No, minä en enää ole, eikä tämä kokemukseni mukaan ole huippua lähelläkään. En uskalla virittää keskustelua oikeastaan mistään, Facebookissa saan terveellisen päiväannokseni tätä lajia tarvitsematta lainkaan pelätä tilannetta, jossa tämä on "seurakuntani" josta saan sitten lemput, tai uhkailukirjeitä kotiin mitä käsittämättömimmin syytöksin. Tauotin tämän, alottelin uudestaan koska Seppos soitti, kirjoitin, ja yhden päivän aikana hän sitten soittikin kolmesti. Kolmannella aloin saada irritaatio-oireita sillä hän ei ollut päivän ainoa yhteydenottaja.
Toisekseen, nyt avasin tämän koska täältä saapui viesti uudistukseta. Ehkä kirjoitan mieluummin muuta ja kokonaan muista asioista. Suurelta osin tämä foorumi, täällä saadut kokemukset saivat minut eroamaan Herättäjä-yhdistyksestä. "Unohtuminen" matkailijaryhmästä "körttimatkalla" - asia, josta viimeiseksi kirjoitin, ei kuulunutkaan tänne, vaan Toiviomatkoille. En uskaltanut (!) ilmoittaa matkanjärjestäjälle, niinkuin ilman muuta olisin tehnyt, jos ao:t oppaat eivät olisi Herättäjä-yhdistyksen jäseniä. Minua pelotti, ja ajattelin, että häivyn siitä sakista, sillä erinäiset ihmiset eivät sen tempun jälkeen pidä minua "körttinä", kuultiin kyllä - minun on turha toistaa menneitä erehdyksiä, kuten sen rukoileminen että saisin tänne kirjoitella.
Muutamat suuttuivatkin, ja toiset matkani järjestäneet ekumeenikot saivat oikein isän kädestä tällä foorumilla, noottia ennätti tulla henkilön nimellä oletetusta rikoksesta - joten todella riittää. "Körttimatkan" erinäisistä muistakin toimintatavoista, joissa vielä itse olin niin riemurinnassa mukana että nyt hävettää, tulisi voida keskustella - lähinnä siitä perspektiivistä, sitooko jo jokin ihme pakotettu lojaalius, jos ilmoitettavan rikkeen tekijä on ystäväkansaa, mutta ainakaan tänne se ei mahdu. Ei edes blogille.