Mutta oikeastikin: tuolla toisessa ketjussa esitettiin pojat on poikia -tyylistä argumenttia koulunpihojen tapahtumien selityksenä. Miten on; ikä, sukupuoli, mielenterveys: millä oikeutetaan mitäkin? Saako muka pojat / miehet perustella moraalittomuuksia / laittomuuksia / ilkeyksiä / tms sopimattomuuksia sukupuolellaan ja "luonnollaan"?
Minulla ei ole mitään sukupuolten tasa-arvoa vastaan. Kannatan ehdottomasti sitä, että samasta työstä maksetaan sama palkka niin naiselle kuin miehellekin. Kannatan sitä, että ihmisiä rekrytoitaessa pitää valita pätevin henkilö, on hän sitten nainen tai mies. Olen kannattanut useaan otteeseen naista kansanedustajaksi ja valtuuteksi. Valintaperusteena ei ole ollut nainen vaan ehdokkaan osaaminen ja pätevyys. Olen sitä mieltä, että yhteiskunnan pitää vastata vanhemmuuden kustannuksista. Se helpottaisi naisen asemaa työmarkkinoilla. Mutta tämä keskustelu ei koskekaan tasa-arvokysymyksiä vaan sitä, että sukupuolten välillä on eroja.
Valtaosa pojista on toiminnallisesti suuntautuneita. Heidän elämäänsä kuuluisivat normaalisti seikkailut, urheilu, kaikenlainen liikunta, erilaiset kepposet, kokeilut jne. Minulla on kaksi poikaa ja tiedän, minkälaisia pojat ovat. He ovat nyt jo nuoria miehiä, mutta olen vieläkin joutunut kaikenmaailman kujeiden kohteeksi ja hauskaa on ollut.
Koska poikia opettavat nykyään pääsääntöisesti naiset, ovat oppimistulokset huonompia. Koska poikiin kohdistuvat opetusmenetelmät eivät ole toiminnallisia, ovat oppimistulokset huonompia. Koska pojat kehittyvät tyttöjä hitaammin, ovat oppimistulokset huonompia. Nämä ovat tosiasioita, joita feministisessä keskustelussa ei useinkaan oteta huomioon.
Mintun puhe miesten/poikien moraalittomuudesta, ilkeyksistä ja laittomuksiisti kuuluu jo luokkaan "miestenvihaaja" eikä se kontribuoi asialliseen keskusteluun sukupuolten välisistä eroista.
On vaikea ymmärtää Mintun osoittamaa vihamielistä suhtautumista miehiin.