klo:00:29 »
Voi elämä, nämä on pakko käydä lukaisemassa.   :icon_biggrin:
Oi rakas Jeesus, suloinen

santtu-62

• Vieras
« Vastaus #82 : 07.01.10 - klo:12:34 »
Tuleekohan noottia tänään " vahtikoiralta" :icon_wink:
Voi elämä, nämä on pakko käydä lukaisemassa.   :icon_biggrin:
... salaa  :icon_wink:
« Viimeksi muokattu: 07.01.10 - klo:12:40 kirjoittanut Benkku »

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #83 : 07.01.10 - klo:17:10 »
Voimistelunopettajastani Esa Seestestä ei minulla ole pelkästään seesteisiä muistoja. Sanokin mieluummin olevani tyyni.

Minulla taas on karmeita muistoja kuvaamataidonopettaja Rauha Riipasta, josta sanottiin, että rauha maassa, riippa puussa. Minäkin, yli kuuskymppinen, mutta olen rauhaton ja tyynetön. :027: :icon_   :icon_lol: :icon_wink:
Acta, non verba.

Poissa amanda

• kyselevällä mielellä
« Vastaus #84 : 07.01.10 - klo:19:07 »
Ehei kun ihan kuittaamalla. Ei salaa.  :icon_cool:
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 08.01.10 - klo:11:34 »
Meillä oli Taisto kirkkoherrana ja Rauha diagonissana. Rauha jäi ensin eläkkeelle. Tilanne oli seurakunnassa huolestuttava, rauha lähti ja taisto jäi.
Pyryharakka

Poissa Progressor

• Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
« Vastaus #86 : 08.01.10 - klo:18:47 »
Tänään oli postissa tullut Uusi tie -lehti. Siinä oli minun nimeni, joten oletettavasti joku on tilannut sen minulle lahjaksi. Epäilen vanhempiani, koska heille se on tullut niin kauan kuin muistan. Arvostan elettä sinänsä, mutta kunpa he olisivat valinneet jonkin toisen lehden! Olen lueskellut Uutta tietä vanhempien luona käydessäni ja todennut sen kerta kerran jälkeen entistä vastenmielisemmäksi. Nytkin yritin lukea sitä, mutta en päässyt alkua pidemmälle, kun jo alkoi suututtaa. Heti pääkirjoituksessa päätoimittaja tuomitsi suorin sanoin Ruotsin kirkon kadotukseen, koska se päätti hyväksyä homoseksuaalien avioliitot. Lopun lehdestä silmäilin pikakelauksella, mutta sisältö oli tuttua tavaraa: Torinon käärinliinan aitouden vakuuttelua, lähetystyön ylistystä, uskoontulleiden ihmeitä pursuavia todistuspuheenvuoroja. Tällä kertaa Kansanlähetys sai minut yllättäen jopa niin huonolle tuulelle, että heitin lehden suutuksissani lattialle. Siellä se on vieläkin.

On kai niitä huonompiakin lehtiä. Ja epäilemättä tämänkin foorumin jäsenistä moni lukee Uutta tietä mielellään. Mutta ei se mikään erityisen körttiläinen lehti ole ajatusmaailmaltaan, jos minulta kysytään. Lähes kaikista jutuista paistaa läpi se sama "me tiedämme, miten nämä asiat oikeasti ovat, ja jos ette ole samaa mieltä, menette helvettiin" -asenne, ja sitä minä en tässä elämäni vaiheessa kerta kaikkiaan jaksa sietää. Kyllä minä oman epätäydellisyyteni tajuan ilman, että sitä puukkoa vielä käännetään haavassa. Esimerkiksi Sana ja Askel ovat tässä suhteessa huomattavasti miellyttävämpiä hengellisiä lehtiä (nekin muuten tulevat vanhemmilleni).

Täytynee ottaa asia hienovaraisesti puheeksi jossain vaiheessa. Ja jos joku nyt loukkaantui tästä avautumisesta, niin pyydän anteeksi. Minun puolestani saatte lukea Uutta tietä aivan vapaasti, kunhan ette tarjoa sitä minulle.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 08.01.10 - klo:18:53 »
On kai niitä huonompiakin lehtiä. Ja epäilemättä tämänkin foorumin jäsenistä moni lukee Uutta tietä mielellään. Mutta ei se mikään erityisen körttiläinen lehti ole ajatusmaailmaltaan, jos minulta kysytään. Lähes kaikista jutuista paistaa läpi se sama "me tiedämme, miten nämä asiat oikeasti ovat, ja jos ette ole samaa mieltä, menette helvettiin" -asenne, ja sitä minä en tässä elämäni vaiheessa kerta kaikkiaan jaksa sietää. Kyllä minä oman epätäydellisyyteni tajuan ilman, että sitä puukkoa vielä käännetään haavassa. Esimerkiksi Sana ja Askel ovat tässä suhteessa huomattavasti miellyttävämpiä hengellisiä lehtiä...

...jos joku nyt loukkaantui tästä avautumisesta, niin pyydän anteeksi.

Minä tilasin joku aika sitten ko. lehden ilmaisen tutustumisjakson ja tulin aikalailla samoihin ajatuksiin lehtiä selaillessani. Ei tarte tilata toiste.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 08.01.10 - klo:19:11 »
Peeco, kirjoitit sanasta sanaan minunkin mielipiteeni. Enpä olisi uskaltanut tuota tehdä, mutta halut on olleet kovat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 08.01.10 - klo:19:58 »
Heti pääkirjoituksessa päätoimittaja tuomitsi suorin sanoin Ruotsin kirkon kadotukseen, koska se päätti hyväksyä homoseksuaalien avioliitot. Lopun lehdestä silmäilin pikakelauksella, mutta sisältö oli tuttua tavaraa: Torinon käärinliinan aitouden vakuuttelua, lähetystyön ylistystä, uskoontulleiden ihmeitä pursuavia todistuspuheenvuoroja.

Tutustuin Uuteen Tiehen lehteen 60-luvun puolivälissä. Hyvin näyttää linja pitäneen. Täällä taitaa olla useampiakin sellaisia, jotka ovat jossain vaiheessa lukeneet tätä lehteä. Hengissä ovat selvinneet.

Mt