Kirjoittaja Aihe: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!  (Luettu 37692 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

• ystäväkansaa
Vs: Juhani Elenius potkaistu pois H-Y:stä!
« Vastaus #105 : 09.11.21 - klo:20:41 »
Mulla on auto kyllä pihassa ja aika nopeasti voin tulla juttelemaan rauhassa kasvokkainkin.
Voit vaikka yksityisviestiä osoitteen, niin tulen huomenna, vien kaverin vaan töihin ja parissa tunnissa voidaan tavata ja jutella.

Toivottavasti saat rauhan asian kanssa.

Käy Sepoksen luona ja puhu sille järkeä. En minä voi tähän asiaan tehdä mitään.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

• ystäväkansaa
« Vastaus #106 : 10.11.21 - klo:10:59 »
Minulle on selvinnyt, että tämän foorumin johto edustaa taistolaista perimää mitä suurimmassa määrin. Valvojat tietävät toimivansa Herättäjän luvalla, että helppoa on.
Nykyisin tumma herännyt körttikansa on ultraliberaalin pride-uskonnnon kelkassa. Tämä osoittaa erinomaista tilannesilmää ja taipuisaa selkärankaa.  :eusa_pray:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #107 : 10.11.21 - klo:12:40 »
Nykyisin tumma herännyt körttikansa on ultraliberaalin pride-uskonnnon kelkassa. Tämä osoittaa erinomaista tilannesilmää ja taipuisaa selkärankaa.  :eusa_pray:

Mistä tällaisen käsityksen olet saanut?

En ole mikään asiantuntija, mutta aikoja sitten on tullut selkeä kuva siitä että piruuttasi
höpöttelet tällaisia juttuja.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #108 : 10.11.21 - klo:17:32 »
Miten tämä Juhani Eleniuksen asia on kääntynyt taas Thomaksen tekijänoikeus-asiaksi ?

Onko Juhani erotettu Herättäjäyhdistyksestä ? Otsikko antaa näin ymmärtää. Vai koskeeko asia vain työsuhdetta Helsingin piirissä ?

Voi ko Yhdistyksestä erottaa muutenkin kuin jäsenmaksujen maksamatta jättämisestä ?

Toki, jos tekee räikeää työtä toisen yhdistyksen edun nimissä.

Juhani Elenius on potkaistu pois H-Y:n töistä ja palkkalistoilta. :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 10.11.21 - klo:18:21 »
Kiitos tarkennuksesta. Huh !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #110 : 11.11.21 - klo:04:03 »

Juhani Elenius on potkaistu pois H-Y:n töistä ja palkkalistoilta. :kahvi:

Juhani on päässyt eläkkeelle. Pitkän rupeamanhan hän on tehnytkin. Nuoren toiminnanjohtajan ohjaksissa Herättäjä-Yhdistys uusiutuu ja lähtee nousuun. Kalle on Savosta, Juhani Pohjanmaalta. Väistynyt vetäjä on Kainuusta. Vuoroin vieraissa. Uudet tuulet puhaltavat vanhaa pysyvää kunnoittaen ja vaalien. Tämäkin aikamme haastaa kokoamaan voimat ja uusiutumaan. Kaikille riittää työsarkaa omalla paikalla. Sitä paitsi: tiedämmehän että Herran Tiet ovat tutkimattomat.
   Juhanin paikka herännäisyyden vainioilla oli ja on persoonallinen isänsä, Jaakko Eleniuksen esikoisena, työn jatkajana pappina Kristuksen kirkossa.
   Tapaammeko kesällä pastillivarastolla? Jos ei, ni juhlapenkissä. Olen ostanut paikan nimikkopenkillä. Osta herättäjäjuhlille nimikkopenkki  https://www.h-y.fi/lahjoita/nimikkopenkki.html

Jos Jumala suo.

🇫🇮

Poissa luterilainen

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 11.11.21 - klo:14:04 »
Mistä tällaisen käsityksen olet saanut?
Siitä, miten herännyt tumma körttikansa lähti ultraliberaalin pride-uskonnnon kelkkaan körtti- ja radikaalipappi Jaakko Eleniuksen hyväksyessä homoille juridisen oikeuden parisuhteen rekisteröintiin. Yksi körttiläisyyden tunnusomainen piirre on valtaapitävien piirien ja aatteiden mielistely. Lapuanliikkeen aikana oltiin lapualaisia, 1960- 1970 luvuilla oltiin taistolaisia, 1980-2000 oltiin kovasti demaria, nykyisin ollaan siis pride-uskonnnon kelkassa. Hyvin tuntuu toimivan  2020-luvullakin körttiläisyys uusimpana suuntauksena islam. Nykyajan körttilisyyden kulmakivi Jaakko Löytty toteaa, miten "Islamilla on paljon annettavaa kristinuskolle. Lähtökohtamme ei ollut siellä paremmuus vaan jakaminen." Nämä kaikki osoittavat heränneeltä tummalta körttikansalta erinomaista tilannesilmää ja taipuisaa selkärankaa.  :eusa_pray:

Lähteet

Heli Karhumäki: Jaakko Elenius - Härmän vikuri, Kirjapaja, 2000
https://kaikkeakirjasta.blogspot.com/2014/01/jaakko-elenius-harman-vikuri.html

Jaakko Löytyn haastattelu-Herättäjä-Yhdistys

file:///C:/Users/Heikki%20Hautala/Downloads/Jaakko%20L%C3%B6ytyn%20haastattelu%20%E2%80%93%20Her%C3%A4tt%C3%A4j%C3%A4-Yhdistys%20(2).pdf
« Viimeksi muokattu: 11.11.21 - klo:14:11 kirjoittanut luterilainen »

