Kirjoittaja Aihe: Kuntavaalit 2021  (Luettu 13416 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #45 : 07.06.21 - klo:12:47 »
Samoin, olen arvostanut mainitsemiasi miehiä, ja nyt lisäksi Lii Andersson on ministerinsalkkunsa arvoinen.

Aikanaan Aarne Saarinen oli asiallinen ja miellyttävän huumorintajuinenkin.

Hyvin paljon minunkin äänestyskäyttäytymiseen vaikutta ihmisen taidot ja olemus.Ne kertovat aika paljon. En koe olevai epäluotettava, vaan ajattelen mitä teen.

Nyt Ykkösnaisia ovat mm. Annika Saarikko pääministeri Sanna Marin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #46 : 07.06.21 - klo:13:19 »
Kun ikää tulee, niin luonnollisesti muistelee aikansa poliitikkoja ja heistä joitakin kokee hyviksi tai päinvastoin. Siinä mielessä Riitta-mummi on tervetullut poikkeus, koska fanittaa mm. Litä ja Sanna Marinia. Minä olen "erilainen vanha": tykkään nimen omaan nuorista ja heitä aina äänestän. Nyt äänestin nuorta naista. Tämä sen takia, koska nuorissa on tulevaisuus. Yleensä ehdokkaani ei pääse mihinkään, mutta nyt on hyvät saumat mennä läpi.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #47 : 07.06.21 - klo:14:04 »
Kun ikää tulee, niin luonnollisesti muistelee aikansa poliitikkoja ja heistä joitakin kokee hyviksi tai päinvastoin. Siinä mielessä Riitta-mummi on tervetullut poikkeus, koska fanittaa mm. Litä ja Sanna Marinia. Minä olen "erilainen vanha": tykkään nimen omaan nuorista ja heitä aina äänestän. Nyt äänestin nuorta naista. Tämä sen takia, koska nuorissa on tulevaisuus. Yleensä ehdokkaani ei pääse mihinkään, mutta nyt on hyvät saumat mennä läpi.

KD näyttää paremmalta nyt kuin 40 v. sitten, ja vasemmisto näyttää menneeltä. Äänestin lapsenlastani vasemmistoliitosta, vaikka kovempaakin kommunismia olisin tukenut. Hän ihailee kovasti Li Andersonia eikä hän mielestäni erehdy siinä. Jos nuorissa onkin tulevaisuuden toivo. Kuitenkin mielestäni kaikki suomalaiset puolueet ovat paremmat kuin amerikkalaiset puolueet.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #48 : 07.06.21 - klo:14:22 »
KD näyttää paremmalta nyt kuin 40 v. sitten, ja vasemmisto näyttää menneeltä. Äänestin lapsenlastani vasemmistoliitosta, vaikka kovempaakin kommunismia olisin tukenut. Hän ihailee kovasti Li Andersonia eikä hän mielestäni erehdy siinä. Jos nuorissa onkin tulevaisuuden toivo. Kuitenkin mielestäni kaikki suomalaiset puolueet ovat paremmat kuin amerikkalaiset puolueet.

Ensimmäinen lauseesi vaatisi hyvät perustelut. En ole koskaan tykännyt puolueista, jotka sekoittavat uskonnon politiikkaan. Ihan sama, jos jotain islamistipuoluetta äänestäisi. Vasemmistoliitto ei ole "kommunismia". Sellainenkin puolue Suomessa on eli SKP, mutta en tiedä, onko heillä Kuopiossa ehdokkaita. Täällä on kaksi. Viimeinen lauseesi lienee totta. Ymmärrän, ettet vasemmiston kaikista vaiheista voi amerikkalaisena tietää, mutta kommunistit heitettiin vasemmistoliitosta jo 90 luvulla ulos.

Isäni muuten oli eläkkeelle jäätyään erään kristillisten paikallisosaston pj ja sen kauheuden näin ja äitini kärsimyksen. Heti kun isä kuoli, niin äiti liittyi demareihin. Tämä kuuluu siihen samaan sarjaan, mistä sinulle yksityisesti kirjoitinkin. Todella traumaattinen puolue minulle Räsäsineen päivineen.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6371
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #49 : 07.06.21 - klo:14:26 »
Aina, kun joku poliitikko puhuu hyvää jostakin toisen puolueen edustajasta tai kehuu toisen puolueen ohjelmaa, minulle tulee hyvä mieli.

Jee, ollaan samoilla linjoilla kerrankin!  :109:

Tuollaiset poliitikot ovat tulevaisuuden toivo. Eikä toisen puolueen esittämää aloitetta kannata tyrmätä sen takia, että se tulee toisesta puolueesta.

