Kirjoittaja Aihe: Pakolaiset  (Luettu 60758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #60 : 25.10.15 - klo:12:56 »
Kyseessä ei ollut maitoon keitetty kalasoppa. Ruokalista julkaistiin, sieltä sen voi käydä tarkastamassa. Kyseinen pakolainen sai riisiä jonka päälle tarjottiin kastiketta, mutta hän kieltäytyi kastikkeesta ja marssi riiseineen poliisille. On kaunista puolustaa pakolaisia mutta siinä mennään äkkiä levittämään väriä yhtä leveällä telalla kuin pahin rajat kiinni - huutaja jonka mukaan jokainen tänne yrittävä on tulossa raiskaus ja rosvous päällimmäisenä mielessään, ellei ihan ainoana.

Pakolaisjoukon mukana tulee kaikenlaista sukankuluttajaa.  Kaikkialle mahtuu ihmisiä joista ei kukaan pidä, joille mikään ei kelpaa ja joille riita ja kiukkuaminen on elämän suurin ellei ainoa ilonaihe.

Tämän perusteella olisi törkeää vaatia ettei kukaan pakenisi  kun ammutaan, kun lasten opiskelulle ei ole mahdollisuuksia koska koulu sai pikkuisen kranaattitulta ja sattui siinä  pari luokkaa jäämään sisälle tai vaimon pitäisi synnyttää muttei oikein siinä puuhassa kerkeä karkuun. Ja mikäli ei ole sukulaisia joiden luokse muuttaa, kielitaitoa ja ammattitaitoa joilla saman tien hankkia vaikka nyt Saksasta tai Pohjoismaista oleskeluluvat ja omalla firmalla sopivasti hallittuun työperäiseen maahanmuuttoon soveliaita haarakonttoreita joista valita, jäävät vaihtoehdot vähiin. 

On kysytty miksi nuoret miehet eivät puolusta kotejaan. Ketä vastaan, jos joka puolelta ammutaan?   Itse koetan päästä opettamaan kieltä sen verran että tutustun ja saan kyseltyä ihmisiltä itseltään. Ei siis ainoastaan niiltä jotka paikallistasolla  auttavat, vaan ihan pakolaisilta.

Jokaisesta ei saa hellyttävää tarinaa, kivaa kaveria,  ja huomion saa tietty se yksi  joka ei nyt vain tajunnut ettei näissä oloissa voitukaan niin hyvin kuin matkanjohtaja antoi ymmärtää eli mikään avaimet käteen- periaate ei toimi. Tai yksinkertaisesti matka kävi niin hermoille että johonkuhun täytyi se kiukku purkaa. Sama kaveri koetti provosoida samassa keskuksessa toiseenkin kertaan, muttei onnistunut.

En ymmärrä kun he nyt kuitenkin täällä ovat,  kuinka ei hyviä ystäviä saattaisi  heistä yhtäläisesti. saada, Suomen kielen oppiminen ainakin käy vauhdikkaasti mitä kuulen niiltä jotka opettavat kieltä ja kunhan kouluttavat koetan sinne toivossa että opettavat minulle arabiaa  :icon_cool:  Älykkäintä mitä on tehty on tuo seurakunnan (Tiksi) järjestämä koulutus. SPR: n meni heti tukkoon.
« Viimeksi muokattu: 25.10.15 - klo:13:00 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 25.10.15 - klo:21:38 »
:)
Mitäköhän nää kermaperse, siis hyvä osaiset pakolaiset sanoisi, kun ne tietäisi, että Suomessa kaikki ruoka mikä tulee maasta on lannoitettu sian paskalla.??

Tämä oli loistava.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 26.10.15 - klo:03:13 »

^ Islam-uskonnon edustaja on huono-osainen, koska hänen täytyy käyttää ravinnokseen sianlannan avulla viljeltyä ruokaa.

🇫🇮

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 26.10.15 - klo:06:39 »
Mitäköhän nää hyväosaiset pakolaiset sanoisi, kun ne tietäisi, että Suomessa kaikki ruoka mikä tulee maasta on lannoitettu sian paskalla?

