Kirjoittaja Aihe: Eläimet 7  (Luettu 35159 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #75 : 25.07.15 - klo:22:48 »
Tänään aamupäivällä valkohäntäkaurisemo meni kahden vasan kanssa peltomme poikki ja iltapäivällä en tulivat takaisin ja menivät metsään.
Kauniita. Kauriita.  :023:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #76 : 26.07.15 - klo:10:03 »
Kuulin väärin tänne saavuttiin myöhään mutta niin soveltuikin kauniin päivän päälle. Nyt en tiedä missä siilini piilevät. Ulkona on kaatosade ja minun oli pakko saada itseni  :kahvi:  :kahvi: :kahvi: mutta joudutin kyllä aamiaisvatien täyttämistä ennen kuin söin.

Löytyi onneksi myös kissanvasikanlihamoussea. Noh, kaikki on kelvannut. En jaksanut konttailla kummemmin kukkalaatikoiden edessä, vaikka Samueli jos täällä on yksin tarvinnee hieman huomiota totesin hyvät siilit täällä on aamupalaa ja loppuun rauhoittavan " Leena menee pois" jonka jälkeen ne vähin erin ryömivät koloista jos niitä on.

Ainakin kerma oli parhaan yrityksen mukaisesti nautittu vadilta. Osa oli loiskahdellut lattialle, onneksi sitä riittää vielä. Tosin paremmin maistuva hylakuohukerma on lopussa.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #77 : 26.07.15 - klo:10:23 »
Pelkään vähän, koska tunnen joitakin talon asukkaita. Eivät he pahoja ole mutta ehkä vähän peloteltavissa ja pötypuhe uppoaa. Eräs on tuo että terasseilla viljelty kasvillisuus rikkoo sokkelin ja koko talo kaatuu, mutta jostakin syystä muualla ei eli A-B - talon edustalla ja päädyssä saa pensas rehottaa aivan seinässä kiinni.

Siinä taitaa olla mukana annos kateuttakin, kun vain neljällä on terassi.
Sehän on kuin rivitalopiha, ja silloin unohtuu että on itse valinnut asunnon, esimerkiksi kolmannen kerroksen kaksikerroksisen saunallisen, joka ei enää melkein kuin olisikaan ihan vaan Hitas....


Toinen vastaavaa sarjaa on että siilejä ei saa ruokkia, koska pyörävajassa on nähty rotta. Rotannäkijä on jonkun naapurin naapurinmies, tiedähäntä kuka ja koska. Rotta nyt ei ole mahdoton, joskaan sillä ei pyörävajassa ole sen koommin pesäntekotarvetta kuin ruokaakaan eikähän se voi siiliä syödä eikä siilinruokaakaan kuskata sinne eikä kukaan kerro havainneensa rottapoikuetta vaelluksella halki pihan.

Mutta ei ihminen enempää tarvitse, kun jo keksii että myrkytetääs ne nyt kerralla. Eivät ole keräämässä rottia nurkkiin. Kuinka se olisi noin käytännössä mahdollista ei tarvitse juuri ajatella;  eihän ihminen enempää tarvitse tappaakseen toisen ihmisenkään.

No, minä hieman huolestun jos ne katoavat  :icon_sad:  pidemmäksi aikaa. Väki ei välttämättä tiedä ettei siilin tappaminen ole ihan luvallista. Sen råtan olisin halusta nähnyt ensin itse.
« Viimeksi muokattu: 26.07.15 - klo:10:27 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #78 : 27.07.15 - klo:03:50 »
Eivät ne kateissa ole, ei sinnepäinkään.  Uni on karussa itseltänikin joten suhtaudun tyynesti valvomiseen ja kuuntelen pienten tassujen rapinaa ja mietiskelen vieläkö jokin kaipaisi pikku siivua mirrinmurkinaa syödäksensä. Kun en näe moniko saapui syömään on hyvä saada hiukopalaa jos satun aamulla nukkumaan pitkään.

Pieni siili, se soma, mustakasvoinen, korvatupsuinen ja aistikaskuonoinen aterioi jo varhemmin, mutta sen jälkeen tassutusta ja siilimaiskutusta on kuulunut jo hyvän tovin.  :)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #79 : 27.07.15 - klo:22:10 »
Iltakattauksen aika.
Varhaisin kiiliäinen osasi jo odottaa lautastaan. Hyvä, mutta nyt en pääse portista viemään puskasiilille ruokaansa nämä nimittäin säikähtelevät nämä yksinäiset varhaiset kulkijat. Pitänee kiertää porraskäytävän kautta.

