Minusta suvaitsevaisuus ei ole mitenkään erityisen vaikeaselkoinen sana. Siitä ollaan toki eri mieltä, mihin sitä tulisi soveltaa ja missä laajuudessa.
En ymmärrä, mitä tämä kommentti tarkoittaa.
Tulkitsen tuon niin, että lauseesi tarkoittaa sitä, että sanan "suvaitsevainen" merkitys on helpposelkoinen.
Antaisitko sitten jonkinlaisen tiivistetyn määritelmän, mitä se tarkoittaa?
Onko se yksittäisen asian hyväksymistä silloin, kun asia on oikea vaiko myös silloin, kun asia on väärä?
Mikäli ensimmäinen, kenen määritelmä oikeasta ja väärästä hyväksytään?
Yritän hahmottaa tätä käsitettä itselleni. Minusta kun näyttää siltä, että tuo sana tunnutaan ymmärtävän niin eri tavoin.
Ryhdyin keskustelemaan aiheesta eräässä helluntalaisten facebooksivustolla jossa on suuri yleisö ja sielläkään ei ole yksimielisyyttää siitä, mitä sanalla tarkoitetaan.
Reilusti liioitellen tuntuu siltä, että sanan merkityksestä on niin monta käsitystä, kuin on ihmistäkin.
Tarkoitukseni ei ole sanoa, mikä määritelmä sanalle "suvaitsevainen" on oikea (eli ei ole tarkoitus sanoa, mitä se oikeasti tarkoittaa), vaan tarkoitukseni on sanoa, että kyseistä sanaa käytetään useissa eri merkityksissä.
Haluaisin tehdä jonkinlaista yhteenvetoa siitä, millä eri tavoilla kyseisen sanan merkitystä ymmärretään.
Jonkin määritelmän mukaan olen kaiketikin suvaitsevainen tämän asian suhteen, koska hyväksyn sen, että sanan merkitys ymmärretään kovin monella eri tavalla - mitäpä muutakaan voin tehsä, koska asia näyttää olevan näin. Mitä sitten tulee sanojen käyttöön, jossa ei loppujen lopuksi edes itse ymmärretä, mitä itse käyttämänsä sanat tarkoittavat, sellaiseen asiaan suhtaudun kielteisesti.