No vaikka suutauksissani sille yhelle kermapehva, äitinpoika, hemmoteltu laiska peestä kirjoitinkin, että kunhan tajuat syöväsi sianpaskalla lannoitettua ruokaa, niin näin yleisesti pakolaisista.
Olin joskus kielikoulussa, jossa oli tosiaan sotaa pakoon lähteneitä, niin serbejä kuin muslimeja ja kurdeja.
He oli tietysti ihan tavallisia ihmisiä kutn me kaikki.
Noh, kun tuli sitten väkisinkin joskuspuhetta sodasta ja pakolaisuudesta, niin kaikki olivat 100% rauhakkais elon ja rauhan puolesta, paitsi yks nuori kundi, kun vaati, et pitää saada oikeuteen ja kostettua, mut kaikki vanhemmat, siis mun ikäset, ni oli rauhaa rakastavia.
Oli siis jengiä myös somaliasta, kiinasta, ( poliittinen pakolainen ) Irakista ja ties mistä, venepakolaisia ja vaikka mitä, koko kirjo.
Venetsuelasta oli ns, uskovia helluntailainen pariskunta.
Bangldeshista, palestiinasta, Israelista,,,öö eneesmuista, mutta oli meitä sekalainen seurakunta.
Kaikki osattiin nauraa ja jokainen rakasti iloisia juttuja ja vitsejä.
Eli olin elemaentissäni heidän keskellä.
Siis niinku tää jutun juoni on, et tosi pakolaiset eivät ole mitään terroristeja ja raiskaajia tai mistä näitä nykyisiä syytetään.
Ihmetettää tää porukka Suomessa, nuoria kundeja, no joku syy voi olla heidän lähtöön, mutta oikeita pakolaisia tavanneena, en oikein pidä heitä sotaa pakoon lähteneinä.
Ainakaan kaikkia.
Todelliset pakolaiset, kuten tänne tulleet vietnamilaiset,eivät todellakaan olisi mikään uhka tai rasite Suomelle, mut tääjengi täällä ku nyt on tullut mietityttää?

?