Kirjoittaja Aihe: Tämän katsoin TV:stä 7  (Luettu 44191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
Vs: Tämän katsoin TV:stä 7
« Vastaus #75 : 05.04.16 - klo:19:05 »
Koen toistupalaisuuden tunteen.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 05.04.16 - klo:21:05 »
Ninhän me jokainen. Kukapa olisi kokonaan oikeassa tai täysin väärässäkään.
Se muuten on oikein. Minä kerron subjektiivisesti mielipiteitä. Haukkukoon niitä mielipiteitä kuka lystää.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 10.04.16 - klo:19:22 »
Katsoin etukäteen suunnittelematta Teemalta Chaplinin pojan. En osaa kuin ihmetellä kuinka lähes 100 vuotta sitten valmistunut kuva on yhä täysin pätevä.
Aihe, huolenpito, vastuu, kiintymys ja rakkaus on iki-aikainen. Ja Chaplin on nero ja
poikaa näytellyt Coogan oli hellyttävä vekkuli.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 11.04.16 - klo:20:03 »
Chaplinin pojan olen nähnyt kahdesti lasten elokuvakerhossa isolta valkokankaalta. Kummasti Chaplinin el kuvat kestävät aikaa, lapsetkin osasivat arvostaa niitä.

Riitta-mummin innostuksesta innostuneena olen minäkig katsonut vähän Heimat-jaksoja. Tylsästi hyppäsivät 60-luvulta suoraan 80-luvulle :icon_sad: aikaisemmin olen katsonut ihan ensimmäisen jakson ja sitten yhden, joka kuvasi 30-lukua.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 12.04.16 - klo:06:40 »
Eilinen jakso jäi näkemättä, mutta kohta katson sen Areenasta.

Minä en huomannut mainitsemaasi hyppelyä. Tosin prologi ja ' vahat jaksot' ovat eri kokonaisuus kuin nämä uudet.
Kyllä  eri sukupolvet on enemmän tai vähemmän saaneet olla esillä. Nyt katsotaan pitkään Hermannin nuoruutta musiikin maailmassa. Aiemmassa tuli hiukan hänen säveltäjäpersoonastaan kun hän oli Amerikasta palannut Paul Simonin kanssa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 12.04.16 - klo:08:00 »
Olen nyt katsonut ensimmäisen tunnin eilisestä osasta. Tässä tuli uusi henkilö, Evelyn mukaan. Hän nivoutui kuin kala veteen taiteilijaporukkaan joka oli Evelynin tädin suojeluksessa.
Hermaniin hän tutustui huikean hienossa kissa-sanalalussa. Siitä pidin kovastipaljon.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 12.04.16 - klo:10:08 »
Nyt katsoin loputkin. Ollaan niissä vuosissa jotka olivat omaakin nuoruuttani.
Samaan tapaan kohtasimme sodanjälkeisen elämän. Kapinoimalla, keksimällä omia juttuja. Toiset musisoivat, toiset tekivät uutta teatteria. Bertold Brecht oli meilläkin se kovin juttu.

Saksalainen elämäntapa on lähempänä, oli ainakin minun mielestäni, kuin ruotsalainen. Puhumattakaan ranskalaisesta tai amerikkalaisesta. Rockn roll tietenkin yhdisti kaikki nuoret.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 15.04.16 - klo:19:51 »
Katsoin Hakekaa kätilö-sarjan joulukuvaelman. Joskus viihteessäkin on sanoma.

Synnyttänyt äiti pelkäsi ettei hän osaa rakastaa vastasyntynyttään koska edellinen kuollut lapsi oli ollut hänen kaikkensa. Silloin johtajatar-nunna sanoi ; Rakkaus ei puolitu, se kaksinkertaistuu !

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 19.04.16 - klo:10:22 »
Kotiseutu-Heimat kuvasi eilen nuorisokulttuuria ja rakkautta, ja kuinka se päättyi.
Ansgarin kuolema oli niin järkyttävä etten saanut unta kuin vasta klo 2.
Jouduin ottamaan korjaus-unet klo 8 - 9.30

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 19.04.16 - klo:10:59 »
Kotiseutu-Heimat kuvasi eilen nuorisokulttuuria ja rakkautta, ja kuinka se päättyi.
Ansgarin kuolema oli niin järkyttävä etten saanut unta kuin vasta klo 2.
Jouduin ottamaan korjaus-unet klo 8 - 9.30
Tämä on merkillisen hyvä sarja...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 20.04.16 - klo:10:16 »
Eilen tuli uusintana 1. osa hienosta kuvataidetta esittelevästä sarjasta Naisia taiteen historiassa. Jatkuu tänään.

