Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut, 17. erä  (Luettu 81096 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6442
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #120 : 23.06.24 - klo:15:15 »
Pahus kun mulla täällä ei ole antennia ja areenasta yrittänyt potkupalloa seurata, mutta vähiin on jäänyt.

Portugalian matseja olisi ollut kiva nähdä.

Taitanee Saksa viedä nämä kisat voittajina.

Hauskinta on seurata kuinka porukka repii ja estää toista etenemästä ja sitten selittää tuomarille, emmä mitään tehnyt se vaan kaatui ittekseen :)

Ei voita Saksa!

Areenasta katselen kaiken mitä katselen, ja vasta jälkeenpäin. Voi kätevästi kelata 10sek eteenpäin ne kohdat kun selitetään tuomarille, ja muutkin luppohetket. Ja sitten katsoa kiinnostavat tilanteet uudelleen ja muodostaa asiantuntevan mielipiteensä, oliko se nyt vaparin arvoinen repiminen vai heittäytyikö toinen kuin mikäkin pesäpalloilija. Sanoisin että kyllä myös pystyssä pysyminen on joillekin vaikeaa. Ja hoitoalalla olisi töitä noille ihmeparantajille, jotka saavat tuskissan irvistellen kierivät raavaat miehet nopeasti taas elpymään työkuntoon.

Niin joo areenassa on ne koostelähetyksetkin päivän matseista, valittu parhaat 10 minuuttia kustakin. Jos ei ole aikaa niin päivän kisat voi selvittää puolessa tunnissa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34104
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #121 : 23.06.24 - klo:17:48 »
Tähän asti näkemistäni otteluista on ollut viihdyttävin eilinen Georgia- Tsekki-ottelu.
Siinä mentiin lujaa alusta loppuun ja se päättyi tasapeliin ansaitusti.
Tsekit olivat teknisesti taitavampia , mutta Vilit vahvoja, nopeita ja ovelia.

Hassua, että tänään tulee kaksi matsia yhtaikaa alk. klo 22. Ei sovi minulle.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6442
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #122 : 23.06.24 - klo:18:53 »
Hassua, että tänään tulee kaksi matsia yhtaikaa alk. klo 22. Ei sovi minulle.

Lohkovaiheessa kunkin lohkon viimeiset ottelut pelataan samaan aikaan, jotta taktikointi ja sopupelien riski vähenisi. Joukkueen jatkoon pääsy kun voi riippua senkin ottelun tuloksesta, jossa itse ei ole pelaamassa.

Kun tykkään katsoa Areenasta jälkikäteen, niin minulle tämä on aika lailla sama.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34104
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #123 : 23.06.24 - klo:20:15 »
Olen tainnut kuulla kun tuntuu etäisesti tutulta. Areenasta siis huomenna katson ja kelaan, kuten sinäkin.

Nyt kuuntelen Patricia Cornwallin jännää dekkaria Ansaittu kuolema. Aloitin Älypään Keskustelu-osiossa Kirjoita runo-aiheen. Se sopii hyvin niihin muihin sanaoilla leikittäviin juttuihin. Voi olla ettei aihe siellä nappaa, kukaan ei oleedes lukenut aloitusta. Älypäässä liikkuu paljon ihmisiä, visailuissa n. keskimäärin  22 000 /päivä.
Minulla tätä puuhaa piisaa, mutta niin pitääkin. Olen tätä sorttia. Osaan kyllä olla laiskanakin.  :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8506
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #124 : 28.06.24 - klo:14:28 »
Mistähän johtuu, että olen humoristi?

No Puola oliko Ranska pelissä rankkarin ampuja otti vauhtia ja pysähtyi ja otti taas vauhtia ja pysähtyi ja sitten kun ampui ja molari otti kiinni, niin alkoi itkeä kuin primadonna.
- Ensin tanssi pallolle kuin balleriina ja sitten itki kun ei mennyt maaliin.
No oli ilouinen kun sitten tokan tanssinsa jälkeen sai maalin.

Sitten oliko sama matsi kun kortteja jaettiin.
En ennen ole kuullutkaan, filmikortti ja taisi olla protestikortti nämä uudet joita jaettiin.

Ihan kummalliseksi säännöt on mennyt muutenkin
Triplavaihtoa ja ties mitä  kummallisuuksia.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8506
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #125 : 09.07.24 - klo:12:08 »
Jännäksi menee, voittaisipa Portugalia, mutta kuten öppis mainitsi, niin Saksa ei.


Tiukat matsit, mutta kaukana on fudis siitä kun olin junnu, sääntöjä ja tuomareita on ties kuinka paljon ja ilo mennyt, ei voi rikkoa ja ei ole tähtiä kuten Pele, Rivelino ja Peter Pahlman Ari Tolsa ja ties mitä oli ennen.