Näitä lienee muutamasta eri pensaasta. Ehkä ne siksi tappelivat ja ajoivat toisiaan pois.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #80 : 27.07.15 - klo:22:42 »
Kas, nyt on jo terassilla kolme siiliä. 
Jotakin ne keskenään tuhisevat ja muovivatia rapsutetaan. Voi kun nämä nyt näyttäytyisivät loppuperheellekin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #81 : 28.07.15 - klo:08:49 »
Oravanpoikasilla on haasteita, katselin eilen kun yksikin kiipesi pähkinöineen pikkuritilän poikkipuun päähän eikä sitten pähkinän nautittuaan päässytkään alas.

Mietin mitä ihmettä nyt.   Ei se voi tuohon jäädä, mutta puhkeaa paniikki jos koetan auttaa ja se putoaa katajaan. Viimein varovasti se hivutti itsensä ja tuli pää alaspäin tikasta pitkin. Toinen kohta hölmistyä on pikkuritilän pää, siitä ei hypätä suurelle noin vain. Emma ja Olavi liikkuivat kuin ei mitään, mutta on vielä vähän häntä hentona näillä.

Laihojakin ovat, missä lienee töpöhäntäinen mietin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #82 : 29.07.15 - klo:10:32 »
Näin yhtenä päivänä polulla varmaan vain sormen mittaisen siilin poikasen. Oli tosi pieni eikä osannut pelätä. Toivottavasti meni suojaan kun tässä pyörii sekä harakka- että varispoikue ja niille voi tulla mieleen kaikenlaista. Hyvin pojat jo lentää. Varikset on tietenkin niskan päällä niitten keskinäisissä kahinoissa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #83 : 30.07.15 - klo:10:50 »
Näin yhtenä päivänä polulla varmaan vain sormen mittaisen siilin poikasen. Oli tosi pieni eikä osannut pelätä. Toivottavasti meni suojaan kun tässä pyörii sekä harakka- että varispoikue ja niille voi tulla mieleen kaikenlaista. Hyvin pojat jo lentää. Varikset on tietenkin niskan päällä niitten keskinäisissä kahinoissa.

Voi se olisi pitänyt nähdä. Samueli on sentään jo kahden pikkusormen mittainen. Mutta ainut joka nauttii kermaa aterialla.

Saattoi kertyä vieraita hajujälkiä eilen kun viisi vierasta kulki paljon siilien kulkureittien yli halki ja poikki. Ja terassilla oleskeltiin. Heidän täytyi lähteä muutenkin ennen siilien liikuskeluaikaa, mutta siiliymmärtäjänä olisi minun pitänyt kattaa joka ateria ulkoterassille. Vain portinpielen lautasta on käyty maistelemassa. Onneksi tänään on hiljaista ja vain tuttu leenanhaju leijuu ympäristössä... Ei ole hikistä puseroakaan jolla sisar rauhoittaa kissat automatkalla terassille asettaakseni mutta tietysti kenkiä voisi sinne asetella, miksi en hoksannut.

Siiliriitojen ja ulkopoliittisten uhkien tähden on turvallista aterioida täällä vaan.  :003: 

Lisäksi on suunnittelun alla horrostuspesän rakennus.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #84 : 30.07.15 - klo:10:56 »
Tosin kohtasin Aadamin pitkästä aikaa. Nyt kun toiset siilit varoivat se könysi ja söi läjän pähkinöitä joita asetan hännätöntä oravaa varten esille. Olihan hauska nähdä. Epäilen sen johtavan puskasiiliyhdyskuntaa ja niiden vähemmän kookkaiden saapuvan eri pensaasta. Tai kenties Aadam edustaa ainoana puskasiilejä ja nauttii yksikseen sen kolmen siilin kattauksen. Lautanen on hulella rapsutettu puhtaaksi joka aamu sen hakiessani.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #85 : 30.07.15 - klo:16:24 »
Saatan aistia siilituoksahduksen joka poikkeaa siitä joka pakotti mattopyykille ja lattialautojen jynssäykselle. Arvioni mukaan Aadam täällä pyörähti maistelemassa erikoisherkkua eli pähkinää, tuhisemassa ja puhisemassa ja jättämässä informaatiota. Käynnin meritys oli aivan selvästi toinen kuin ateriointi sillä ruokavadit jätettiin koskemattomiksi. Puskasiilien ruoka oli syöty viime muruseen ja vati raaputettu huolellisesti puhtaaksi.

