Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XXI  (Luettu 34580 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXI
« Vastaus #120 : 09.05.16 - klo:20:39 »
Ei tullut jalkaan yösärkyä juurikaan.   :109:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #121 : 12.05.16 - klo:09:15 »
Kolme hyvin nukuttua yötä peräkkäin, ei juurikaan jalkakipuja.  :eusa_pray: :109:

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #122 : 12.05.16 - klo:09:51 »
Mainiota, vn! Samaa jatkossakin!  :023:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #123 : 12.05.16 - klo:11:20 »
Kiitos!

Kyllä tässä vaan saa kiitollisena ihmetellä lääketieteen, kirurgian, kehitystä.
Ja sitä miten "lääkärikammoinen" ihminen on monenlaista pystynyt läpikäymään.
Ja miten ihmiskeho kummasti vaan toipuu, puhumattakaan mielialan vaihteluista.
Lääkityskin aiheuttaa vaikka mitä, auttaa johonkin, ja toisaalla saattaa sitten aiheuttaa
harmia.
Koitanpa vaan lauleskella: Taivaan Isä pitää huolta lapsistaan, ja voimaa antaa
päivään uuteen!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #124 : 16.05.16 - klo:21:11 »
Uuden kirjan kustannussopimus. Tosin on tehnyt jo monta päivää. En tiennyt viitinkö mainita mutta vissiin syvä paatumus pakotti. On ollut onnellista aina löytää uutta työtä kun entiseen ei pysty tai lääkäri enää anna lupaa mennä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #125 : 16.05.16 - klo:21:12 »
Aurinkoinen ilta.

« Viimeksi muokattu: 16.05.16 - klo:21:16 kirjoittanut vn »

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #126 : 17.05.16 - klo:13:06 »
Löysin ryhmän johon uskon kuuluvani , ja siinä viihtyväni. Tämä on runoryhmä, runokerho.
Menin, mitään tarkemmin tästä tietämättä. Kävin eilen ostamassa räsymaton ostarin Puuhapirtiltä, ja silloin toiminnanohjaaja kertoi, ja pyysi tänään tulla katsomaan.

Heti oli selvää, että tätä olen odottanut, jo jonkin aikaa. Kävin kerran kirkolla kokeilemassa tarinapiiriä, mutta se ei ollut minulle. Vetäjä on sama molemmissa.

Tänään oli Jaana Mansikka kertomassa juuri ilmestyneestä kokoelmastaan, esikoisestaan. Hän luki kymmenkunta muistoihin ja kokemuksiin pohjaavaa runoa.
Pidin niistä, kuten muutkin tuntuivat pitäneen.

Lopuksi vetäjä antoi meille tehtäväksi kirkoittaa lyhyen tarinan koulumuistoista.
Ne luettiin ja koska olemme kaikki, toistakymmentä naista, yli 60-vuotiaita, muistot myös jaettiin.

Ryhmä kokotuu kahden viikon välein. Syksyllä jatketaan kirjaston tiloissa iltaisin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #127 : 17.05.16 - klo:19:09 »
Uuden kirjan kustannussopimus. Tosin on tehnyt jo monta päivää. En tiennyt viitinkö mainita mutta vissiin syvä paatumus pakotti. On ollut onnellista aina löytää uutta työtä kun entiseen ei pysty tai lääkäri enää anna lupaa mennä.

:eusa_clap: Onneksi olkoon. Ja tsemppiä kirjan tekoon.  :023:
Pyryharakka

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #128 : 17.05.16 - klo:19:15 »
Tänään sain vihdoin uuden läppärini ja tosi vanhan tulostimeni synkkaamaan yhteen.
Kun en itse saanut sitä hoitumaan, hain apua paikallisesta liikkeestä, josta laitteet olen hankkinut. Siellä poika viime perjantaina latasi minulle ohjelman, jolla saisin tulostimen pelittämään. Ei vain käynyt niin kuin Strömsössä. Poika lipsautti tulostimen mallin numerot väärin päin, eikä homma tietenkään kotona onnistunut.
Tänään vein koneen uudelleen liikkeeseen ja taas tulostimen mallin numerot mukanani. Ja nyt homma onnistui.  :023:
Pyryharakka

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #129 : 17.05.16 - klo:20:16 »
IT-tekniikka on tarkkaa hommaa, vaikka kylläkin paljon sujuvampaa kuin 70-luvun lopulla.

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #130 : 17.05.16 - klo:20:56 »
[/quotte]

Onnittelut!  :023:

Tänään on tuntunut siltä, että tauti alkaa olla voitettu. Jaksoin ihan hyvin töissä ja illalla kävin kavereitten kanssa suunnistamassa lyhimmän reitin, kävellen toki.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #131 : 17.05.16 - klo:21:51 »

No jopas, Onnittelut!!
En pysy näköjään enää tilanteen tasalla ollenkaan, kun nyt vasta hoksasin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #132 : 18.05.16 - klo:01:38 »
:eusa_clap: Onneksi olkoon. Ja tsemppiä kirjan tekoon.  :023:

Tämä teki minut onnelliseksi pitkäksi aikaa. Nelososa sarjaa on luennassa ja toivon saavani sen syksyllä eteenpäin. 

