Kirjoittaja Aihe: Tänään 53  (Luettu 33662 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 53
« Vastaus #105 : 15.09.16 - klo:12:29 »
Lepoa ja paranemista sinulle!   :eusa_pray: :039:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #106 : 15.09.16 - klo:13:26 »
Kiitos.
Juuri sellaista on elämäni nyt pääsääntöisesti eli lepoa.
Ja paraneminen tapahtuu käden suhteen ajallaan.
Huomenna aamulla ekaksi röntgen ja sitten lääk. vo ja katsotaan, mikä tilanne on.
Käden päällinen ja sormet eivät ole enää tänään ollut turvoksissa kuten edellisinä päivinä.
Ibumaxia otan, kirjoitti Tampereen Acutan lääk. vahvempaakin särkylääkettä, mutta pärjään ihan ok Ibumaxillakin.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #107 : 15.09.16 - klo:13:49 »
Tänään oli taas terveyskeskuskäynti, niitä nyt on riittänyt viime aikoina.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #108 : 16.09.16 - klo:13:11 »
Mökillä taas. Myrsky ei ollut kuin muutaman oksan pudottanut eli kaikki hyvin. Sen suunta oli harjun takaa eli jäimme ailtä suojaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 16.09.16 - klo:14:48 »
Odottelemme Tiitiäistä tulemaan parin tunnin sisällä. Koti on siivoeltu, tarjoomukset katseltu, odotus on jo onnellisella mallilla.

On kiva kun on läheinen nuori ystävä jonka kanssa voi puhua mitä vaan. ' Ummet ja lammet' enimmäkseen, ripaus körttiläisyyttä mausteena. Nyt odotan että saan kysellä hänen ammattiasioistaan, sillä niistä saatamme saada apua pikku-Martan asioihin.

Juustoinen suppiskeitto ja lämpöiset grillivoileivät ovat esivalmisteltu, kahvihyvät ostettu ja osan olen ' omilla pikkukätösilläni' valmistanut.

Syksyn viimeiset kukat otin maljakoihin. Pientä juhlan tuntua on ilmassa, arkionnea pukkaa.

Äiti-Pyrtsiä tämä ilahuttakoon. Ja kiitos siellä viettämistämme hetkistä. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #110 : 16.09.16 - klo:15:14 »
Odottelemme Tiitiäistä tulemaan parin tunnin sisällä. Koti on siivoeltu, tarjoomukset katseltu, odotus on jo onnellisella mallilla.

On kiva kun on läheinen nuori ystävä jonka kanssa voi puhua mitä vaan. ' Ummet ja lammet' enimmäkseen, ripaus körttiläisyyttä mausteena. Nyt odotan että saan kysellä hänen ammattiasioistaan, sillä niistä saatamme saada apua pikku-Martan asioihin.

Juustoinen suppiskeitto ja lämpöiset grillivoileivät ovat esivalmisteltu, kahvihyvät ostettu ja osan olen ' omilla pikkukätösilläni' valmistanut.

Syksyn viimeiset kukat otin maljakoihin. Pientä juhlan tuntua on ilmassa, arkionnea pukkaa.

Äiti-Pyrtsiä tämä ilahuttakoon. Ja kiitos siellä viettämistämme hetkistä. :039:

Kerro terveisiä muiltakin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 16.09.16 - klo:17:03 »
Kuulitko, kun juuri mainitsin nimesi kun puhuimme Vantaan juhlista Tiitin kanssa ?. Tuossa viereisessä huoneessa katsovat parhaillaan uutisia Matin kanssa.

Kerroin. Ja täältä terkut sinulle !

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #112 : 18.09.16 - klo:15:44 »
Puolenyön jälkeen palasimme matkoilta, jo kolme viikkoa perhettämme kurittanut virustauti on tuonut jokeiselle jonkin jälkitaudin keuhkoihin, poskionteloihin ja viimeisimmälle korvaan. Raasu alkoi kärsimään korvakivusta lennon laskeutumisvaiheessa vaikka oli paineentasauskorvatulpat ja nenäsuihkeet ja kipulääkkeet jo tukkoisuuden vuoksi otettuina. Onneksi lentokentällä otettu toinen burana auttoi, joten jatkolento oli helpompi. Itse olen yskinyt koko päivän, limaa riittää. Jälkitauti keuhkoissa talttui antibiootilla, mutta nuha jatkuu eikä sitä yhtään helpottanut sinänsä siistin lontoolaishotellin kokolattiamatto, kylppärissä sentään oli laattalattia.

Nyt olen purkanut laukkuja, pessyt pyykkiä ja lukenut monen päivän postit. Kotona oleva kaaos alkaa pikkuisen helpottamaan.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #113 : 18.09.16 - klo:21:22 »
Tänään alkoi ruokarajoitukset. Parin yön kuluttua taas operaatio edessä...
kyllähän nämä aina jännittää ja huolestuttaa meikäläisen luontoista tyyppiä...
heikkoa, kipuherkkää, hermoilijaa...