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #112 : 11.11.21 - klo:14:44 »
Kauan, todella kauan luulin, että liikkeemme seuraa 30-luvun kuosissa. Tuntuu tympeältä huomata olleensa väärässä.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #113 : 11.11.21 - klo:14:51 »
   Juhani on päässyt eläkkeelle. Pitkän rupeamanhan hän on tehnytkin. Nuoren toiminnanjohtajan ohjaksissa Herättäjä-Yhdistys uusiutuu ja lähtee nousuun. Kalle on Savosta, Juhani Pohjanmaalta. Väistynyt vetäjä on Kainuusta. Vuoroin vieraissa. Uudet tuulet puhaltavat vanhaa pysyvää kunnoittaen ja vaalien. Tämäkin aikamme haastaa kokoamaan voimat ja uusiutumaan. Kaikille riittää työsarkaa omalla paikalla. Sitä paitsi: tiedämmehän että Herran Tiet ovat tutkimattomat.
   Juhanin paikka herännäisyyden vainioilla oli ja on persoonallinen isänsä, Jaakko Eleniuksen esikoisena, työn jatkajana pappina Kristuksen kirkossa.
   Tapaammeko kesällä pastillivarastolla? Jos ei, ni juhlapenkissä. Olen ostanut paikan nimikkopenkillä. Osta herättäjäjuhlille nimikkopenkki  https://www.h-y.fi/lahjoita/nimikkopenkki.html

Jos Jumala suo.

Päässyt eläkkeelle...?  Heivattu sinne. Juhanille näytettiin ovea. :kahvi:

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 11.11.21 - klo:14:52 »

Päässyt eläkkeelle - siis Juhani E. _ ? Heivattu sinne. Juhanille näytettiin ovea. :kahvi:

Tuo on siis Kalistajan kommentti. Meni yhdessä kohtaa vahingossa samaan Pekka V:n tekstin kanssa.  :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #115 : 11.11.21 - klo:15:26 »
Tuntuu pahalta, kuten sanoin jo aiemminkin. Eleniuksen suku on ollut ainakin minulle
Herättäjäyhdistyksen inhimillystymä. Jopa juhanin tyttären kanssa olen karkkikaupalla Tampereella jutellut. Juhani ei ollut paikalla, oli ruokatunti.
Vaimonsakin näin. Häneen en ole tutustunut, mutta ystävälliseltä hän vaikutti.Kälynsä Kristiina puhui todella hyvin Lahdessa seuroissa, samoin Nojatuolikirkossa.. Antti on tuttu veideoilta ja jostakin muusta.

Härmän vikuri, kirja Jaakko Eleniuksesta, saatiin Maunolta lainaksi. Molemmat me se luettiin ja tykästyttiin.
Minulle oli iskostettu kansanlähetysläisyydessä ja Billy Graham-missiolaisuudessa väärä kuva miehestä. Hän oli körttinä sitä, mitä soisin enemmän oltavan.
Ennen kuolemaansa Jaakko antoi Sana-lehdelle haastattelun jossa sanottiin paljon.
Olen sen tänne vuosia sitten linkittänytkin.

Onko akseli Pohjamma / Savo  erottava tekijä ? Siis muutenkin kuin juhanin erottava ?

Poissa luterilainen

• ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 11.11.21 - klo:15:47 »
Tuntuu pahalta, kuten sanoin jo aiemminkin. Eleniuksen suku on ollut ainakin minulle
Jaakko Elenius oli merkittävimpiä tekijöitä siinä, miten herännyt tumma körttikansa on siirtynyt pitkälti ultraliberalismin puolelle edustamaan samaa linjaa kuin yleinen mielipide.  :eusa_pray:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #117 : 11.11.21 - klo:15:57 »
Jaakko Elenius oli merkittävimpiä tekijöitä siinä, miten herännyt tumma körttikansa on siirtynyt pitkälti ultraliberalismin puolelle edustamaan samaa linjaa kuin yleinen mielipide.  :eusa_pray:

Kuule Luterilanen. Lue Härmän vikuri ja puhu vasta sitten.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #118 : 11.11.21 - klo:16:07 »
En tunne Eleniuksen sukua, mutta SeppoSin ehdottama kirja on varmaan hyödyllistä luettavaa ainakin minun kaltaisilleni.

Sellaisen ajatuksen halusin tänne väliin tuoda, että mielestäni nimim. luterilaisen on yksi ja sama viesti eri ketjuissa ja se viesti on erittäin hyvä ja tervehenkinen.
Näkemykseni on se, että tätä viestiä kannattaa ehdottomasti kuunnella ja miettiä.
Toki se kieli, jolla tämä viesti on täällä luettavissa on helposti omiaan kompastuttamaan lukijan, joten lukijalta edellytettäisiin jonkinlaista tyylisuodatinta niin, että tyylin häiritsevät särmät suodatettaisiin pois ja niihin ei kiinnitettäisi huomiota vaan kiinnitettäisiin vain ja ainoastaan itse viestin sanomaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #119 : 11.11.21 - klo:16:07 »
Isäni halvaantui 47-vuotiaana, tiedän mitä elämä sen jälkeen on.

Juhani on silti jaksanu parikymppisestä saakka opiskella, avioitua, tulla monkertaiseksi isäksi ja m o n i e n  ystäväksi.

Hän lähestyi minua ja minä lähenin häneen heti tavattuamme. Hän nimitti minut iso-siskokseen. Hän on kannustanut lukemaan tiettyjä vanhoja kristittyjä.

Mikä kumma siinä on etteivät kaikki ymmärrä hänen erinomaisuuttaan.
Näen hänessä Kristus-hahmon, jollaisia kohtaamme, mutta monet eivät tunnista.