Minulle on selitetty, että muslimille on tärkeää noudattaa sääntöjä kaikessa siinä, minkä hän tietää ja tiedostaa. Tietämättömyydestä ei Islamissa rangaista.

Poissa steal

• ystäväkansaa

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 01.11.15 - klo:21:36 »
Näpertelystä pitäville soveltuu puuhakassien ompelu pienille pakolaisille. Ne täytetään lahjoituksina saaduin värikynin ja semmoisin. Ensimmäisten jälkeen katsoin kyllä joka huolellisesti niitä kuvia joita niistä näin, ja päättelin kuinka sellainen ehkä kannattaisi tuunata.

Jos joku maaseutuvok jossa on lapsia muttei kasseja niin ajattelin mainita, ehkä voisin välittää tietoa. Tänne tupsahti Evitskogin 80 lasta mutta niin vain puskivat kassit se aktiivisin ja taitavin ryhmä. Niistä koetetaan tehdä melko samantapaisia mutta netistä näkee.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 01.11.15 - klo:22:35 »
Pena taisi tuossa sanoa jotain viisasta...kun ensin mietiskelin mitä hän oikeastaan sanoi...
Siis...mitä vähemmän päässäsi on tietoa ja tiedostamista...sitä vapaampaa on elämä.
Ja onhan sellainen sanonta: "Tieto lisää tuskaa"

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 01.11.15 - klo:23:20 »
Täytyy selata se itseni etten sano kenestäkään mitään väärän todistuksen tapaista, sillä en muista tuota.

Mietin näin:  On asioita, joista oikea tieto tuo huojennusta, sillä ilman tietämisen tuskaa ei oikeastaan voi elää.

Itse tietty alkuun vetäydyin pois tieltä, kun edellä temmelsi nuoria  jotka lähtevät riehumaan hurmiossa ja tämä on aivan tosi kokemukseni. Sitten kun on riehuttu hurmiossa muutamia viikkoja, unohtui että ei se vapaaehtoistyö eroa palkkatyöstä muuten kuin niin ettei siitä makseta sitä palkkaa. . Aika ikävässä nesteessä uitettua rättiä sain kasvoille,   kun ei jokainen ihan ymmärtänyt kovin vapaamielistä menoa:  "  mut eihän me oltu kuin jotain puoli tuntia myöhässä... ".    Siinä ennätti jo syntyä aivan todellinen ongelmatilanne!

Toisekseen,   jos. lähtee pelastamaan maailmaa niin siinä  pettyy, maailma ei aina tunnukaan  pelastamisen arvoiselta ja siitä hyötyy, että tietää ihmisistä jotakin ennakkoon.

Nyt kuitenkin joukossa on todellista hätää siis, hengenhätää, lapsineen paenneita. Jonkin raon jolla nopeuttaa kotouttamista löytää varmasti. Siis kolosen jossa on juuri omien taitojen ja oman kapasiteetin jaksamisen ja ehtimisen kokoinen aukko. Lapsia voi auttaa miettimättä oliko Stalin tyhmä vai viisas.

Siksi ajattelen ettei niillä nuorten tohisemisilla ole niin väliä. Eikä niillä jotka koettavat vedättää jos heitä on.  Teen rauhassa sitä mihin pystyn, menen seurakunnan koulutukseen ja koetan muistaa että tietoa pahemmin tuskaa lisää väärä tieto ja perättömyyksien  pelko.
« Viimeksi muokattu: 01.11.15 - klo:23:28 kirjoittanut Leena »

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 11.11.15 - klo:04:51 »

Maailmojen messu "Kahden maan kansalaisena" Isänpäivänä 8.11. ( http://areena.yle.fi/1-2491703?autoplay=true ) tuotti näyn:

Näky ja rinnastus ja vertaus

Messun jälkeen kirkon eteisaulassa parveili loppuun saakka pakolaisia.

Kevytliikenneväylällä vasenta puolta kävelevät tahtovat kohdata.

Tarkennus ja selitys

Kun liikuimme lasten kanssa lähtöpuuhissa, puikkelehdimme pakolaisten välistä. He ottivat selfieitä ja seurustelivat keskenään ja oppaiden kanssa.
Usein olen törmännyt vasemman laidan vastaantulijoihin ja koiranulkoiluttajiin. Viimemainitut kierrän, sillä koirille hajuaisti on ensisijainen. Ihmistä yritän kammeta oikealle menemällä joskus jopa pientareelle.

🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 13.11.15 - klo:16:34 »
Minun mielialani vähän viskelevät minua sen myönnän. Damaskossa on moni äiti sairastunut viime päivinä, ja moni salskea nuorukainen ollut pakotettu kuolevan äidin vuoteen äärelle. Miksi se on aina äiti sitä pohdin.

Ja joskus on fiilis että ehdottaa mitä hyvänsä näille auttajille niin kaikki ideat tyrmätään ja joskus tuntuu, että vain siksi että se ei ollut hänen.

Kivointa on tuunata ilokasseja lapsille. Sen huomaa, niitä tehdään jo varastoon. Mutta siinä ei kukaan pahastu ehdotuksesta että entä jos ommellaankin näin. Tai miltä tuntuisi tämmöinen väritys. Uskaltaa, varjele, jotain tehdäkin.

Eikä varsinkaan levitä ilkeää tarinaa sen perusteella että "mehän oltiin vain puoli tuntia myöhässä" eikä lapsukainen tajua että ei vapaaehtoistyöstä voi olla, jos siihen on sitoutunut.

Kumminkin puolin erikoisia ihmisiä, ja sanon että jos joku väittää että tule mukaan yhdessä toimien tutustut kivoihin ihmisiin niin siitä on kuusikymmentä prosenttia lähellä totuutta. Loput on kaukana totuudesta. Tarkoitan ihan kotimaista tuotantoa. Onneksi en mennytkään "tutustumaan mielenkiintoisiin ihmisiin" mutta jokin niissä väsyttää niissä mielenkiintoisissa auttajissa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 18.11.15 - klo:10:56 »
Pakolaisten joukossa on kavaliakin ihmisiä. Olen sitä mieltä, että muslimimaailman pahuus Eurooppaa kohtaan on menossa sietämättömäksi. Hyvien muslimien kasvattava vaikutus on rajusti vähenevä. Olen pessimisti.
Kaksi asiaa olen nähnyt selkeänä jatkumona mielessäni - omaamatta tietysti minkäänmlaisia näkijän lahjoja - Venäjän sotilaallisen voiman kasvun ja sen seuraukset ja muslimimaailman terroristisen ekspansion. Olen vain seurannut julkisia tietokanavia. Pitää olla mielessään rehellinen eikä saa sortua selittelyyn. Silmälaseissa ei saa olla poliittisia värilinssejä.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 18.11.15 - klo:13:08 »
Vapaus johtaa kansaa.  Etsin tuon tunnetun Delacroix´n  maalauksen, ja googlestahan löytyi myös tämä:

http://www.hs.fi/kulttuuri/a1447396823987
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 23.11.15 - klo:07:38 »
Pakolaisten joukossa on kavaliakin ihmisiä.

Ihmisten joukossa on aina kaikenlaisia.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 23.11.15 - klo:19:49 »
 :)
No vaikka suutauksissani sille yhelle kermapehva, äitinpoika, hemmoteltu laiska peestä kirjoitinkin, että kunhan tajuat syöväsi sianpaskalla lannoitettua ruokaa, niin näin yleisesti pakolaisista.

Olin joskus kielikoulussa, jossa oli tosiaan sotaa pakoon lähteneitä, niin serbejä kuin muslimeja ja kurdeja.
He oli tietysti ihan tavallisia ihmisiä kutn me kaikki.
Noh, kun tuli sitten väkisinkin joskuspuhetta sodasta ja pakolaisuudesta, niin kaikki olivat 100% rauhakkais elon ja rauhan puolesta, paitsi yks nuori kundi, kun vaati, et pitää saada oikeuteen ja kostettua, mut kaikki vanhemmat, siis mun ikäset, ni oli rauhaa rakastavia.

