Kirjoittaja Aihe: NYT osa 4  (Luettu 37574 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: NYT osa 4
« Vastaus #75 : 25.04.16 - klo:19:22 »
Kiva kun kerroit itsestäsi ja ratkaisustasi. Toisaalta olet varmaan samaa mieltä kanssani että ei ne meidän omia ratkaisuja lopulta olekaan, vaan johdatusta.
Jäljestäpäin sen näkee selvemmin.

Minun isäni kuoli jo 1974, äitini kuoli 1993, siis ennen kun kun minäkin valitsin vapauden, 1997. Valitsin eläkeputken kun se oli mahdollista ja se meni kyllä otollisesti sen suhteen että sen viidensadan karenssipäivän loppumetreillä täytin 55, mikä oli ehtona että pääsin ansiosidonnaiselle.
On se rahapuolikin tärkeä, mutta itselleni oli suurin asia että pääsin pois siitä oravanpyörästä miksi pankkimaailma oli mennyt 1990-luvula.

Sitten tulivat aktiiviset vuodet kunnalliselämässä. Pidin silloin säännöllisesti yhteyttä ja hiukan huolehdinkin Liisa-neidistä asioineen. Ainoa veljeni kuoli 2001.

Se oli mukavaa aikaa. Kuusikymmentäviisi täytettyäni luovuin muusta kuin seurakunnallisista tehtävistä. Nyt olikin jälkikasvun vuoro .  Ja sitähän riittää.

Olen aina ollut kiinnostunut ihmisistä ja heidän jutuistaan. Siksi tämä foorumi on nyt entistäkin tärkeämpi yhteydenpitoväylä toisiin samanhenkisiin.

Tuntuu kyllä että paras 'terä' alkaa tylstyä. Pidän sen luonnollisena ikääntymisen sivutuotteena.

Nyt minusta tuntuu että alan yhä enemmän muistuttaa sellaista Riittaa joka olin lapsena ja nuorena tyttönä, ja hyväksyn tämän hyvillä mielin.

:039:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 25.04.16 - klo:19:32 »
 :eusa_angel: :039:

Samoin koen, että tämä on tärkeä paikka, tämä foorumi.
Ja luin kirjoittamasi asiat...ja senkin, että on tosiaan varmaan johdatusta, vaikkei sitä aina heti eikä edes hetken päästä vielä huomannut, mutta
sitä se on kuitenkin ollut.
Kokonaisuudet ja pienet yksityiskohdat...elämän helminauhassa.

Minun lasteni toinen mummo sanoo, että heistä sanottiin kun aikoinaan muuttivat paikkakunnalle, että he ovat sellaisia ihmisiä että nauravat ja itkevät yhtä aikaa...minä ajattelen nyt, että siinä oli varmaanpaljon koetun maku...hänkin oli ihan lapsi kun Karjalasta lähtivät...hänen äitinsä, lasteni isomummi...minä kunnioitan heitä kumpaakin...viisaita ja taidollisia naisia, isomummi kuoli jo 1983 syksyllä, tämä toinen mummo elää.
Ja sitten tämä minun äitini on se toinen mummo lapsilleni...jo isomummo hänkin, hän on hämäläinen kuin isänikin.
Mutta ison palan elämääni elin Etelä.Pohjanmaalla...ja paljon sielläkin kai elämästä opin.

Mulla on myös aina ollut kiinnostus ihmisiin...muistan kun aika nuorena mietin,...kaikenlaisia ihmisen käyttäytymisiin yms liittyviä asioita.
Ja edelleenkin...luen mutta vähemmän kuin aikaisemmin, mutta pikku erin silti edelleen luen.

Kiva, kun kerroit myöskin, Riitta.  :eusa_angel:
Olet kaima läheisimmälle työkaverilleni. 
Hänestä voi käyttää myös työkaveruuden lisäksi sanaa: -ystävä.

Kiitos foorumista ja teistä, jotka teette tästä yhteisen kirjoittelupaikan, ajatustenvaihtopaikan.

Pitäisi ehkä mennä pikkuiselle kävelylenkille, kunhan viitsisin.
Ei se ainakaan pahitteeksi olisi.

---Niin ja kyllä minussakin varmaan ainakin välillä on se sama pikku tyttö sisäisesti kuin olin tyttönä...ja nuorenakin.
Joskus sen huomaan selvemmin, toisinaan epäselvemmin.
Riippuu asioista ja inspiraatioista.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 25.04.16 - klo:20:01 »
Kiitos Malla ja Riitta avoimesta kerronnasta elämästänne, kokemuksista, tunnoista!
Olette saaneet elää kaikkien vaikeuksienkin keskellä ja hyviä aikoja Jumalan
johdatuksessa ja täysihoidossa!
Siunausta edelleen ystävät!   :039: :eusa_angel: :eusa_pray:

Samoin koen itse olevani Jumalan hoidossa.
En ole täällä osannut kertoa muusta kuin sairauksistani ja heikosta puutteelisesta olemisestani.
Kyselijä ja etsijä olen.
« Viimeksi muokattu: 25.04.16 - klo:20:05 kirjoittanut vn »

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 25.04.16 - klo:20:34 »
 :eusa_angel: :039:

Olet omana itsenäsi tuonut oman osuutesi tänne.
Kertoillut asioistasi ja mietteistäsi.
Jokaisella jotakin aina mukanaan, kun tulee tänne.
Joskus kevyemmin, joskus raskaampiakin asioita pohtien.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 01.05.16 - klo:12:32 »
Maksoin kuukaudeksi eteenpäin internet-maksun. Saapahan nähdä, miten menee. "Päin nousevan Suomen rantaa" on kuitenkin aina mielessä.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 01.05.16 - klo:13:05 »
Nyt koen jälleen kerran johdatusta, edeltä annettua viisautta, kun en lupautunut seurakahvitukseen, muuta kuin tarjottavien valmistamiseen.

