Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Yleinen keskustelu / Vs: Tekee mieleni urputtaa
« Uusin viesti kirjoittanut öppiäinen tänään kello 02:29 »
Saa kait sitä muustakin urputtaa kuin Postin toiminnasta tai toimimattomuudesta?

Urputanpa sitä, että talooni tulee remontti, jonka yhteydessä alimman kerroksen pihalliseen asuntooni asennetaan parvelelasit. En halua sellaisia! Mutta meiltäpä ei kysytä, vaan asennetaan.

Minun kai pitää tehdä niin, että omalla kustannuksellani poistatan ne heti asennuksen jälkeen. Saatan asua nykyisessä asunnossani vielä vaikka 20 vuotta, enkä tosiaan aio kestää pihani pilaamista moisilla hökötyksillä.

Asun siis asumisoikeusasunnossa, ja yhtiö tekee oman päänsä mukaan mitä tekee. Minusta olisi järkevää, että tarjoutuisin pois muuttaessani maksamaan niiden lasien asennuksen silloin, mutta ennen sitä saisin asua kuten haluan. Ja minullahan silloin on varaa maksaa ne, koska firma on minulle asumisoikeusmaksun verran velkaa. Mutta tuskinpa vain suostuvat tähän järkevään ehdotukseeni. Etenkin kun asia tuli vähän äkkiä eteen, ja olen todennut, että nopeaan joustavuuteen tuollaisessa putiikissa ei ole kykyä.
2
Yleinen keskustelu / Vs: Kauheimmat joululaulut
« Uusin viesti kirjoittanut öppiäinen tänään kello 02:17 »
Vesa-Matti Loirin laulamat joululaulut ovat kauheita.  :icon_xmaseek:

Löytyy sentään joku sellainenkin asia, josta ollaan samaa mieltä.  :023:

Entäs jos me päästään yhdessä Helvettiin ja siellä meitä piinataan Loirin laululla iankaikkisesta iankaikkiseen?
3
Yleinen keskustelu / Vs: Antaako riittäviä vastauksia tänäinen herännäisyys?
« Uusin viesti kirjoittanut öppiäinen tänään kello 02:02 »
                  Jos ihmisellä/ihmisillä on syvämietteisiä kysymyksiä uskonnollisista asioista yhdistettynä tänäiseen elämänmenoon, niin antaako tänäinen herännäisyys riittävästi vastauksia ihmisen/ihmisten kyselyihin?

               Jos kelpo vastauksia saa, niin missä niitä saa? Ja kuka niitä antaa, ketkä niitä antavat, jos ja kun siis?


         Mikä on tänäisen herännäisyyden todellinen anti? :kahvi:

Ei varmasti anna kaikkien kysymyksiin riittävästi vastauksia.

Joskus voi antaa jollekulle hetkeksi.

Ja joskus voi hyvä kysymys olla parempi annettava kuin varma vastaus. Tai jokin ajatus, joka voisi olla vastaus kysymykseen, jota ei ole huomannut kysyäkään.

Mutta ehkä se ei ole herännäisyys joka vastauksia antaa, vaan ihan vain ihmiset.

Ja voihan sitä ladella, että kirkkomme opettaa niin ja näin ja noin, ja tuohon sijoittaa jonkin kohdan siitä mitä se virallisesti opettaa, jos kysymys on senlaatuinen että siihen tuollainen on vastaus. Ehkä ne eivät ole niitä syvämietteisimpiä kysymyksiä.
4
Yleinen keskustelu / Vs: Körttiläisyys ?
« Uusin viesti kirjoittanut Pena eilen kello 22:10 »
Hannas ja Kaifas olivat ylipappeja ja varmaan saddukeuksia. Fariseukset paheksuivat saddukeusten yhteistyötä roomalaisten kanssa.
5
Yleinen keskustelu / Vs: Körttiläisyys ?
« Uusin viesti kirjoittanut Riitta-mummi eilen kello 21:41 »
Mitenkä Hannas ja Kaifas, eikö olletkin ylipappeja ?