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 19.09.16 - klo:06:24 »
Nämä tällaiset ovat minua, toista herkkää, kasvattaneet lähemmä rauhaa ja turvaa, ja niiden antajaa.
Kipukaan ei ole loputon.  Kaikki loppuu aikanaan, armonsa ei milloinkaan. :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #115 : 19.09.16 - klo:08:39 »
Sulatimme pakastimen pikapikaa, että sinne voi lisätä puolukat jotka joko tänään tai huomena torilta ostamme. Puolukka on poikaa monessa muodossa.

Vien kenkiä Pelastusarmeijan kirpparille. Tyhjentäminen etenee talossa ripeästi. Autotallin taidan jättää suosiolla Matille.

Pääsen ulkoruokintaan torireissun jälkeen.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 19.09.16 - klo:13:17 »
Heti kuuden jälkeen lentokentällä hakemassa pojan perhettä kylään. Kyllä se on aikaisin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #117 : 19.09.16 - klo:14:03 »
Kaunis syyspäivä.
Tulin lukemaan tänne kahvimuki mukanani.
Kättä lepuuttelen välillä aina kyljelläni.
Mutta kyllä se siitä tokenee kuntoon ajan kanssa.
Nyt olen aika sidottu paikoillaan olemiseen.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #118 : 19.09.16 - klo:15:05 »
Nyt alkoi paasto.
Kaunis syyspäivä täälläkin, aurinko tuli esiin.
Syysvärejä jo puissa, varsinkin keskustan vaahterat punoittaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #119 : 20.09.16 - klo:10:35 »
Olin aamutuimaan pari tuntia kyntöhommissa. Kesemmällä myrkytin entisen mansikkamaan juolaheinää vastaan. Yritimme siinä viljellä perunaa, mutta juolaheinän kanssa on huonoa. Zetorin 32 hv din-taulukossa riittää hyvin 1-siipiselle auralle. Arvioisin, että niin meni kuin kuuma naskali voihin. Edesmennyt veljeni minulle poikasena Lapuanjokivarren pellollamme kyntämisen alkeet opetti ja niillä olen pärjännyt. Täälläkin aikoinaan vävynä käänsin syksyisin hehtaarikaupalla sänkipeltoja, oli kohortista ihan kiire tällaisiin himohommiin. Mullan tuoksu on minulle vapauden tuoksua, vaikka tänään se voi eräille isännille ja emännille merkitä enemmän velkavankeuden löyhkää. Maanviljelysyrittäjien ansiot joustavat aina alaspäin, kun tulevat huonot ajat. Heille tavaroita ja apulantoja myyvillä kaupan henkilöillä ei näin ole, vaikka samoissa ympyröissä puuhaavat. Epistä.
Pari kertaa pysäytin Zetorin ja laskeuduin katsomaan kynnöksen pohjaan. Osaan löytää onkilierojen kotikadun reiät. Kyllä ne siellä vielä olivat, vaikka olin myrkkyruiskuni kanssa maanpäällä huseerannut.
Kynnös tuli tehdyksi, se on muuten vanhahärmäläisittäin möyräämistä. Vein auran lustepellon alkuun karhin viereen, ajoin Zetorin talliin ja kävelin pirttiin tekemään pikkuraportin ja juomaan vettä. Palasin ulos öljyämään auran vantaan ja samalla painoin rasvanippoihin vaseliinia, kahteen ei mennyt. Ne ovat lyttääntyneet kiviä vasten ja ne on vaihdettava. Vaseliinini on liian hienoa vanhaan auraan, sille kelpaisi ihan hyvin iivanan ussuri-joen mörjä. Mutta tällä kertaa kesähelteellä Oulussa IKH-myyjä onnistui minulle myymään moottorikelkan arktisiin olosuhteisiin tarkoitettua vihreätä vaseliinia. Silloin ihan nauratti Kauhajoen Panttilan leveällä pohojalaasmurtehella esiintyvän nuorukaisen into. "Tämon parasta, sopii siihen Teirän Artikkihin yhtähyvin". Olihan sellainen kauppa tehtävä, vaikka monissa asioissa tahdon olla saita, nuuka, jopa itarakin.
Iltapäivällä, ehkä, vaihdan raivaussahan ruohonleikkausterän vesakkoterään ja alan vainota perunakuopan päällä olevaa paju- ja ruusupensaikkoa. Toisena vaihtoehtona on viedä taivaskanavien katseluun tarkoitettu 80 cm baraboloidipeili valamani anturan ja putken luo, jotta tekisin alkuhommia. Tällainen on myös erittäin kiinnostavaa askartelua.