Kirjoittaja Aihe: NYT osa 6  (Luettu 46387 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

• ystäväkansaa
Vs: NYT osa 6
« Vastaus #45 : 19.11.16 - klo:22:40 »
Vieläkö muunnat eurot markoiksi? Minä teen usein ns hinnantarkistuksen sen kautta, kun ajattelen että kannattaako jokin hankinta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #46 : 19.11.16 - klo:22:51 »
Vieläkö muunnat eurot markoiksi? Minä teen usein ns hinnantarkistuksen sen kautta, kun ajattelen että kannattaako jokin hankinta.

En koskaan tositilanteessa sillä inflaatio sotkee jo pahasti. Joskus teen sen huumorimielellä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 19.11.16 - klo:23:05 »
Samoin, peilaan hintatasoa.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 19.11.16 - klo:23:26 »
En osaa enää peilata hintatasoa, en siis muista markka-ajan hintatasoa.
Ainoastaan kun vuonna 2000 myytiin omakotitalomme, sen hinnan muistan.

Ja on sellainenkin mielikuva että muutosvaiheessa joku 1 markan hintainen muuttui
1 euron hintaiseksi, siis muuttui vain rahayksikkö eikä lukuarvo...no, ehkei ihan näin   :003:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #49 : 20.11.16 - klo:14:57 »
Nyt kahvia ja sitten lepoa.  :eusa_angel:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 22.11.16 - klo:06:51 »
Olen valveillat ja pukeutunut. Uni minut illalla armahti ja ahkionsa kyytiin otti. Näillä silmillä jaksan jäämienmaahan ajella iltaan mennessä,  eihän meillä ole kiirettä. Tieto on tällä kertaa haettava etäältä Espoosta asti, mutta se on huomisen asia.
Oulu on toimiinsa herännyt. Näen sen siitä, että joen yli menevällä autosillalla on autoja menossa ja tulossa. Maa on musta ja ajalle tyypillisesti marto.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 22.11.16 - klo:07:46 »
Nyt olen yhä ' kuin puulla päähän lyöty '. Kesken uniani tempauduin aamukahville, höräsin sen, ja totesin olevani myöhässä aamutoimissani.
Vieras tulee varttia vaille yhdeksän ja on siivottavakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 24.11.16 - klo:21:16 »
Kirjoitan Oulussa. Espoon retki on tehty ja tieto on saatu. Aika huonot kelit ajella mennen tullen,  tulomatkalla alkoi pakastaa ja räntää tuli. Maailma valkeni, mikä on hyvä juttu.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 24.11.16 - klo:22:53 »
Äitini tuossa soitti ja kertoi 1) viimeisenkin neljästä enostani (eli häen veljestään) kuolleen (ei tullut isona yllätyksenä), ja 2) että ovat isäni kanssa eroamassa, yli viidenkymmenen avioliittovuoden päätteeksi. Ovat kyllä asuneet niistä enimmän ajan erossa.

No jaa. En tiedä tuosta eroasiasta, mitäpä se minulle kuuluu, mutta mikä kiire sitä nyt enää. En hänelle mitään mielipidettäni kuitenkaan maininnut, juurikin koska mitä se minulle kuuluisi.

Sitten juttelimme muita. Tuntuu, että äidilleni on aina ollut erittäin itsestään selvää, että kaikki kuolevat, ja että voi käydä niinkin että lapsi kuolee ennen vanhempiaan. Niitä tapauksia on suvussani ollut enemmänkin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 25.11.16 - klo:20:21 »
Tulin saunasta. Kerkesi polku sinne aueta ihan kävelemälläkin, sillä niin piti lämmittää. Pois tullessa naapurin kolli oli tarpomassa lumessa ja sitten pääsi polulle, niin sanoin möreällä äänellä "mitä rontti". Voi kauhia, että se otti komean loikan minusta katsoen vasemmalle ja plyti lumessa pakoon. Teki mieli huutaa perään, että meillä ei mennä muuten vasemmalle, ei unessakaan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #55 : 26.11.16 - klo:14:31 »
Kiusaa vaikeus luottaa pääministeriimme ja Terrafamen " ihmeeseen" .  Toivoisin olevan toisin vaan kun ei ole.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 26.11.16 - klo:14:33 »

En mie enää. Arvo on tainnu hieman muuttua.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #57 : 26.11.16 - klo:14:35 »
Tulin saunasta. Kerkesi polku sinne aueta ihan kävelemälläkin, sillä niin piti lämmittää. Pois tullessa naapurin kolli oli tarpomassa lumessa ja sitten pääsi polulle, niin sanoin möreällä äänellä "mitä rontti". Voi kauhia, että se otti komean loikan minusta katsoen vasemmalle ja plyti lumessa pakoon. Teki mieli huutaa perään, että meillä ei mennä muuten vasemmalle, ei unessakaan.

Eihän se jos kattot toisinpäin  :003:.  Se päin vastoin otti talon tavat huomioon.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 26.11.16 - klo:15:45 »
 :003:
Se oli jäynä, olet nokkela.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 26.11.16 - klo:19:06 »
 :003:

Mua väsyttää.
Saatan tänään kallistua nukkumaan melko ajoissa etten sanois ihan melko varhain.

-kroooooooh-

Mutta vielä pitäisi vähän aikaa jaksaa olla hereillä.
En sitten "mukamas" ehtinytkään lepäämään kuten olin aivoitellut jokin aika sitten.
Noooh, jospa se yöuni saavuttaisikin minut tavallista aikaisemmin tänään.  :015: