Olen ihmetellyt yhtä juttua. Lueskelin pitkälläni vuoteella ja aloin yhtäkkiä tuntea oloni hurjan hyväksi. Nousin ja katsoin ulos, ja eipä vaan, siellä paistoi aurinko. En näe sitä ellen noussut kunnolla katsomaan. Muistan samoin erään erikoisen aamun vuosien takaa. Tein tk-palvelua aika hankalan matkan päässä ja minua väsytti paljo päivystäminen. Eräänä aamuna kuitenkin olin käsittämättömän virkeä, oloni tuntui kevyeltä ja muuten joku toinen mainitsi samaa kun ihmettelin sitä vointia.
Leheltä sitten luimme että silloin oli mitattu Suomen maailmam-korkein-korkeapaine ja mainittiin että se saatettiin jopa aistia.
Kerran kiukuttelin väikkärini ohjaajalle että aina kun sataa, menee päivystys tukkoon, siis silloin se oli semmoinen " tule sisälle jos tahdot jutella" päivystys, eli kaikki sekaisin, huumepsykooseista laskuhumalaaan. Hän kiinnostui ja sanoi että heillä on huomattu samaa, itsemurhayrityksiä on eniten matalapaineella. Teki mieleni tehdä siitä hauska tutkimus eli korrelaatio ilmanpaineen ja ruuhkan välillä mutta se jäi...