Yskäni on viikon mittaan pahentunut. Eilisen illan ja viime yön yskin istuviltani, makaaminen ja seisominenkin on nyt vaikeaa.

Sovittiin jo viime seuroissa, että ne on toiset, nuoremmat, jotka tarjoilevat ja hääräävät keittiössä.

Runsaan tunnin päästä lähden tarjottavien kanssa. Matti kantaa ne autoon ja Sirkka apulaisineen hakee ne autosta.

Jään toki seuroihin jos yskäni ei häiritse . Tai sitten käyn välillä ulkona yskimässä, tai kotona asti, aika sen näyttää.

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 01.05.16 - klo:14:02 »
^ toivottavasti yskäsi rauhoittuu pian. Seuroihin meno kuulostaa ihan hyvältä, yski rauhassa nenäliinaasi. Eilisessä kaupunginorkesterin vappukonsertissa minä yskin nenäliinaan, ja moni muu kuulosti tekevän samaa.

Tämä päivä menee kähistessä töissä, onneksi on rauhallinen päivä, ei ollenkaan samanlaista haipakkaa kuin lankalauantaina, jolloin minulla oli edellinen viikonloppuvuoro. Täällä juon hunajateetä ja ehkä luen odotellessani kirjaa.

Nyt iski myös huoli, että missä on Leena?

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 01.05.16 - klo:14:26 »
Pikaista paranemista yskää sairastaville Riitta-mummille, Saukkikselle ja Viisveisaajalle,
muillekin joista en nyt muista.

Leena sanoi kyllä lähdöstään, toivottavasti vaan lyhyelle tauolle.

Itse iloitsen hyvin sujuneesta tunnin lenkistä, ja äskeisestä takapihan haravoinnista,
tyypillistä vapun ajankulua mulla...simasta ja munkeista nauttimisen lisäksi.
Lonkka tosi hyvä just nyt...saa nähdä taas ensi yönä...kivut kyllä vaihtelee.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 01.05.16 - klo:18:55 »
Yskin nenäliinaan. Kutina oli kova ja oli pakko yskiä tai köhiä. Tuntui olevan muitakin
saman vaivan alla. Tosin se tarttuukin, vaikka ei olisi vielä taudin kourissa, se köhiminen.

Vappuseurat ovat kai harvinaiset, ainakin sima-munkkitarjoilulla. Hyvinkäynyt simako kirvoitti kielet, vai ylioppilaslakit,vappuhuiskat ja pöydän kaunis koristelu. Porina oli epätavallisen vilkasta.

Neljä puhujaa oli, kaikilla hyvät aiheet. Lähetystyön uudet muodot, levon merkitys, hiljainen rukous, ja turhat huolet.

Seuraväkeä oli normimäärä jollei enemmän. Sattui mukava karjalaispariskunta viereen. Olipa meillä monia yhteisiä paikkakuntia jossa on oltu tavalla tai toisella.

Orimattila,Nastola, Lapinjärvi, Kärkölä, Hämeenlinna, Toija, Turku, Perho, ainakin .
nämä.

Kun on hiukan tehnyt osansa seurojen eteen, niiden merkityskin on toisenlainen.

Kaikki sima, munkit, pulla ja gluteeniton kakku tekivät kauppansa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 01.05.16 - klo:18:55 »
Kiitos paranemisen toivotuksista !   :kahvi:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 05.05.16 - klo:00:43 »
Vanhojen levyjen kuunteleminen saa tältä päivältä loppua. Ei 30- ja 40-lukuja saa koskaan lopetetuksi, sillä aina tulee "uutta". Mikäkö niissä kiinnostaa - tietysti tyylikkyys. Orkesterit ja laulajat olivat aikansa hienoja iskelmäin sanansaattajia, jos nyt näin saan kirjoittaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 06.05.16 - klo:11:29 »
Nyt taas nettini toimii  !  Eilisen päivää ja tänäänkään en saanut omin avuin 'pörinää pönttöön'.
Apu tuli tylleröiden isästä.  ASUS-koneeni päivitykset olivat menneet juntturaan.

Muu perhe lähti nyt mökille. Themis ja minä, yhä potilaana, jäimme kaupunkiin.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 09.05.16 - klo:09:37 »
Nyt lähdemme Vesivehmaalta hakemaan hevosenlataa. Sitä riittää, jos joku tarvitsee, kysykää minulta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 09.05.16 - klo:11:19 »
Nyt on kaksi säkinpuolikasta hyvinpalanutta hevosenlantaa pihalla. Ruokalevon jälkeen laitamme toisen niistä suureen muovitynnyriin ja vettä päälle. Näin on lantavesi valmistumassa käyttöön.
Toinen säkillinen laitetaan kekoon, multaa kevyesti päälle ensi kesää odottamaan.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 10.05.16 - klo:19:59 »
Palasin lääkäristä kotiin. Potasaa ? ei se potaskaa ole kuitenkaan. Netin mukaan kaliumia liikaa veressäni. Täytynee tehdä jotakin asian hyväksi.
Yleensä seniorit saavat k-vitamiinia liian vähän, että olen taas kerran vastarannan kiiski.
Aine on virallisesti potasio espanjaksi..