Kirjoittaja Aihe: Kelpaanko minä?  (Luettu 20939 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #31 : 17.02.11 - klo:08:53 »
Onneksi Juhani ehti perua sanansa, ennenkuin mt olisi iskenyt.
🇫🇮

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #32 : 17.02.11 - klo:10:08 »
Onneksi Juhani ehti perua sanansa, ennenkuin mt olisi iskenyt.

Muistaakseni Korkeajännityssarjassa sujautettiin sokeria bensatankkiin eikä bensa enää kaasuuntunut. Se oli makeampi vaihtoehto tähän mt:n sabotaasiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #33 : 17.02.11 - klo:10:11 »
Muistaakseni Korkeajännityssarjassa sujautettiin sokeria bensatankkiin eikä bensa enää kaasuuntunut. Se oli makeampi vaihtoehto tähän mt:n sabotaasiin.
Vastarintaliikkeissä toisen maailmansodan aikaan saatavilla ollut sokeri käytettiin hyvin usein tähän tarkoitukseen - natsien bensatankkeihin  (nimim. asiaan fiksoitunut)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #34 : 17.02.11 - klo:20:18 »
Varsinkin näillä pakkasilla mukavampi.
Pyryharakka

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #35 : 17.02.11 - klo:20:23 »
Sokeri on myös kesämökkiläisillä käytössä. Jos varkaita pelkää niin jättää johonkin suhteelliseen helposti saavutettavaan paikkaan saaliiksi makeutettua bensiiniä. Hyytyy rosvojen auto.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #36 : 17.02.11 - klo:20:43 »
Pitäisi sitä yrittää  tulla kaikkien kanssa toimeen.
Ja ajatella että sillä paskalla tyypillä on todennäköisesti itsellään elämässään
sellaisia vaikeuksia, mitkä heijastuvat työpaikalle asti.
Ehkä hänellä on joku "ikävä" lähimmäinen.

Solidaarisuutta.
Ikävätkin ihmiset pitää kohdata.
Elämä on kemiaa.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #37 : 17.02.11 - klo:21:10 »
Kyllä. Joihinkin täytyy kuitenkin pitää etäisyyttä. Silloin voi paremmin nähdä kokonaisuuden. Sitten siitä lähentyä.
🇫🇮

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #38 : 19.02.11 - klo:00:54 »
Joihinkin täytyy kuitenkin pitää etäisyyttä. Silloin voi paremmin nähdä kokonaisuuden. Sitten siitä lähentyä.

Tässä on ideaa.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #39 : 19.02.11 - klo:14:49 »

Kiitos kommenteista. Niin se vaan viikko vierähti, en puhkonut enkä viillellyt renkaita, mutta järkytyksekseni löysin kyllä itteni ajattelemasta että mitenhän vaikeuttaisin tämän työ'kaverin' työskentelemistä  :icon_eek:  Mutta en tehnyt mitään, ainakaan tietoisesti..

Joskus sitä vaan luulee että on ainoa, jolla on 'vinksahtaneita' ajatuksia  :eusa_shifty:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #40 : 20.02.11 - klo:21:11 »
Muistan, kun itseäni otti joskus joku asia aivan hirveästi päästä. Pihisin kiukusta ajatellessani sitä. Työkaveri sanoi, että älä välitä. Teki mieli kajauttaa halolla päähän työkaveria NIIN tyhmästä kommentista.  Minähän välitin ja minua otti päästä. Minusta tuntuu, että jos yhtäkkiä vain ei välittäisi, se olisi samaa, kun hautaisi asian elävältä ja se jäisi kaivelemaan loppuiäksi. Minä välitin ja pihisin ja puhisin ja nyt vuosikymmenten päästä en edes muista, mikä se asia oli.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #41 : 20.02.11 - klo:21:13 »
Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #42 : 21.02.11 - klo:07:43 »
'Älä välitä' on vähän samalla lailla puolivillainen sanonta kuin 'ei ole mitään hätää'. Tyttärenpoika Peik satutti polvensa ja sai kuulla monesta suusta, ettei ole mitään hätää. Hän pamautti uljaasti: - Minulla on hätä!

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #43 : 22.02.11 - klo:20:03 »
Rakkaus on epätäydellisyyden kohtaamista ilman syytöksiä.
Se on hyväksymistä.

(lainattu viisaus)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #44 : 23.02.11 - klo:08:23 »
Rakkaus on epätäydellisyyden kohtaamista ilman syytöksiä.
Se on hyväksymistä.
(lainattu viisaus)
Vai niin. Mielestäni tuo on paijaamista ja sen sortin  naiiviutta, etten nimittäisi "viisaudeksi". Maailma on täynnä "epätäydellisyyksiä" joihin puuttuminen on tuhat kertaa rakkaudellisempaa kuin niiden hyväksyminen. On tilanteita joissa tarvitaan jopa syyttäjää, kuten perheväkivalta tai lasten saattaminen tilanteeksen jossa he eivät voi kasvaa, ilman lastensuojelutoimenpiteitä. Luulen käsittäväni että tarkoitat jotakin "kahdenvälisiä". Mutta kun sellaisia ei ole! Yhtäällä julmuriu on toisaallakin julmuri!  
Toinen asia onkin kuinka...  itseltäni kului kolmisen kuukautta, ennen kuin hitaasti jaksoin yjmmärtää, että juuri tämäntyyppisissä olosuhteissa kysytään, kuinka nyt juuri itse, sinä siinä, olet kristitty.  Ja nolo juttu mutta piti rehellisesti sanoa: Jos vähän toisin. Ennen kaikkea: Anna niitten vihata. Anna syyttää. Tidät - omatuntosi on puhdas, turvaudu Jumalaan, älä ihmisiin.
Käänny kokonaan poispäin.
Ja niin minä tein.
Ihmisten taholta tuleva hyväksyntä jäi vähitellen yhä yhdentekevämmäksi.
« Viimeksi muokattu: 23.02.11 - klo:08:32 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.