http://areena.yle.fi/1-2211854

myyrä

• Vieras
« Vastaus #86 : 20.04.16 - klo:10:52 »
Eilen tuli uusintana 1. osa hienosta kuvataidetta esittelevästä sarjasta Naisia taiteen historiassa. Jatkuu tänään.

http://areena.yle.fi/1-2211854

Eilen olisi tullut myös "Ranskan modernismin historia" viimeinen osa, mutta se jäi katsomatta. Sarja oli hyvin kiinnostava. 1900-luvun alusta lähtien eri alojen taiteilijoita alkoi kokoontua Pariisiin. Sarjassa käytiin läpi mm. surrealismin ja dadaismin synnyt yms. Surrealismi alkoi itse asiassa kirjallisuudesta; ranskalaisen Apollinairen runoista. Picasso on ollut yllättävän konservatiivinen, ei olisi maalauksista päätellen uskonut. Samaa ei voi sanoa Italiasta tulleesta Modiglianista. Hän oli melkoinen anarkisti ja yhdessä vaiheessa melkein täysi juoppo, joka veti kaikki käsiinsä saamat muutkin mömmöt naamaansa. Hänen suhteensa Picassoon oli alussa lämmin, mutta viileni ja katkesi lopullisesti. Modigliani oli hyvin tuottelias maalari ja hän sai tukijan, joka osti työt halvalla. Nykyisin töistä maksetaan kymmeniä miljoonia euroja. M. etsi välillä ruokansa roskiksista. Naiset ihastuivat häneen helposti. Sarjassa ovat esillä myös mm. Bresson, venäläinen runoilija Majakovski ynnä muut. Heillä oli ekan maailmansodan aikaan tiivis taiteilijayhteisö. Jotkut joutuivat sotaan, mutta palasivat sieltä ehjinä. Espanjan sisällissodan aikaan taiteilijat ympäri maailman tukivat tasavaltalaisia Francoa vastaan. Picasso maalasi kuuluisan Guernican jne. Oli hieno sarja ja herätti sellaisen ajatuksen, että 1900-luvun alun henki Euroopassa oli paljon vapaampi kuin tänä päivänä - ainakin Ranskassa.
« Viimeksi muokattu: 20.04.16 - klo:10:56 kirjoittanut myyrä »

myyrä

• Vieras
« Vastaus #87 : 20.04.16 - klo:20:31 »
Tiedeohjelma Prisma oli taas hyvä. Kiinnostuneille löytyy Areenasta.

Poissa donpate

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 25.04.16 - klo:08:55 »
Sunnuntain HS:ssa oli juttu jossa kerrottiin toimittaja Pekka Hakalan tulevasta matkakuvauksesta halki Venäjän. Matkan varrelta on ymmärtääkseni koottu jutunpätkiä, joista nivoutuu juttusarja matkan etenemisestä Viipurista Vladivostokiin. Hehkutan tätä siksi että odotukseni ohjelman tasosta on kova, verrattuna esim Ville Haapasalon Venäjältä tekemiin juttuihin. Liekö sitten ikäkysymys, mutta toivon asiapitoisempaa otetta sarjaan, ja pekka Hakala on aikalailla samaa ikäluokkaakin kuin itse olen.
 Linkki ohjelmaan on http://www.hs.fi/hstv/uutiset/HS+osti+Ladan/v1461377960699
Juttuja voi myös lukea osoitteessa hs.fi/ulkomaat
Toivottavasti linkit avautuvat.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #89 : 25.04.16 - klo:09:50 »
Sunnuntain HS:ssa oli juttu jossa kerrottiin toimittaja Pekka Hakalan tulevasta matkakuvauksesta halki Venäjän. Matkan varrelta on ymmärtääkseni koottu jutunpätkiä, joista nivoutuu juttusarja matkan etenemisestä Viipurista Vladivostokiin. Hehkutan tätä siksi että odotukseni ohjelman tasosta on kova, verrattuna esim Ville Haapasalon Venäjältä tekemiin juttuihin. Liekö sitten ikäkysymys, mutta toivon asiapitoisempaa otetta sarjaan, ja pekka Hakala on aikalailla samaa ikäluokkaakin kuin itse olen.
 Linkki ohjelmaan on http://www.hs.fi/hstv/uutiset/HS+osti+Ladan/v1461377960699
Juttuja voi myös lukea osoitteessa hs.fi/ulkomaat
Toivottavasti linkit avautuvat.

Odotan sitä sillä se sisältää kuvauksia paikoista, joihin minulla ei ole asiaa. Sama syy sai minut laadusta huolimatta katsomaan Haapasalot. Eilen tuli ykköseltä mielenkiintoinen Saint Helenan saaresta, sekään ei kuulu matkaohjelmaani.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi