Kirjoittaja Aihe: Kelpaanko minä?  (Luettu 15456 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #15 : 03.12.10 - klo:15:53 »

http://www.youtube.com/watch?v=k20h4hZ4Roc

Juha Tapio: Kelpaat kelle vaan  :035:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #16 : 08.12.10 - klo:23:11 »
Vakava ajatus Jumalalle kelpaan tällaisenani, kysymys on minulla kyllä: Toivoisikohan Hän että minä yrittäisin Hänen hyväksymänään ja Hänen avullaan vähän kuitenkin rehellisin mielin miettiä, vaadinko toisia ihmisiä kelpuuttamaan minut aina, joka tapauksessa, käyttäydyinpä kuinka hyvänsä?

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #17 : 09.12.10 - klo:11:29 »
Riitta aattelee:
                     Kokemuksista rikastuneena mummina tiedän että vaatimalla en ole saanut mitään muuta kuin pahaa mieltä.

Kelpaanko minä Jumalalle on kääntäen verrannollinen siihen että kelpaako Jumala minulle. Niin suurena ja salattuna ettei ymmärrys riitä. Siihen annetaan usko , armo ja rakkaus.
Kuka pitää kenestäkin, olkoon se niin, sillä ei kaikki ole kaikille sopivia. Kuitenkin olemme ihmisiä, perheitä, sukuja, erilaisia yhteisöjä, seurakunta ja globaali ihmiskunta. Kyllä sieltä aina joku jokaiselle löytyy, ja sehän se jännää onkin.

Tänään labrassa istui samalla odotuspenkillä vanha venäläinen pariskunta. Kun katselin kuinka hellästi vaimo kohteli miestään, suli sydämeni.
Juttelimme , he hyvin huonolla suomella, minä muutamalla venäjän sanalla, mutta enemmin silmillä ja sydämillä. Se oli heti-yhteyttä. Lähtiessä toivotimme Hyvää Joulua ja vilkuttelimme.
Sen jälkeen menin kahvioon aamupuurolle ja kahville 13 h paaston jälkeen. Kaikki tuntui aivan ihanalta, ja Mattikin oli odottamassa siellä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #18 : 14.12.10 - klo:08:16 »
kelpaanko minä?... joka pyhä vedetään synnintunnustus ja synninpäästö... jaa että juhanikin
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #19 : 16.02.11 - klo:20:13 »

Olen tässä viime päivinä törmännyt tunnelmiin etten haluakaan antaa anteeksi, en haluakaaan tulla toimeen erään työkaverin kanssa  :-\
Jos jostakusta ihmisestä voin sanoa, että inhoan häntä, niin tästä tyypistä ei ole juuri muuta sanottavaa. Ihan kaikki haparoivat yritykset tulla toimeen ovat menneet ihan mönkäään ja nyt olen jumittunut ajatukseen etten enää edes yritä.

Ei kovin kristillistä, vai mitä?  :018: Joten mitenhän lie sen kelpaamisen laita  :102:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #20 : 16.02.11 - klo:20:47 »
älä hättäile hippiäinen,

ei tarvi antaa anteeksi

ja saa inhota

mutta älä lyö
äläkä puhko renkaita... :icon_cool:

Ja sinä kelpaat!
vaikka inhoaisit etkä antais anteeksi

 :kahvi:
Herra armahda.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #21 : 16.02.11 - klo:21:04 »
Olen tässä viime päivinä törmännyt tunnelmiin etten haluakaan antaa anteeksi, en haluakaaan tulla toimeen erään työkaverin kanssa  :-\
Jos jostakusta ihmisestä voin sanoa, että inhoan häntä, niin tästä tyypistä ei ole juuri muuta sanottavaa. Ihan kaikki haparoivat yritykset tulla toimeen ovat menneet ihan mönkäään ja nyt olen jumittunut ajatukseen etten enää edes yritä.

Ei kovin kristillistä, vai mitä?  :018: Joten mitenhän lie sen kelpaamisen laita  :102:

Vaikutat ihan terveeltä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #22 : 16.02.11 - klo:21:09 »
Olen tässä viime päivinä törmännyt tunnelmiin etten haluakaan antaa anteeksi, en haluakaaan tulla toimeen erään työkaverin kanssa  :-\
Jos jostakusta ihmisestä voin sanoa, että inhoan häntä, niin tästä tyypistä ei ole juuri muuta sanottavaa. Ihan kaikki haparoivat yritykset tulla toimeen ovat menneet ihan mönkäään ja nyt olen jumittunut ajatukseen etten enää edes yritä.

Ei kovin kristillistä, vai mitä?  :018: Joten mitenhän lie sen kelpaamisen laita  :102:



Tämmöstähän tämä vähän on.  En minäkään viitsi monen kohdalla edes enää ajatella koko asiaa. Eikä varmaan moni minunkaan kohdalla mutta sittenhän se on fifty-sixty.

Ei kovin kristillistä mutta inhimillistä.  Ylemmäksi ei uletu.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #23 : 16.02.11 - klo:21:29 »
Tämmöstähän tämä vähän on.  En minäkään viitsi monen kohdalla edes enää ajatella koko asiaa. Eikä varmaan moni minunkaan kohdalla mutta sittenhän se on fifty-sixty.

Ei kovin kristillistä mutta inhimillistä.  Ylemmäksi ei uletu.
Niinhän se on ihan inhimillistä ja normaalia, ettei kaikkien kanssa tule juttuun. Muualla on helppo mennä vain ohi, mutta työyhteisössä, jossa kuitenkin täytyy toimia yhdessä se on hankalampaa.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #24 : 16.02.11 - klo:21:33 »
Hippiäinen, kertomasi vaikuttaa hyvältä. Näin jäädään sille " ahtaalle portille" odottamaan.                :089:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #25 : 16.02.11 - klo:22:08 »
viillä auton renkaat...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #26 : 16.02.11 - klo:22:19 »
viillä auton renkaat...

Varro vaan, raakkulehen rekkules, niin käyn pissimässä Mersun bensatankkiin...

Mt

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #27 : 16.02.11 - klo:22:33 »
viiltely?...  "olkoon mun puheeni mitätön". Ensi lauantaina hautaan siunaan avustajana Ylihärmässä mummun. Tämä teräsmummulle lainausmerkeissä oleva lause on niin upea lause mummultani. Terästä siitä tekee se, että 1939-44 hän oli isäntänä ja emäntänä mettätuvan kämpässä. Mieshän oli ulkomailla. MT... olkoon mun puheeni mitätön...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #28 : 16.02.11 - klo:22:37 »
Ei tainnut mummu ihan nuorena kuolla??
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Kelpaanko minä?
« Vastaus #29 : 17.02.11 - klo:08:37 »
Lainaus
viillä auton renkaat...
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
 --------------------------------------------------------------------------------


Varro vaan, raakkulehen rekkules, niin käyn pissimässä Mersun bensatankkiin...

 
 

 :repee:
Herra armahda.