Itte koitin joskus junnua skulata, mutta jengi vaan et Make oot liian fiksu futikseen.?

https://www.youtube.com/watch?v=6ym2F3rbKmM&list=RDMM&index=27&ab_channel=jkarjalainenkanava


Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34104
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #126 : 09.07.24 - klo:13:22 »
Turha toivoa Portugalin voittoa, se ei pelaa enää, vaan putosi jo.
Tänään on Espansa- Ranska ja huomena Hollanti-Englanti.

Hollanti saisi voittaa, jos minulta kysytään ! :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21763
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #127 : 09.07.24 - klo:16:12 »
Kolmatta päivää yhteen pötkyyn täällä, kuten ammoisina aikoina.

Tuohon em-jalkapallojuttuun tekee mieli kommentoida ennen kuin kisat on ohi....
Minun veikkaus on että Espanja voittaa, on vielä mukana neljän joukossa, ja taitaapi mennä päätyyn asti  :023:

Noista takavuosien pelaajalegendoista, pitkälti samoilla linjoilla vv:n kanssa.
Suomalaisista lisään listaan Juhani Peltosen.
Ulkolaisista muistan erityisesti Portugalin Eusebion, Benfica-seurassa, Pelen aikoihin ja vähän jälkeenkin pelasi hän....
Harmi kun Portugali tippui, kyllähän Ronaldo ja Pepe olisivat ansainneet hienon maajoukkueuran päätöksen.
Portugalin joukkueessa sellainen Bruno Fernandes alkaa olla huippua, joka paikan duunari, pelinrakentaja.
Tämän "Bryynon" edesottamuksia olen seurannut valioliigan ManU:ssa, siellä kantavia voimia.

Ensi viikolla katseet kohti olympialaisia, 100 metrin juoksujen voittajat selvillä etukäteen, elleivät romahda varaslähtöön.....
eli miehissä Noah Lyles ja naisissa "minun mollamaija" Sha'Carri Richardson.....tällaista veikkaan.
Niin juu, ja toki Duplantis 100-varma suosikki, ja hieno homma että "hengen luoja" Sam Kendriks edelleen mukana.
Suomalaisista Silja Kosonen saattaa saada mitalin, varsinkin kun USA:n karsinnoissa ainakin kaksi huippu-nais-moukaristia tipahti.

Tällaisia veikkauksia, saapas näkee miten käy.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6442
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #128 : 10.07.24 - klo:15:32 »
ei ole tähtiä kuten Pele, Rivelino ja Peter Pahlman Ari Tolsa ja ties mitä oli ennen.

Onhan siellä tähtiä edelleenkin! Nimet vain muuta kuin ennen. Kai se Pahlman oli? Ja Tolsa Arto.

Mutta ei ne pelkät tähdet riitä kun on kysymys joukkuelajista. Ne pitää saada pelaamaan yhteen. Englannin joukkueelta ei ole oikein onnistunut, mutta viime pelinsä Sveitsiä vastaan oli jo kelvollista, ja niinhän siitä lopulta voiton väänsivät, tosin vaikeimman eli pilkkukisan kautta. Minä kannatin Sveitsiä, koska tykkään enemmän joukkueista kuin tähtisikermistä.

Mitä tähtiin tulee niin onhan Cristiano Ronaldokin ollut sellainen. Nimenomaan ollut; nyt näkyy lopulta hiipuneen. Portugali on peluuttanut häntä nykyiseen tasoonsa nähden aivan liikaa. Olisivat antaneet mahdollisuuksia nuoremmille. Ronaldo on jo yhden Euroopan mestaruudenkin urallaan hankkinut, vuonna 2016. Myös Pepe pelasi Portugalin silloisessa joukkueessa. Minusta se riittää heille.

Espanjan joukkue on onnistunut uudistumaan ja on esittänyt kisojen parasta peliä. Saisivat voittaa.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34104
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #129 : 11.07.24 - klo:10:31 »
Eivät yltäneet suosikki-maani Hollanti, Belgia, Kroatia finaaliin asti, Kroatia ei läheskään.
Mutta jos Englanti vie EM-mestaruuden syön vaikka mitä vanhaa ( ruokaa ) !

Espanja on sentään viitseliäs pelimaa. Heillä on hienoja uusia pelaajia, tämäkin 16-vuotias  joka näinä päivinä täyttää 17.