Oli siis jengiä myös somaliasta, kiinasta, ( poliittinen pakolainen ) Irakista ja ties mistä, venepakolaisia ja vaikka mitä, koko kirjo.
Venetsuelasta oli ns, uskovia helluntailainen pariskunta.
Bangldeshista, palestiinasta, Israelista,,,öö eneesmuista, mutta oli meitä sekalainen seurakunta.
Kaikki osattiin nauraa ja jokainen rakasti iloisia juttuja ja vitsejä.
Eli olin elemaentissäni heidän keskellä.

Siis niinku tää jutun juoni on, et tosi pakolaiset eivät ole mitään terroristeja ja raiskaajia tai mistä näitä nykyisiä syytetään.
Ihmetettää tää porukka Suomessa, nuoria kundeja, no joku syy voi olla heidän lähtöön, mutta oikeita pakolaisia tavanneena, en oikein pidä heitä sotaa pakoon lähteneinä.
Ainakaan kaikkia.

Todelliset pakolaiset, kuten tänne tulleet vietnamilaiset,eivät todellakaan olisi mikään uhka tai rasite Suomelle, mut tääjengi täällä ku nyt on tullut mietityttää?????

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 24.11.15 - klo:11:52 »
Tästä olen itsekin joskus koettanut jotakin kirjoittaa, joskin sekavahkosti ja etupäässä varoen sanojani. Eli kommentoinut enemmän suomalaisia Suomi says welcome -  sakkia jotka innoissaan syöksähtivät apuun:  Hei, jee,  tapahtuu jotain jännää,  ja sitten se ei jännää ollutkaan. Eli he katosivat.

Kun itse olin seurakunnan koulutuksessa yksi nainen kysyi, muslimi huivista päätellen, kuinka kummassa ne äidit juuri nyt sairastuvat ---  että menee vähän auttamisesta motivaatio kun kovin monelle tuleekin täältä kiire kotiin.

Ja muutamasta todettiin että "omaksuivat nopeasti kantaväestön alkoholinkäyttötavat". Taisi olla joillekin jotain muuta kuin pakomatka, alkaa mieli kyllä tuottaa tämmöistä ajatusta.

Mutta myöhemmin kuvaan astuivat perheen kanssa vähän hitaammin eteenpäin päässeet kuten myös auttajista rauhallisemmat ja pitkäjänteisemmin suhtautuvat jotka tietävät alkaessaan, ettei ainakaan ilmoittamatta saa jäädä pois. Eikä myöhästyä.

Menin mukaan nähdäkseni itse mistä on kyse. Peräti kahdesti.

Se mistä hatunnosto pakolaisille todella on rauhallinen odottaminen. He nukkuvat yön patjalla herätäkseen odottamaan. Päivä kuluu niin että he odottavat päästäkseen tekemään edes jotakin. Seuraansa ei voi valita, eli vaikka naapuripatjalla nukkuisi miten perusrasittava ihminen, siinähän nukkuu.

Tavallinen tarina on että joku omainen on murhattu sekä naapuriin osunut muutama kranaatti, lasten koulunkäynti on ollut keskeytyksissä pari vuotta tai koulumatka liian vaarallinen, koska ISIS tykkää räjäytellä kouluja.  Niitä voi uskoa jos tahtoo.  Jos ajattelee että he nyt kuitenkin kaikki valehtelevat niin mikä siinä sitten, ajatuksen vapaus säilytettäköön, se on suuri arvo. Kerron vain mitä kertoivat tavatut.

Olot täällä joka tapauksessa ovat ankeat että jos siellä kotosalla olisi yhtään turvallista niin kyllä minunkin äitini äkkiä sairastuisi.  Itse tuumin että kuka tietää, ainakin nämä  "äitini sairastui" nuorukaiset ovat nyt jo tehneet tänne sen visiittinsä ja trippi oli huono. Loput ovat sotaa paossa.

Sitä en kiistä minkä presidentti sanoi, että silmänsä saa pitää avoimina. kukkahatun voi siis riisua muttei asusteisiin silti automaattisesti sen tilalle tarvita rynkkyä. Vähän outoa, että suomalaiset eivät pysy nahoissaan. Mitä se sellainen savupommien heittely on olevinaan, kun sisällä on lapsia?
« Viimeksi muokattu: 24.11.15 - klo:11:56 kirjoittanut Leena »