Olen merkillisesti onnellinen nyt oli niin tai näin koska ensi kertaa elämässäni teen jotakin sellaista joka ei minussa potki mitään vastaan. 

Kaiken työni olen yrittänyt hoitaa parhaani mukaan ja huolella ja tein mitä teinkin, en välittänyt siitä etten tuntenut ehjästi tekeväni " omaa" työtäni, sillä täytyy osata sopeutua.   Ajattelin  useasti isääni joka köyhyyden tähden ei koskaan saanut toteuttaa toiveitaan ammatin suhteen, mutta josta tuli pidetty opettaja ja varmaan hyväkin. Se on ihan mahdollista, eli työssä kuin työssä saattaa olla onnellinen tehdessään velvollisuuttaan, enkä edes tiennyt toisin voivan olla. Kirjoittaminen oli vain jotakin joka kulki mukana.  Joskus jotain julkaistiin mutta yleensä vanhemmat tai opettaja olivat aktiivisia.

En halunnut miltään taidealalta ammattia, olin saanut taiteilijoista niin tarpeekseni kun koko äidin perhe oli mitä oli. Ja vielä naivat sukuun samaa sakkia, tanssijaa ja laulajaa ja maalaria. Itse asiassa Vainion muusikkoperheessä  oli hyvä kasvaa, mutta päätin ihan pikku ipanana isona tekeväni jotakin äärimmäisen epätaiteellista.

Nyt sitten on ensimmäistä kertaa olo kuin olisi missä pitää, jotakuinkin ja siitä olen kaiken aikaa tasaisen onnellinen.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #133 : 18.05.16 - klo:19:16 »
No jopas, Onnittelut!!
En pysy näköjään enää tilanteen tasalla ollenkaan, kun nyt vasta hoksasin.

Voi kiitos! Sinulla on ollut niin lujat oltavat itselläsikin! Et usko kuinka onnellinen olen saadessani ilon jakajia. Tämä ei ole ollut mitään riehakasta riemua edes ja suurin osa lääkäri- ja hoitajaystävistäni ei edes tiedä mitä hommaan. Hiljaista rauhallista tyytyväisyyttä ja tunnetta omalla paikalla olosta.

Tahdon yrittää tarjota nuorille mielikuvia, unelmia, viedä maailmaan joka on tosi muttei kaikkien tavoitettavissa, todenmakuisia ihmisiä  joiden unelmat törmäävät kiviin ja kallioihin ja murskautuvat koska elämä ei ole reilua, mutta jotka pärjäävät ja löytävät uutta. Mietin vanhempiani jotka opettivat " huonojen alueitten" lapsia ja nuoria, isää, joka kävi etsiskelemässäkin yhtä poikaa kotoaan, ja mitä he kertoivat mielikuvien kapeutumisesta ja köyhtymisestä, liian varhaisesta aikuistumisesta tai kaiken romahtamisesta ja etenkin isän yritystä pidellä nuortensa päätä pinnalla.

Minut yllätti kirjojen runsas hankinta kirjastoihin, minulla on hyvä NVL: n lukija jonka ansiosta uusi on ollut edellisiä parempi. Samoin äitini kertoma, hänen ikäluokkansa on pitänyt näistä, siis 80 vee oikeastaan siksi mitä nuorille kirjoitan. " Laura" on aspergertyttö jolla usein tavatusti on yksi lahjakkuusalue, ruumiillinen ilmaisu, ja siksi hän tanssii balettia. Lainasin luvalla Riitta Vainion perheen ja Vanhakartanon kodin ja herätin enoni haudasta. Serkkuni tietävät  saaneensa sisaren  :).  Halusin kertoa mitä on olla " erilainen" olkoon hyvää tai pahaa, halusin herättää ymmärtämystä myös.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #134 : 18.05.16 - klo:19:58 »
Kiitos Leena  :eusa_angel:
Mielenkiintoiselta juttusi kuulostaa!

Siitä on kai jo vajaa kaksi viikkoa aikaa kun huomasin selkeän muutoksen "kipujen maailmasta"
ns. "normaalimpaan olotilaan", rajoituksia vielä on.

Tänään kotimökillä kovasti pihahommia, mukavaa ulkoilua ja liikuntaa.

Viikon kolmas (ja vaikeimmaksi pelkäämäni) yhtiökokous takana, ihan ok meni, vaikka sanan
säilä välillä lensi, mutta asiat tuli käsiteltyä.