Kirjoittaja Aihe: Tänään 41  (Luettu 35752 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 41
« Vastaus #75 : 26.07.15 - klo:18:07 »
Tämmöisen kohortin komentamisessa kuluu näköjään energiaa, sillä vyötä on pitänyt kiristää yhdellä välillä. Tuntuu niin hyvältä, kun saa syödä kaiken, minkä näen eteeni tuodun.
Mansikkamaalla emme ole käyneet edes kurkkimassa, Kaariina pääsee sinne vasta huomenna ip, jos sää salli. Tiistaina on lupeessa hyvä sää.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 26.07.15 - klo:18:38 »
Jälkipolvea saapunee tunnin sisällä...sitten alkaa vilske... :eusa_angel: :023:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 26.07.15 - klo:19:13 »
Nauttikkahan toisistanne.. :039:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 26.07.15 - klo:22:49 »
Mietin kuinka hätkähdyttävä kesä on ollut tämä. Ensin pesivät hempot. Kun ne katosivat ilmestyi oravapariskunta. Emmasta näki sen istuessa jo että poikasta pukkaa, siksi se luuloni mukaan uskalsi pöydälle pähkinänhakuun.

Sitten ilmestyi se lämmittelevä tiainen, siilit sekä Emman poikaset.

Sain napattua kuvia, ainoa harmi, että hempot jäivät ikuistamata. En tajunnut että saahan tällä vempaimella kuvia. Voi tyhmyyttä!

Mutta oravanhypystä on mainio sarja. Videonkin olisi ehkä saanut mutta näin on oikeastasn parempi:  valmistautuminen, lennähdysasento ja loppuhännänhuiskaisu.

En eläissäni ole ollut aivan näin läheisissä välilöissä luomakunnan kanssa. Ne elelivät aina matkan päässä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 27.07.15 - klo:09:34 »
Meillä on Oulun matka edessä. Viemme sikermät kotiinsa. Hyvin me pärjäsimme. Aarokin nukkui melkein 12 tuntia yhteen kyytiin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 27.07.15 - klo:11:39 »
Ei-niin-hurrattava päivä ei-niin-hurrattavan yön perästä.  Ihmeellistä miten kuitenkin jaksaa kun päivä paistaa eli puuhiin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 27.07.15 - klo:17:35 »
Takaisin kotona. Mansikka-aika alkanee huomenna.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 27.07.15 - klo:19:35 »
Tullaan kylään huomenna tai sitten ei vaan ylihuomenna mutta soitettiin nyt varmuuden vuoksi että niin tai näin tapahtuu  >:( . Olettaaksemme.

Kyllä pidän joustavuudesta ja kaikkihan käy mutta toisinaan, siis toisinaan toivon ennakoimista koska täällä pitää järjestellä ja sommitella siivoamista ja kaupankäyntiä koska kylppärikin on siilipassausta varten organisoitu hieman erikoisesti ja kun nukuin päivän omaa typeryyttäni valvottuani yön ...

Ääääh, minusta alkaa tulla vanha.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 28.07.15 - klo:12:06 »
Me kävimme pikku kuorman koivuja Peipporämeeltä. Meitä oli kaksi, kun yksin en pääse.Parempi tossun alla kuin taivasalla sanotaan. Rämeellä ajelen omalla vastuulla, koska se on märkä. Samasta kohdasta ei parane ajaa jatkuvasti. Nätty reissu, kun toinen katkoo ja toinen heittelee kyytiin.
Nyt Kaariina pääsee mansikkamaalle ja minä kähville. Elämä on laiffii...

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 28.07.15 - klo:12:35 »
Shalom !

Join jo päiväkahvin. Olen nyt omalla aikataulullani jonkin verran etuajassa kun Matti ei oo määräämässä. :icon_wink:
Tein tunnin lenkin Themiksen kanssa. Tosin siitä oli puoli tuntia seisoskelua kaduilla tuttujen naisten kanssa rupattelemassa.
 Oli mukavaa ja huimauskaan ei pahemmin tuntunut. Minä myös alan epäillä niskojeni lisäksi silmälasejani. Näen nimittäin kauas paremmin ilman laseja.

Oikaisen kohta sohvalle kirjani kanssa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 28.07.15 - klo:18:23 »
Siivoilua tai sinnepäin jotta ei mummo vallan järkyty ja normaalit siilitoimet. Näin yöllä unta että on suklaajäätelöä ja heräsin ja olin riemuissani sitä jo hakemassa kun totesin uneksi joten minun täytyi saada suklaajäätelöä tänään.

Kirkasvalolampusta tuli basilaarioireet joten tervemenoa sisarelle. Kiivas uinti toimittaa saman asian eli virkustaa olon.

Ihana olo kun kohtaus meni kesysti ohi, ei tullut mitään pahaa flunssaa, oli kaunis ilma.  :icon_biggrin:

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 28.07.15 - klo:22:07 »
Eilen ja tänään pesty melkoinen satsi mattoja. Osa oli eilisestä jo puolikuivaa. Huomiseksi on tänne luvattu sadekuuroja. Niinpä raahasimme matot navetan vintille. Siellä voi nyt kuivatella mattoja, kun ei ole lehmiä haisemassa, eikä heiniä vintintäytteenä.
Pyryharakka

myyrä

• Vieras
« Vastaus #87 : 29.07.15 - klo:10:37 »
Käväisin keskustan kaupassa ja kahvilla. Myyjä jo tietää huimaukseni ja päänsärkyni ja joskus kyselee niistä. Mennessä alkoi satamaan ja nyt tuleekin jo kunnolla vettä. Eipä ole uutta tänä kesänä. Luin jostain, että tämä kesä olisi viilein 50 vuoteen.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 29.07.15 - klo:11:06 »
Minä ihailen sinua Riitta-mummi. Tänne on tulossa syömävieraita ja olen ihan kierroksissa  >:(.

Tosin eräs on äitini joten...  :icon_rolleyes:

Yleensä se ei ole hullumpaa joskin muistan ikuisesti virtuaalilammaspaistini  :icon_rolleyes:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 29.07.15 - klo:11:36 »
Kiitos. Miksi ?
Tässä yhteydessä sopii kertoa että lopettelimme ihan äsken ruokailun. Olin ostanut palan naudanmaksaa. Panin perunat kiehumaan 15 min. aiemmin ja aloin maksan valmistelun.
Poistin kalvon, Tällä kertaa se oli helppoa, suonia ei ollut. Leikkasin vajaan 1 cm viipaleet. Kierittelin korppujauho, sipuli, valkopippuri-seoksessa.  Viittä minuuttia ennen kuin perunat olivat valmiit, paistoin maksat molemmin puolin kuumassa öljy-voissa. Kesäsipulit viipaleina siihen samoille rasvoille hetkoseksi. Sitten tölkki kuohukermaa ja tölkin huuhteluvesi niskaan. Haudutus n. 4 min.
Salaatissa oli tänään ilmakuivattuja tomaatteja, toreita tomaatteja ja kesäsipulin renkaita.

Matti ei yleensä kehu keitoksiani, nyt kehui. 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)