Kirjoittaja Aihe: Tänään 48  (Luettu 35866 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 48
« Vastaus #60 : 16.03.16 - klo:11:32 »
Onnea ja hyvää jatkoa toipumiselle! Iloitten puolestasi erityisesti kun toivon että pääset kivuistasi. Vähitellen kokonaan kun leikkauskivutkin helpottavat.

Tänään sujuu varmaan hieman kuin sujui eilinen, paitsi virkeämmin, on helpompi hengittää. Apteekkireissu odottaa ja aika suonenisku budjettiin, mutta eipä auta, ja sitten niitä lääkkeitä taas on. Olen iloinen, todella. Muistan kuin oli kun ne ensimmäisen kerran sain, ja tunnen aika kiitollisuutta. Ensimmäinen neurologi kuului niihin joka toiseen, jotka ei tätä osaa ja sanoi, se on varmasti syykkee kun ei poistu käypä hoidolla.  Hän hoiti oikein mutta eri tautia.

Minä menin sykiatrille joka puoltuttu vielä, sano, enhän minä voi auttaa, ja minä että rauhotu, en minä sitä edes odota,  ja selitin oireet. Sykiatri ne tunsi ja sanoi odota hetki ja soitti toiselke neurolokil jonka tuns.

Tämä sanoi, anna sille se luuri, ja hän tarkasti oireet ja sanoi lopeta se inderal heti, se tappaa sun. Ota kynä ja paperi ja kirjota ylös, mene apteekkiin ja määrää ittelles lääke jonka minä sanelen. Ota sitä kolmesti päivässä yksi kappale.

Vähän ajan perästä söin Joensuun Rossossa kermaista kanakeittoa kun soi kännykkä ja ensimmäinen lääkäri soittaa paniikissa,  lopeta se Inderal se tappaa sun. Minä sanoin, tonttu! Minä sanoin jo helmikuus kuolevani tähän. Hän oli kiltti ja mitä ihanin ihminen. Ainoa mitä puuttui oli tämä tyvivaltimospasmi. Minä sanoin, rauhoitu tonttu. Sun sykiatris osasi ja toinen neurologi hoiti jo.
« Viimeksi muokattu: 16.03.16 - klo:11:36 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 16.03.16 - klo:11:35 »
Eli. Joskus minä nauran tätä elämäni seikkailua ja totean, on ihanaa olla  :109:  ihminen!  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 16.03.16 - klo:13:03 »
 :109:  ja pienen suuren ilon ja kiitoksen jakamista,  selviydyin sinne apteekkiin kaatumatta, sIn Nimotopit ja vaikka funssahyllyllä sanat katosi niin sain selitettyä kiltille ja minut hyvin muistavalke farmaseutille mitä olen paitsi eli se jossa on aspiriinia.... Makuainetta.... Vähän parempaa maultansa.... Löytyi Finrexin.

Hän kysyi vielä, auttoiko polvituki jonka hän myi!  Kiitos auttoi tosi paljon ja melkein itkin. Ihmiset on ihmisiä. Vielä sentään.  Siihen ei vaikuta politiikan linja, ei veronkorotus ei mikään.

Sanovat, he ei piittaa mistään. He ei muista potilaitansa. Jokin minussa haluaa sanoa nyt eläkkeeltä, minä muistan teidät kaikki. Minä mietin mitä teille kuuluu. Kuinka voisi olla toisin?.jokainen kohtaamamme jättää meihin lähtemättömän jäljen sanoi tämä Sigmund Freud. Hän osui toisinajoin oikeaan!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 16.03.16 - klo:15:22 »
Teimme sen sataman katsastuksen. Istuimme ensin laiturin reunalla ja totesimme ettei yhtään lokkia ollut aalopilla. Kesällä siellä kuhisee ja kirkuu monta sataa. Sotkevat ja nappaavat ruokaa ihmisten lautasilta rannan laivaravintoloissa.

Siihen tuli viereen nainen suksia jalkaansa asettelemaan. Alkoi hiljalleen ihailla Themista. Kuulin tutun murteen, ja siitäkös riemu repesi. Lappeenrantalaisia ollaan ja jos olis jatkettu pidemmälle kuin 15 min. kohta sukulaisia varmaan !

