Kirjoittaja Aihe: Eläimet 8  (Luettu 46311 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Eläimet 8
« Vastaus #75 : 14.09.15 - klo:07:29 »
Minulla on suuri siilihuoli. Ehkä joku muistaa yön jona heräsin suureen puhinaan jota siili pitää kiihdyksissään. Ja että pihasiililässä olen mielestäni nähnyt kahden siilin kulkevan eteiskäytävään. Aamuin on tapana vilkaista terassille, ja siellä torkkuu siili! Mitä varten, miksi se ei nuku pesässä? 

Vien ateriavadin johon se ryhtyy.  Suuri osa jää syömättä ja kun selkäni käännän siili on poissa. Minua huolettaa nyt onko tämä koditon. Oliko sen vain nälkä, halusiko se hiukopalaa, eikö löydä vesiastiaa, siili on likinäköinen. Harakka saapuu, se kyllä saa sapuskan muualtakin ja napsautan sen pois. Siilit ovat toimineet jälleen sitenkin,  että kouraantuntuva on toimitettu ateriavateihin. Hyvin huomaavaista.

Toisinaan horrostuspesässä horrostaa tahi torkkuu kaksi siiliä. Niitä kehotetaan kaikin tavoin tukemaan ja auttamaan. Onko mahdollista että ne ajavat toisiaan ulos? Minä muistan aurinkoisen hyvin lämpimän päivän jona sieltä kömpi yksi, ja yöllä vertailin valokuvia. Ne näyttävät kahdelta siililtä, tunnistan ne kyllä. Sinä lämpimänä päivänähän puhdistin pesän eikä siellä ollut muita. Se oli vähän kostea ja kouraantuntuva, mutta olen tarkastanut tilanteen ja kuivaa on. Mietin vain mistä saada kuivaa heinää.

No asiaan.
Jos terassilla aterioi ylimääräisiä siilejä kaikki on kunnossa.

Mutta onko pesän omistajuudesta käyty kamppailu? Onko joku ajettu pesättömänä kylmään maailmaan?  Siili on sotaisa sen olen nähnyt. Terassilta on nähteni ajettu ruokavieras pois vain, koska se erehtyi toisen vadille, vielä kun oli nähty että tuodaan uutta pöytään.

Onneksi siiliosaaja joka Hugon syntymäkotia pitää saapuu tarkastamaan tilannetta. Voin konsultoida ja ehkä yhdessä tarkastaa pesätilaa. En rohkene häiritä nukkuvaa siiliä. Pitääkö pyytää vanhaa miestä nikkaroimaan vielä yksi pesä?

Miehet, veljet, mitä minun on tehtävä?  :icon_eek:

Ja minä tarkoitan tällä naisia se vain kuulostaa raamatullisemmalta noin.  :kahvi:

Ja vielä. Onko jollakin vaikka Veneheitossa tai jossain maalla ylimääräistä heinää?  Pyris? Tiiti? 

Täällä tarvittaisiin kipeästi kuivaa heinää, ei ihan väkirehua vaan heinää, pitkää pehmeää.... Jos saisin vaikka postipussilla suorittaisikaan kulut.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 14.09.15 - klo:07:34 »
Tässä on päällä tyhmä virheenarvausohjelma. Se arvaa väärin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 14.09.15 - klo:11:34 »
Leena, kyllähän pellossa heinää olisi. Kaukaa on pitkä matka, että ota polkupyörä ja pari muovipussia ja mene jonkun vapaan alueen laitaan ja kerää siitä. Pääset vähemmällä. Nyt on vielä aikaa kuivatella ne heinät siilien tarpeeseen. Voin tietysti kirjoittaa sopimattoman optimistisesti esim pyöräiltävän matkan osalta, mutta eväät ja vaihtovaatteet reppuun ja kokopäivän retki olisi tekemistä vaille valmis. :039:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 14.09.15 - klo:11:45 »
Leena, kyllähän pellossa heinää olisi. Kaukaa on pitkä matka, että ota polkupyörä ja pari muovipussia ja mene jonkun vapaan alueen laitaan ja kerää siitä. Pääset vähemmällä. Nyt on vielä aikaa kuivatella ne heinät siilien tarpeeseen. Voin tietysti kirjoittaa sopimattoman optimistisesti esim pyöräiltävän matkan osalta, mutta eväät ja vaihtovaatteet reppuun ja kokopäivän retki olisi tekemistä vaille valmis. :039:

Jos minä pyöräilen Veneheiton maisemiin  :icon_biggrin:  On tuossa tuo tyhjä tontti jolta käyn saalistamassa ajoin. Muuten nämä seudut on ratki huonoja, mutta pyydän että sisar koettaa toimittaa. Kyllä hän, kun kyseessä on eläin eikä ihminen, sen tekee.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 14.09.15 - klo:12:11 »
Sinulla on oikea henki. Katsoin TomTomista matkan, 550 km sivu. Olisit tuon heinätarpeesi tiennyt ennen tämän kesän Vuokatin siionia, niin olisimme jotenkin junailleet. Voitko niistä sisäkukistasi riipiä? Siili on vaatimaton, kunhan tarkenee.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 14.09.15 - klo:13:44 »
Minulla onkin täällä kissa  :icon_eek:. Rakkineketjussa manailin, kuinka sellainen meni sivu ns. suun toimimattoman tai omituisesti toimineen kännykkäni takia, mutta tänä aamuna sain ennen kuutta soiton, jossa sitä tarjottiin minulle.