Asiaan mennäkseni: Körttiläinen ei puutu toisen kristityn uskoon. Körtti on muutakin kuin uskovainen. Körtti osallistuu yhteiskunnan asioiden hoitamiseen, kulttuurin tuottamiseen, nuorten urheilukasvatukseen ja ompa körtti-taiteilijoitakin. Esa Ruuttunen, Jaakko Löytty, Johanna Rusanen ja monia muita.

Minä en millään jaksa ymmärtää että taiteen, kirjallisuuden ja jopa hymiöiden vaikutus voi olla syntiä Jumalaa vastaan.

Jos Kristus olisi nyt maan päällä keskuudessamme Hän ei kyttäisi mitä kukanenkin harrastaa Luojan suomin edellytyksin.

Ovatko teille, käännyttäjät, vain raamatunluku, mieluummin ulkoa osaaminen ja raamatunlausein puhuminen  niitä oikeita kuvia joka edustaa uskoa.

Huom !  Körttifoorumin perustivat keskenään Aholansaaren kautta tutut nuoret ja keskustelu aaltoili monissa asioissa uskonkokemuksien lisäksi.

Toki omat mielipiteensä voi tuoda esille, kunhan noudattaa netti-etikettiä.

Olen itsessäni huomannut uusien ajatusten usein nousseen kirjoitettaviksi kun körttiläidyyden tapa uskoa ja olla uskova ei kelpaa käännyttäjille.  :018:
6
Yleinen keskustelu / Vs: Körttiläisyys ?
« Uusin viesti kirjoittanut Pena eilen kello 17:47 »
Pitää taas heittäytyä inhottavaksi opettajaksi. Fariseukset eivät olleet pappeja vaan oppineita. Papit kuuluivat saddukeuksiin. Näin on ainakin minulle opetettu.
7
Yleinen keskustelu / Vs: Kristityn rukous
« Uusin viesti kirjoittanut Riitta-mummi eilen kello 14:13 »
Herra Jeesus kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä !  :eusa_pray:
8
Yleinen keskustelu / Vs: Körttiläisyys ?
« Uusin viesti kirjoittanut Riitta-mummi eilen kello 14:11 »
Jeesuksen aikana älämölöä pitivät aunoastaa farisealaiset papit.

Tänään tuli hyvä ja rakkaudellinen Jumalanpalvelus Espoon Karakirkosta tv;ssä.
Siinä asetettiin vaakakuppehin rakkaus ja raha.

Se on samaa tänään. Rakkaus on joidenkin fundamentalistien mielestä paha, raha ei.

Ne jotka seuraavat Kristusta, rakastavat lähimmäistään, eivät tuomitse, eivätkä opeta omaa oppiaan.

Ai, että hymiötkin on syntiä !   :117: :061: :049: :052: :056: :057: :059:
9
Yleinen keskustelu / Vs: Kristityn rukous
« Uusin viesti kirjoittanut Koirannahkalakki eilen kello 11:47 »
Lähti niin liukkaasti tuo teksti liikkeelle, että jäi mainitsematta rukouksen olevan kirjasta ”Huutavan ääni korvesta” ja tämä kirja on parinsadan vuoden takaa eli Paavon ajoilta.
10
Yleinen keskustelu / Vs: Körttiläisyys ?
« Uusin viesti kirjoittanut Koirannahkalakki eilen kello 11:37 »
Onhan noista Paavon ajoista viärähtänyt jo reilu 200 vuotta ja ihmiset ovat muuttuneet sitä mukaa mitä avarammaksi tietoisuus on kasvanut. Eräs jo edesmennyt lapualainen körttiläinen kertoi toivovansa ja rukoilevansa Suomeen sitä suurta herätystä, jota Paavon aikana Suomessa koettiin.
Entisaikaan Raamatun kymmenen käskyä piti osata ja niitä kinkereillä tentattiin. Synti ja Herran pelko ahdisti ihmistä, joka asusteli pienessä savupirtissään maailmanlopun aikoja aistien. Herännäisyyden alkujuurilla Telppäsniityllä työskennellyt väki sai hurmoskokemuksen ja kovan palon etsiä pelastusta.

