Kirjoittaja Aihe: Tänään 46  (Luettu 35558 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 46
« Vastaus #60 : 29.01.16 - klo:10:57 »
Tänään on toinen päivä flunssaisena kotona. Kerrankin jäin kotiin, enkä ottanut "buranaa" ja laahautunut töihin - korvaamaton kun kuvittelen olevani  :003:

Tylsää on, että muukin perhe potee kotona. En saa rauhassa omaan tahtiini lukea lehteä, puuhailla jotain pientä ja levähdellä.  :003:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 29.01.16 - klo:13:06 »
Imuroin ja siivosin, tiskasin ja koneellinen pyykkiä.
Laitan kohta kuivumaan, ohjelma suoritettu jo loppuun.
Ja söin hyvää kotiruokaa, ihan ruisleipää paahdettuna ja vähän hernekeittoa ja vähän kaalilaatikkoa.
Aamulla puuron kanssa karpalot maistuvat hyviltä, siis koko puuro on hyvää ja lisukkeena nyt ollut karpaloita viime päivinä.
Mukavaa päivän jatkoa vaan kaikille täällä Körttifoorumissa kirjoittaville ja lukeville immeisille.<3 :eusa_angel: :023: :039:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 29.01.16 - klo:14:03 »
Kirjoitan jo V-heitossa. Aurinkonen talvipäivä oli ajella. Kylmälänkylän rämealueilla oli talviteerejä lennolla.
Kävin Matin luona kyselemässä Veneheiton entisistä Valmeteista ja niiden omistajataloista. Olin oikeassa Arvosta ja yhdestä kokouspöytäkirjasta. Mainitulla Arvolla oli aikoinaan Valmet, ja hänen poikansakin on jo poissa tilalta eläkkeellä. Olin aikanani 7 vuotta metsästysyhdistyksessä hallituksen pj ja sinä aikana opin yhtä jos toista tästä kulmakunnasta.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 29.01.16 - klo:14:32 »
Mä näin yksi päivä Seinäjoelle ajellessani ison haukan liitävän nevan poikki.
Oli tumma ja upeaa oli liito, ihailin sen mitä ratista päin saatoin katsella.  :eusa_angel:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 29.01.16 - klo:14:41 »
Kovilla pakkasilla haukkakin on ruokansa kanssa lujilla. :039:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 29.01.16 - klo:14:53 »
 :039:

Niinpä niin onkin.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 29.01.16 - klo:16:13 »
Uimahallireisu, tunnin vesijuoksu vielä jotenkuten sujui... :109:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 29.01.16 - klo:16:16 »
 :eusa_angel: :039:

hyvä, hyvä homma.
lenkille saattaisin itsekin läksiä illemmalla, saa nyt näkyä sitten kuin ka ohjelmoin itseäni.  :003:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 29.01.16 - klo:16:17 »
Mutta nyt lepoa, tovi kotvanen hetki pienoinen. :026: :020:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 29.01.16 - klo:16:39 »
 :039:
Juu, mulla neljän vuoden takainen tilanne toistuu...on toinenkin lonkka leikkauskunnossa,
kunpa saisin avun... :eusa_pray:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 29.01.16 - klo:17:00 »
Tänään on toinen päivä flunssaisena kotona. Kerrankin jäin kotiin, enkä ottanut "buranaa" ja laahautunut töihin

Tämä on suurta wiisautta  :eusa_think: Sen asemesta mietin pitkään perusteellisesti ja ymmälleni jääden mistä löytää esimies jolle voisi soittaa ja sanoa, ei tullut uni, nukutti aamulla vähän pitkään ja siitä syystä olen tässä nyt kaksi tuntia myöhemmin kuin piti, kuten neuvoi Timo Partonen. Ei se ainakaan sovi jos täytyy opettaa luokkaa kohdata poteva henkilö tai hattiwattein parvi tavaton joiden vanhenmat menivät työhön ja jättivät pienokaisensa päiväkotiin luottavaisina. Siinä jos olisin ollut toimittaja olisin todennut jotakin purevaa. Timo vouhkaantui uniasioista, ja kuuluu nyt näihin yhden asian ihmisiin, apres unenhoidon deluge.

Itse menin kyllä töihin joskin  en sitten enää, kun kehkeytyi astman alun jälkeen jokin joka esti ääntä tulemasta kurkustani ja olin hyödytön. Menin lääkäriin neuvottelemaan kähisten tahi horjuen tahi viittoen ja peräti syöttivät antibioottia koska yleensä kyseessä oli joku jälkitauti ja keuhkoni tulehduksessa.

Esinaiseni mielestä olin sairauden tähden hyödytön koska en mennyt työhön  ja hän, no niin no niin, se kuuluu eiliseen.

Nukuin väsymystäni pois ja aion nukkua ensi yönkin. Pikku tuokion siiliseurustelen ja tänään se on pakko pestä. Ressukka. Ostoskärryt ja kirjastoasiat selvitin, en siivonnut, piti saada kaunis sää muttei saatu. Vien matot ulos vasta kun ne eivät siellä kastu.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 30.01.16 - klo:05:08 »
Kaikille täällä Körttifoorumissa mitä parhainta päivää. <3 :039:<3

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 30.01.16 - klo:07:05 »
Kiitos.

Tämän päivän tärkein on mennä hyvää ystävää, Terttu Hellmania hautaan siunaamaan.
Siunaus ja muistotilaisuus alkaa klo 11 Mukkulan kirkossa.

Nukuin puoli tuntia normaalia pidempään, ja nyt on kiire kiusana. Kaupassa pitää ehtiä ja myös muistokukat ostaa , myös Liisa-neidiltä, Tertun ja minun yhteiseltä 102-vuotiaalta ystävältä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 30.01.16 - klo:07:16 »
Jaksamista, voimia päivääsi, Riitta-mummi.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 30.01.16 - klo:12:58 »
Haluaisin vain istua kotona kaikessa rauhassa, mutta pitää ehkä lähteä kyläilemään. Isäntäväki on innokkaita penkkiurheilijoita, joten jos tulee jotain ampumahiihtoa tai formulaa tai muuta sellaista, saattavat katsella telkkaria ja minä kokkaisin keittiössä. Voisin tehdä esim. mantelikalaa, ja huomaamattaan sujauttaa siihen tarpeeksi kermaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.