Niin hyvä ja virkeä mieli tuli, että kävin sitten istutus ja siivouspuuhiinkin. Nyt on kaksi suurta astiaa täynnä sipuleita odottamassa kesäkuista ulospääsyä.

Kesakot kukkivat kasvoillani. :icon_sunny:

Huomena viilenee, mutta " En ajattele sitä tänään ! " ( Scarlett O´Hara Tuulen viemää )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 16.03.16 - klo:18:04 »
Aurinkoinen hieno päivä ollut.
Tein jopa kaksi 300 metrin köpöttelyä.
Aika paljon olen istuskellut.
No, iltapäivän lopulla sitten paikat puutui, uuvahdin, ja lähes tunnin päikkärit.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 16.03.16 - klo:18:22 »
On ollut todella upea, aurinkoinen kevätpäivä.
Olimme ajelulla ja kävimme kahvilla ja juttelemassa ystäväperheen luona toisella paikkakunnalla.
Isot tiet hyvin sulina, osin ihan kuivaakin.
Kylätie osin sohjoa, osin sulaakin.
Serkku soitti, että on veljeni Ifolor-kuvakirja valmis, joka on osin hänen elämästään kuvin ja tekstein ja sitten huipentumana hänen helmikuiset 50 vuotispäivänsä.
Ja nuorimmasta enosta myös muistokirja valmiina, saamme ne toisen serkkumme tyttären rippijuhlissa.
Vanhemmista enoistakin on muistokirjat ja sitten heidän syntymäpäivistään jo aiemmin tehty kirja.

Mukava päivä on ollut tänään.
Ja tyttökin vielä yhdessä koossa, no sunnuntainahan on se laskettu aika vauvan syntyä...ja ainahan voi mennä ylikin lasketun ajan. :eusa_angel:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 16.03.16 - klo:18:36 »
Niin ja kun juhlia on tulossa useammatkin pienellä aikavälillä, niin sain tilattua ajan kampaajalle, saa leikata latvoja reilusti ja hiukan väriä piristämään.
Tuttu ja mukava kampaaja, riittää aina juttua...ja tekee luonnon aineilla värjäämisen.
Sovittiin perjantaille 1.4 klo 14:00 aika.
Joskus sekin virkistää, kun saa hiukan erilaisen lookin.
Tai toisaalta samanlaisen, mutta hiukan pirtsakamman värin lettiinsä.
Harvoin käyn kampaajalla, itse usein leikkaan latvoja.
Kun paljon pidän ponnarilla tai jonkinlaisella nutturan tapaisellla hiuksia, niin ei sekään niin haittaa kun itse pätkin vähän latvoista ja ei ihan aina tule niin virtaviivaisesti...mutta menettelee.

Ja äidille teen hiusten lyhennyksen joku päivä.

Veli pääsee tutulle parturille, sai lahjakortin sinne.
Sasi muutoinkin eri paikkoihin lahjakortteja, osan on jo käyttänyt, osa odottaa aikaansa ja tapaansa kuinka ja miten käyttääkin sitten.

No jopas piisasi juttua tukasta ja sen semmoisesta.  :eusa_think:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 17.03.16 - klo:22:24 »
Älä sure Malla, minä luin tukkajuttusi mielellään. Ite leikkaan kanssa aina otsan ja nyt pidin jo pitkään ponnarilla, kun väri vaihtui ruskeaksi olen kans pidentänyt välejä puoleen vuoteen. Mutta ne lenksut aina katoaa, eli menin ja leikkuutin poikki koska minun on tukkani aika raskas ja hiottava ja lyhyt on mukava. Tämä ei tosin tapahtunut tänään..   

Tänään oli aika ihana päivä.  Nopeasti paranin ja iloitsin siitä mitä nyt teen ja mietinkin kaikenlaista.  Joskus ehkä täytyy päästää mieleensä sekin, mikä kautta elämän tuotti tarpeetonta kärsimystä. Ymmärsin kuinka sama tilanne on niillä joita me nimitämme mutiaisiksi  ja rättipäiksi ja joiden kohdalla yhden teko todella yleistetään koskemaan jokaista. Miten olisi jaksanut, jos vielä koulussa tai kotipihassa olisi kiusattu? 

Mietin lämpimäisten viemistä.  Mietin miksi se tuntuu vaivaannuttavalta, ja käsitän sisarta.  Viejä saa varmasti mielihyvää, hän leipoi ja tarjoaa nyt hyvää mieltä. Mutta se jos mikä kiusasi meistä kumpaakin. Se takaisinleipominen -- miten sanoa, ikävä kyllä en voi vastata samoin?

Entä jos ovelle tupsahtaisi nyt joku ruokakassin kanssa?  Kuulin että loppukuun ruokarahat nyt vain menivät lääkkeisiin.
Ei tarvitsisi miettiä, milloin ennätän vielä leipomaankin tässä. Ja kun uuni hajosi.

Itkisin ja halaisin ja sanoisin, en tiedä miten kiittää! 

Mutta hesalaiset, ei minul ole hätää koska on terveet jalat ja pystyn noutamaan.

Entä, ellei ole?

Sen minä päätin tehdä. Haen kassin nissalta ja kysyn tunteeko seudullisia liikuntaesteisiä varattomia! 

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 18.03.16 - klo:08:09 »
Aloin lämmittää "pikkupuolta", että Kaariina saa järjestellä Hymerin tavarat lämpimässä. Yritämme lähteä reissuun, jos sellainen suodaan. Huonossa hapessa elo on itsesääliin vaipumista, siis energia kuluu väärään suuntaan. Tuli tämä pakkasjakso, että se vähän vaikeuttaa tilannetta. Maanantaina käyn Oulussa huolto/katsastusreissun.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 18.03.16 - klo:09:15 »
Kivuliaampi aamu välillä.
Yön sain kohtalaisesti nukuttua.
Aurinko paistaa kuitennii.
Tavoitteena ehkä 2x400 metrin köpöttelyt tänään.
Urheilua tulee telkkarista.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 18.03.16 - klo:09:47 »
 :039: Leenalle.
Tukka-asioissa.  :icon_biggrin:

Ja muille  :039:  hyvän ja aurinkoisen päivän toivotuksien muodossa.
Pitäisi lähteä asioille, kunhan saisin itseni siihen malliin, että nousen tästä ja läksin matkaan.

Ensin kuitenkin  :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 18.03.16 - klo:10:00 »
Kaikille yksineläjille ja pareillekin  jotka ovat  pienen avun tarpeessa;

http://kotiliesi.fi/puheenaiheet/nappi-naapurista-saa-apua-lahelta/

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 18.03.16 - klo:11:02 »
Kaikille yksineläjille ja pareillekin  jotka ovat  pienen avun tarpeessa;

http://kotiliesi.fi/puheenaiheet/nappi-naapurista-saa-apua-lahelta/

Kiitos! Nyt ei vielä auennut mutta eiköhän tämä tästä... :icon_biggrin: Häämötti seudullamme! Ja kerran juttelin naapurin kanssa:  Elätkö sinäkin yksin, minä esittämään että perustetaan taloyhtiön oma klubi, voivoivoi kun se jäi! Mutta senkin teemme!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 18.03.16 - klo:11:24 »
Joo, vaikea tutustua.    En testannut enempää kun en halua rekisteröityä mihinkään.

Nyt niiden pallukoiden alle vilkaisin. Eniten löysin ilmoituksia; Saa tulla virpomaan.
Samaa ideaa käyttää lehden mukaan espanjalaissyntyinen mies joka on tehnyt tarroja joita voi liimata postiluukkuun; Saa soittaa !

Tietysti tämä hieno idea poikii väärinkäyttäjiäkin, mutta face-to-face  voi karsia mätämunat.
Löysin myös jonkun ilmapallon alta helsinkiläisiä osoitteita kirkoilta ym luotettavilta tahoilta. Niistäkin kai saa ystävyyttä ja apua.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 18.03.16 - klo:12:26 »
Kävin asioilla.
Nyt perunat kiehumassa.
Ostin myös suklaata, Fazerin sinisen levyn ja salmiakkia.
Kaunis ja aurinkoinen sää mutta viima on todella kylmä ja pureva.