Jos uskonnollista herätystä ei ole aikoihin tapahtunut, niin viimeisen "herätyksen" Suomessa aiheutti turvallispolitiikka, kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.
Suomalaiset heräsivät hakemaan turvaa puolustusliitto Naton jäsenyydestä.
Uskonasioissa jokainen on yhtä yksin, epävarma, kurja syntinen ja armon varassa kuten aina ollaan oltu.
https://www.youtube.com/watch?v=e7KFZ2iLHkI

Jumalan Sana varoittaa meitä mukautumasta maailman mukaan sillä kaikki katoaa tyystin, mutta Jumalan Sana pysyy. Ihminen luulee olevansa nyt viisaampi kuin ennen, mutta ajatelkaa vaikka kirjoitusta ja kommunikointia tänäpänä, huomaatte, että se muistuttaa jo enenmän sitä mistä lähdettiin joskus liikkeelle eli symboleista, kuvista vrt meemit, hymiöt ja kielen typertyminen. Ihminen tulee sitä typerämmäksi, mitä enenmän ”viisastuu”. Se mitä tapahtui Jeesuksen, meidän Herramme aikana, josta saamme lukea Raamatusta niin se tapahtuu myös tänäpänä, sillä eroituksella, että materiaali ympärillä on erilainen.

Kun puhuu parannuksesta ja synnistä niin alkaa hirmuinen älämölö ympärillä, niin alkoi silloinkin ja jos Jeesus tulisi nyt kuin silloin niin Hänet tapettaisiin uudestaan sillä kansa joka pimeydessä vaeltaa, ei siedä Valoa.

Natosta sen verran, että Israelilaiset juhlivat kerran katoillaan, syöden, juoden, naiden ja huusivat rauha, rauha, vaikka väkevä armeija oli muurien ulkopuolella tulossa kylään. He luottivat muuriin, joka oli niin vahva, että ei sitä ihminen kyennyt läpäisemään heidän mielestään ja kuinkas kävikään.

Nyt on sama tilanne eli meno on pahempaa kuin Sodomassa ja meillä on ”muuri”, jota natoksi kutsutaan ja kuten vanhassa Testamentissa oli esikuvana asiat lihassa niin nyt on meidän ”muuri” hengessä ja se ”muuri” on vain ja ainoastaan perkeleen illuusio.

Jumala tulee käyttämään Venäjää ruoskana Sodomaa vastaan ja kohta meillä ei ole kiveä kiven päällä, sitten alkaa ehkä se herätys kun ihmisiltä on viety kaikki, mihin turvautua lihassa.

Tälläkin forumilla kun lukee viestittelyä niin ei uskoisi, että puhumme siitä körttiläisyydestä, jota Paavo Ruotsalainen edusti. Maailma kiinnostaa niin kovasti, istutaan terasseilla ja ihastellaan maailmaa ja sen hyveitä, mutta parannuksesta ei puhuta mitään sillä ei pimeys Valoa tarvitse, siinähän näkyisi tahrat vaatteissa.

Kirjoittaja ei etsi omaa kunniaa vaan Lähettäjänsä kunniaa sillä kirjoittaja on saastainen syntinen, jossa ei ole mitään hyvää ja on ansainnut vain menolipun helvettiin.

Rakas Isä Jumala, Herra Sebaot, kuule sinun rakkaan Poikasi, Herramme Kristus Jeesuksen tähden minua köyhää syntistä ja avaa tämän viestin lukijain sydämet näkemään oma syntisyytensä ja kääntymään Sinun Poikasi, Jeesuksen puoleen, armoa anomaan ja tunnustamaan syntinsä, ettei heidän kalliit sielunsa joutuisi kadotukseen sillä Sinä et tahdo yhdenkään sielun hukkuvan, amen.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10