Finaali täytyy nähdä.  :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22311
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #130 : 11.07.24 - klo:11:58 »
Englannin rangaistuspotkusta on jo keskusteltu. Oliko se tuomarilta oikea päätös? Kai tällaisiin turnauksiin kuuluu myös tietty määrä skandaalinkäryä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34104
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #131 : 11.07.24 - klo:12:04 »
Onkin ollut monta rangaistuspotkua, ja maaleja on tehty yli-ajalla ym. Onneksi on WAR ja katsojille näytetään hidastukset muutamaan kertaan. Muutoin voisi tuomari pelata määrättyyn 'pussiin '.
 En nähnyt, joten en sano siitä Kanen rankkarista mitään. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6442
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #132 : 11.07.24 - klo:17:04 »
Englannin rangaistuspotkusta on jo keskusteltu. Oliko se tuomarilta oikea päätös? Kai tällaisiin turnauksiin kuuluu myös tietty määrä skandaalinkäryä.

Minusta ei ollut. Puolustavalla Hollannin Dumfriesilla oli jalka valmiiksi ojossa, ja Englannin Kane pallon matkaan saatettuaan pamautti jalkateränsä Dumfriesin nappuloihin. Ehkä tästä tuleekin peliin uusi taktiikka: tahallaan hivutetaan oma jalka vastustajan nappuloihin, jotta saadaan vapaa- tai peräti rangaistuspotkuja! Kohta pitää kentällä löntystää jalkapohjat maata viistäen kaikkien, jotta tuo estetään.

On myös väitetty, että Englannin Bukayo Saka olisi tehnyt käsivirheen jo ennen tuota tilannetta, eli peli olisi muutenkin pitänyt pistää poikki jo aikaisemmin. Sitä en vielä ole ehtinyt ottelutallenteesta kelailla.

Espanja - Saksa -ottelussa Espanjan Cucurellalta selvä (joskin ilmeisen tahaton) käsivirhe ei johtanut pilkkuun. Toisaalta sitä saattoi edeltää niukkaakin niukempi paitsio. Paitsiot on tuomittu kovin tarkasti ja herkästi tuolla, ja niiden takia useita maaleja hylätty.

Kampeista ja nappulat edellä tilanteeseen tulemisesta on kortti viuhunut herkästi, mutta Saksan Toni Kroos ei sellaista saanut, kun teloi Espanjan Pedrin sairastuvalle. Ehkä tuomari sitten vähän hyvitteli, ja katsoi Cucurellan käsivirhettä läpi sormien? Toisaalta sitten paidasta roikkumisia ja halauksia on sallittu yllättävänkin paljon. Ehkä pitäisi olla älyvaate, joka antaa kunnon sähköiskun, jos vastustaja koskee.

Englanti on turnauksen myötä parantanut peliään. Vaihtopenkiltäkin löytyy laatua, sen osoitti tuo ratkaiseva maali, joka syntyi vaihtopelaajien kuviosta. Englanti olisi saattanut ilman sitä rangaistuspotkuakin lopulta voittaa. Olisi Portugalinkin valmentaja voinut pistää Ronaldon vaihtoon, kuten Englannin valmentaja teki Kanelle.

Loppuottelussa kannatan kuitenkin Espanjaa. Ja kyllä, se täytyy nähdä!

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34104
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #133 : 14.07.24 - klo:19:19 »
Tänään olen katsonut jo kaksi hyvää urheilukilpailua. Ensin Skotlannin MM-suunnistuksien sprinttiviestissä Suomi otti hopeaa, kun Ruotsin viesti hylättiin Alexsanderssonin töpättyä yhden rastin.Voiton vei Sveitsi ja pronssi meni Norjaan.

Mutta paljon jännempää oli Wimbledonin miesten tennisottelu. Siinä kaksi eri-ikäistä hyvää pelaajaa nöyttivät mitä tennin on kun sitä osataan pelata.
Eilinen naistenvastaava finaali oli mielestäni yllättävän heikko esitys.
!
Ja vielä on edessä EM-jalkapallon finaali . Jos sen voittaa Espanja, niin kuin minäkin toivon, on Espanjalla h y v ä  urheilupäivä.

Tänään juhlii Ranska kansallispäiväänsä ja Ruotsi kruununprinsessan 47-vuotispäivää.

Tänään kuului USA sta ikävä uutinen. Ampuja ampui Trumpia korvaan, surmasi samalla erään kuulijan, sai itse surmansa turvamiehen luodista ja muutama loukkaantui siinä sekasorrossa.

Uutispäivä kerrassaan !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21763
Vs: Urheiluhullut, 17. erä
« Vastaus #134 : 14.07.24 - klo:20:40 »
Joo näin on, tv-uutiset alkoi juuri. Tämän jälkeen alkaa sitten kakkosella jalkapallostudio ja ottelu klo 22, siis yhtä myöhään kuin välierätkin.
Aiemmin luulin että olisi jo alkuillasta, mutta ei.
Tämän päivän urheilutuloksiin lisään sen että Lotta Harala rikkoi Reetta Hurskeen suomen ennätyksen, 1000 metrin korkeudessa ja sallitussa 1,5 myötätuulessa.
Taitaa pikajuoksut ja hyppylajit olla "olosuhdeurheilua"