Olen usein pyrkinyt keskustelemaan henk.koht. mahdollisten ehdokkaiden kanssa etukäteen, ja joskus mahdottomienkin. Pisteitä minulta saa, jos osaa arvostella omiaan ja arvostaa muita.

Jaa, viimeiset päivät ennakkoäänestää... Ehdokas olisi valittuna, äänestyspaikka ei.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #50 : 07.06.21 - klo:14:49 »
^
Täysin eri mieltä näiden kahden edellisen kanssa, mutta hyvä, että täällä alkaa tämän foorumin uskonnollinen äärioikeistolaisuus näkyä. Jengi näyttää todelliset karvansa.

Minulta The End.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #51 : 07.06.21 - klo:16:45 »
Olen vähän sitä mieltä että eduskunnassa on kolme tulevaisuuden Anttia ja yksi
menneisyyden Antti.....voi olla muitakin toki mutta nämä jäänyt mieleen. 

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #52 : 07.06.21 - klo:17:06 »
Ensimmäinen lauseesi vaatisi hyvät perustelut. En ole koskaan tykännyt puolueista, jotka sekoittavat uskonnon politiikkaan. Ihan sama, jos jotain islamistipuoluetta äänestäisi. Vasemmistoliitto ei ole "kommunismia". Sellainenkin puolue Suomessa on eli SKP, mutta en tiedä, onko heillä Kuopiossa ehdokkaita. Täällä on kaksi. Viimeinen lauseesi lienee totta. Ymmärrän, ettet vasemmiston kaikista vaiheista voi amerikkalaisena tietää, mutta kommunistit heitettiin vasemmistoliitosta jo 90 luvulla ulos.

Isäni muuten oli eläkkeelle jäätyään erään kristillisten paikallisosaston pj ja sen kauheuden näin ja äitini kärsimyksen. Heti kun isä kuoli, niin äiti liittyi demareihin. Tämä kuuluu siihen samaan sarjaan, mistä sinulle yksityisesti kirjoitinkin. Todella traumaattinen puolue minulle Räsäsineen päivineen.

Olen arka kritikoimaan Suomen puolueita, kun en ole Suomen kansalainen. En ole täällä kirjoitellut politiikasta, mutta ajattelin vapautua. Yleisesti katsoen, en ole pitänyt KDsta missään vaiheessa. Sanoin sen näyttävän nyt paremmalta vain siksi, että minulla on ystävä, joka on siinä ehdokkaana, ja pärjään henkilökohtaisesti hyvin hänen kanssaan. Totean, että vasemmisto on heikentynyt Neuvostoliiton kaatumisen jälkeen. Olen aina ollut vasemmiston miehiä. Asuin Ruotsissa Olof Palmen aikana ja kun muistan sitä ja mitä on tapahtunut sen jälkeen, arvostan häntä enemmän kuin silloin. Minusta tuntuu, että vasemmistoliitto nyt tavoittelee valtaa ideologian kustannuksella. SKP yleensä epäilee minua amerkkalaisuuden takia. Ennen aikaa kävin Valtto Räsäsen kanssa katsomassa vappukulkuetta ja kuuntelemassa puheita, mutta se aika on mennyttä. Valtto niinkuin minä kannatti SKPta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #53 : 07.06.21 - klo:23:27 »
Tämäpä on niin vapaa foorumi, että,,,,,

  täällä näemmä on sallittua j o p a  k e r t o a, mitä puoluetta aikoo äänestää. 

ystävyydellä  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6371
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #54 : 07.06.21 - klo:23:40 »
Ulkona äänestäminenkin on nyt sitten koettu. Hyvä sää oli jonottaa. Ehkä jos vaalit olisi pidetty alkuperäisen aikataulun mukaisesti huhtikuussa, olisimme jonottaneet räntäsateessa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #55 : 07.06.21 - klo:23:42 »
Joo, ei kai sitä puoluekannan kertomista kiellettykään ole.
Kerrotaanhan se silloinkin jos galluppi sattuu kohdalle, muttei taida olla julkinen kuitenkaan
kuten täällä.


Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #56 : 08.06.21 - klo:05:27 »
  täällä näemmä on sallittua j o p a  k e r t o a, mitä puoluetta aikoo äänestää. 

ystävyydellä  :kahvi:

... eikä edes, mitä  a i k o o, vaan mitä  ON  iänestännä, nimittäin Vihreitä.
Laitoin Vihreät pienemmällä puukstaavilla, jotta en politikoisi. Muistaakseni se on täällä kielletty. Siis jonkin tietyn puolueen mainostaminen. Varmaan löytyy oppineita perusteluja sille, että politiikka pois. Naurettavaa. Vanhat jäärät yrittää nostaa kaikin keinoin  Kokoomuksen profiilia, Koti, Uskonto, Isänmaa -osaston kannatusta. Oi että mun vereni alkaa virrata ja sappeni kiehua.
   Vakavasti kirjoittaen ehkä on kyse yhteiskuntarauhan vaalimisesta. Poliittiset intohimot, loiskiehunnat rikkovat vastuulliset pyrkimykset yhteisten kuntiemme kehittämiseksi. Villiä hevosta on suitsittava. Isäni oli hevosmies - ja pappi - ja körtti.
   Toki hierarkki on. Oppinut sanoo oppimattomalle. Liike alhaalta ylös ja ylhäältä alas on vuorovaikutusta. Tiede tukee politiikan uskottavuutta. Tieto kuinka asia todella on, toimii kulmakivenä sille perustalle, jolle kehitys rakentuu.
   Tällä kirjoituksellani en mainosta yhtä puoluetta ja mollaa toista, koska kaikki puolueet ovat arvokkaita ja tarpeellisia. Keskustelu, nimenomaan  s i v i s t y n y t  keskustelu on välttämätöntä. Mitä "sivistynyt" sitten onkin milloinkin; rauhallista, kunnioittavaa, kuuntelevaa; arvostavaa, mikä on melkain sama kuin kunnioittava. Se ero niillä on, että kunnioittaminen tapahtuu etäämpää. Arvostaminen on konkreettisempaa ja perustuu toisen kantojen tuntemiseen.





Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #57 : 08.06.21 - klo:05:56 »
Älykkäintä on, mene tiedä, poisottaa koko ketju, yhteiskuntarauhan vaalimiseksi.


Mikä viisasta lienee, mahtaa mennä vallan vaikeaksi....  sanoo isä, joka ei suinkaan ollut körtti koska syntyi onnettomuudeksensa körttialueen eteläpuolelle....Tampellan mies harvemmin pääs oleen Tampere cityssä hevosmies ja heikosti hevosvoimillakaan kerskas, kun isona toista tointa oppi,  ei sallinut puhua ääneensä mistään puolueesta.... eikä nimennyt varan vuoksi itseään kuin omalla nimellänsä.... Meinaa vissiin että piisaa, kun Jumala hänet on nimeltä kutsunut .

Sellasta meillä oli, kovat oli ajat mutta kovat oli poiatkin. :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #58 : 08.06.21 - klo:07:31 »
Muistaakseni se on täällä kielletty. Siis jonkin tietyn puolueen mainostaminen. Varmaan löytyy oppineita perusteluja sille, että politiikka pois. Naurettavaa.
   Tällä kirjoituksellani en mainosta yhtä puoluetta ja mollaa toista, koska kaikki puolueet ovat arvokkaita ja tarpeellisia.

Siinäpä se. Sanon täällä ainakin kolmannen kerran. Minusta on ihmeellistä, että pikku Suomen kansa pystyy keksimään toistakymmentä hyvää puoluetta ja jättiamerikka ei yhtään.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kuntavaalit 2021
« Vastaus #59 : 08.06.21 - klo:09:32 »
Maailmankuvan ja politiikan suhteesta:
Välillä kuulee väitteitä, että "uskontoa ja politiikkaa ei saa sekoittaa keskenään".
Minun mielestäni väite on hassu siinä mielessä, että on selvää, että jokaisella ihmisellä on joku maailmankuva.
Hassuahan se olisi, jos toiset saisivat tehdä politiikkaa oman maailmankuvansa ohjaamana ja toiset eivät saisi.
Kuinkas sinä eroitat oman uskomusmaailmasi eli maailmankuvasi muusta elämästä ja osaisit päättää, että mitkä maailmankuvat ovat sellaisia, joiden saa antaa vaikuttaa yhteisten asioiden hoitoon ja mitkä maailmankuvat ovat sellaisia, joiden ei saa antaa avikuttaa?

Mitä sitten tulee traumoihin, joita me olemme kokeneet, niin niitä syntyy kaikissa eri ihmistyhmissä ennemmin tai myöhemmin juuri siitä syystä, että ryhmän jäsenet omaavat syntiin langenneen olemuksen.
Mikään ihmisryhmä ei omaa sellaista pyhimyksen sädekehää, että he voisivat sanoa, että me olemme tässä suhteessa sellaisia, että meillä ei voi traumatisoitua.