Siis ei ikiomaksi, vaan lainaan pariksi viikkoa, kun kaverit lähtevät matkalle. Minunhan se piti ottaakin, mutta juuri sinä päivänä kun sen piti saapua, kännykkäni ei toiminut. Kaverit hankkivat äkkiä toisen hoitopaikan, mutta mirri oli siellä huutanut koko yön, joten aamuvarhain päädyttiin tuomaan se minulle eli tutumman ihmisen hoiviin. On se täälläkin vähän hämmentynyt, pitää tuollaista kevyttä pirpatusta kaiken aikaa kun ei nuku (hassu ääni isosta kollista lähteväksi), mutta ei sentään huuda ja näyttää kyllä tajuavan, kuka olen.

Täällä ts. kotonani. Pidän nyt tämän päivän etäpäivänä, jotta kissa asettuisi paremmin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 14.09.15 - klo:14:14 »
Onkohan tuo pirpatus sama ääni kuin se visertely, jota legendaarinen emokissamme Ämmyli päästeli taannoin pikkulinnuja vahtiessaan. On olemassa todisteita* siitä, että se houkutteli tiaisia avoimesta ikkunasta sisälle.

(*Höyhenet sohvan alla, toim. huom.)

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 14.09.15 - klo:14:18 »
En tiedä onko sama, mutta sangen vieno ääni kuitenkin. Vähän samanlainen kuin ihmislajin nykyneitien lauseenlopun viime tavujen nouseva intonaatio.

Minun kissani ovat vain käkättäneet pikkulinnuille.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 14.09.15 - klo:14:23 »
Ämmyli oli kyllästynyt "purkkiruokaan". Muinoin meidän Moosesta rastaat pommittivat kalkkivellillään, niin Moosespa osasi kääntyä maassa valmiiksi siihen suuntaan, mistä pommitus saattaisi tulla ja oikean ennakon ottaen sai käpäliinsä, ilmaan hypätessään, rastaan.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 14.09.15 - klo:16:13 »

Sukulaismies viime kesänä kuvaili heidät kissansa pyyntitaitoja vähän samaan malliin. Kissa lötkötti maassa, kun pääskyset sen lepohetkeä häiritsivät toistuvasti. No tämäpä oli päättänyt antaa opetuksen. Kun lintu tuli kohti, katti nosti tassunsa ja hupsis. Se olisi ollut pääskyn loppu, ellei kissan isäntä olisi hyökännyt väliin ja torunut. Mirri päästi pääskyn irti.

🇫🇮

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 14.09.15 - klo:16:53 »
En tiedä onko sama, mutta sangen vieno ääni kuitenkin. Vähän samanlainen kuin ihmislajin nykyneitien lauseenlopun viime tavujen nouseva intonaatio.

Ei ole sama. Tuo antaa olettaa, että kyseinen kolli on opiskellut jossakin yläluokan sisäoppilaitoksessa ja mahdollisesti Oxfordissa. 'Quite so, rather, isn't it."

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 14.09.15 - klo:19:49 »
Kenellä kissat ja koirat, kenellä siilit, oravat ja hirvikärpäset, meillä koiran ja naapurin hoitokoirien lisäksi  banaanikärpäset.

Kiusaksi asti niitä on taas omena- ja luumuaikaan sisätiloihin syntynyt.  Sikiäminen on nopeaa ja runsasta. Luulen niiden lisääntyvän kannettomassa jäteastiassa johon hedelmien perkuujätteet heitetään. Enää ne eivät halua kuolla  ennen niin hyvin tepsineessä viinietikka-vesi-Fairy-liuoksessa. Lieneekö etikka väärää merkkiä. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 14.09.15 - klo:22:30 »
^Punkku maistuu niille paremmin kuin etikka.

Kansi jäteastiaan voisi auttaa paljonkin. Minä säilyttelen kompostia jääkaapissa. Ei ole kärpäsiä.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 15.09.15 - klo:08:07 »
Minä säilyttelen kompostia jääkaapissa.

Mikä komposti tuollainen on? Kompostin idea on biojätteiden maatuminen mullaksi. Se vaatii ilmaa, lämpöä ja kosteutta. Toimiva komposti tuottaakin lämpöä.  :107:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 15.09.15 - klo:09:04 »
Kissoista keksin kasvatan kissaheinää. Vähän sain kokoon pellavista.  :icon_confused:

Miksi, ah, miksi sinä lölleröinen siinä terassilla värjotteket? Huomenna tarkastimme onko pesä viallinen! ressukka! 

Kaksi oravaa teki jälleen ylletyssyöksyjönasunnon puolelle. Koko elimen meni kun juoksin oravien prrässä. Tai se toinen on vähän pahana ja pienempi änkes sitä karkuun... Lue siinä sitten kun saat juosta oravaa kiinni.