Minun tulee arvioni mukaan hieman toluttaa tätä paikkaa sillä Aadam on pelottava pukari vastustajaksi. Silläkin on oikeus elää siilinelämäänsä joten antanen nyt puskasiiliryhmittymälle useamman annoksen ja koska täältä on turvapaikkaa aktiivisesti haettu, niin se tapahtui, niin tänne katetaan säädetyt ateriat turvasiileille.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #86 : 31.07.15 - klo:07:17 »
Themis viedään lääkäriin, sillä lienee korvatulehdus.  Ihmeen pitkään onkin mennyt ilman. Bassolla  oli usein kun se oli kova uimaan. Themis ei mene veteen, on säikähtänyt pentuna kun se heitettiin laiturilta suinpäin ump-sukkeluksiin. Sen 1. isäntä teki sen tempun. :018:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #87 : 31.07.15 - klo:10:06 »
Themis viedään lääkäriin, sillä lienee korvatulehdus.  Ihmeen pitkään onkin mennyt ilman. Bassolla  oli usein kun se oli kova uimaan. Themis ei mene veteen, on säikähtänyt pentuna kun se heitettiin laiturilta suinpäin ump-sukkeluksiin. Sen 1. isäntä teki sen tempun. :018:

No jo oli huvit. Miksi otti koiran.

Onko Themiksellä riippuvaiset korvat, niihin tulee kuulemani mukaan tulehduksia useammin kuin pystykorviin.

Nyt ovat kiiliäiset pysytelleetkin poissa. Kenties se suursiili joka täällä vain kierteli aterioimaan ryhtymättä vain muutamaan pähkinään puuttuen kävi vain morjestamassa kuten Emma ennen kuin synnytti. On vaikea lopulta erottaa kuka on kuka elleivät ne saavu joukkueena.

Toisesta lautasesta on maisteltu ja siivoamista on hieman joten kyllä oltu on, mutta sitä että ilmestyttäisiin hyvin täsmällisesti kello kaksikymmentä odottamaan ateriavatia ei ole tapahtunut kahteen iltaan. Täytyy odotella ponnistaa siilieläytymisensä huippuunsa jotta tarvittavat palvelut  saataisiin perille. Tätä tapahtuu, ainut mitä tietysti kavahdan on ajatus rottakammoisista ihmisistä, mutta arvioni mukaan saan kohdata siilit vielä.

Jokatapauksessa rakennamme ohjeenmukaisen horrostuspesän katsomme sitten saammeko asukkaat.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #88 : 31.07.15 - klo:10:17 »
Mielenkiintoinen se siilin ensireaktio vaaraan, se pysäyttää kaikki toimet ja kääntää päänsä poispäin vaarasta ensimerkiksi äänilähteestä. Silloin se vaikuttaa pelkältä piikkipollukalta ilman että sen vielä tarvitsisi käpertyä pollukka-asentoon.

Ehkä siilit mieluummin syövät puskissa  :-\. Kaikkihan alkoi kun tänne saavuttiin hieman kuin pakolaisina eli eräänä iltana oli portillani siili. Vetäydyin tai jotain ja se kipitti sisälle ja kukkalaatikon alle ja sitä seurasi moni muu seuraavana iltana. Silloin ne söivät niin että välillä lähti taju.

Ne olivat varmasti tavattoman nälissään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Eläimet 7
« Vastaus #89 : 31.07.15 - klo:10:53 »
Themis on luppa-lappukorva ilman pitkiä riippuvia karvoja joita spanieleilla on.

Tulehdus oli onneksi lievä, lääkitykseksi saatiin korvatipat kahdeksi viikoksi. Myös hiivaa oli. Lääkäri oli kiva eikä Themille jäänyt pahoja muistoja kun ei piikitetty.
Sydän kuunneltiin, ei ole mennyt huonommaksi.

Kahdesta huoneesta kuului ulvahduksia ja vinkuvaa, siellä isolle dobermanille ja pienenpienelle toyvillakoiralle teki pipiä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)