Kirjoittaja Aihe: Tänään 39  (Luettu 39386 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 39
« Vastaus #60 : 27.05.15 - klo:07:26 »
Kerran oli mielenkiintoinen tilanne (oli ehkä NRJ, en varma ole): jokin juttu loppui kovaan pamahdukseen, niitähän radiossa on usein, koska ohjelmapätkät ovat meluisia. Pamahduksen jälkeen tuli raamatunteksti:  "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa......". Minusta nuo jossain määrin sopivat yhteen.

Toissavuonna heti uudenvuoden jälkeinen ensimmäinen mainos NRJ:ssä, ehkä reilut 20 minuuttia uuden vuoden jälkeen tuli tuo "Jos jonkun on jano, tulkoon....". Minusta sekin sopi hyvin hyvin yhteen ajankohdan kanssa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 27.05.15 - klo:12:09 »
   Uusi aamu kaiken muuttaa voi.

Ja ellei aamu muuta minä muutan sitten itse.  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 29.05.15 - klo:05:35 »
Olen vähän saanut itsetuntoani takaisin, että ehkä kirjoitan. Tunnin päästä lähdemme lasten kaveriksi, toinen viedään tarhaan ja toinen lähtee kouluun. Sitten kytkemme peräkärryn autoomme ja suuntaamme kohti Kankaalaa. Pojalla ja miniällä on sellaisia hommia, että meitä tarvitaan vähän apuun. Tämä sopii oikein hyvin, kaupungissa saa levätyksi paremmin kuin maalla "tosihommissa".

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 29.05.15 - klo:07:17 »
Minusta ainakin on kiva lukea sinunkin arkiaskareistasi. Mitä me vanhat muuta tiedetäänkään kuin työtä, vaivaa ja kipuja.  :003:

Meillä on siivouspäivä. Kyllä yhdelläkin kädellä pölyvippaa heiluttaa. Matti on jo vuosia tehnyt kaikki raskaammat työt. Hänellä on sukunsa tukevat luut ja nivelet. Paitsi oikea nilkka on mutkalla. Se on mennyt korkeushypyssä ja lentopallossa sököksi, eikä ole korjattu
vieläkään.

Tänään ei tarvinne kastelukannuja kannella, vettä on luvassa iltapäivällä. Mahd. ukkostakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 29.05.15 - klo:15:28 »
Kiitosta vaan.
Täytyy myöntää, että minulla on ollut jo pitemmän aikaa nuopea mieli aina joskus aloittaa kirjoittaminen. Sitten sitä virkistyy.
Kun Gazan sotaa seurattiin ja yritin kirjoittaa, mutta sain "lumilaviineja" niskaani, niin silloin ihmettelin ja olin murheellinen. HY tämän forumin ylläpitää, mutta körttiset ovat jotenkin erilaisia, että olenko minä jäänyt tuleen makaamaan. Olenko joku korpifilosofi Ainahan sitä haluaisi olla voittajan tai enemmistön puolella.
Karhitsin perunamaan ja vedin siihen vaot valmiiksi. Nyt on lämmin päivä ja maa on kostea. "Esivalta" määrää istutusajan.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 30.05.15 - klo:14:07 »
Piti hakea bensiiniä päältäajettavaan. Lyhyessä sängessä oleva alue on hyvä linnuille ja nätti omalle silmälle.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 30.05.15 - klo:14:15 »
Olisipa jotain ulkoaskaretta tehtäväksi. Mutta ei, sisällä pitää siivota! Ei voi edes ikkunoita pestä ulkopuolelta, kun aurinko paistaa niihin kaikkiin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa donpate

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 30.05.15 - klo:14:18 »
Piti hakea bensiiniä päältäajettavaan. Lyhyessä sängessä oleva alue on hyvä linnuille ja nätti omalle silmälle.
Mitäs bensaa tossa laitteessa käytät? Onko ollut ongelmia kaasarin kanssa?

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 30.05.15 - klo:14:31 »
MTD muistini mukaan, punainen. Pitkästi toistakymmentä vuotta vanha. Öljyt olen vaihtanut n joka toinen vuosi ja kolmas tulppa on menossa. Alkuperäinen ajoremmi on alla. Vain terät hoitelen pari kertaa kaudessaan. "Ihme peli" sanoo naapuri. Niin tietysti ilmaa kummeihin pitää lisätä.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 30.05.15 - klo:14:32 »
Kehumiseltani jäi asia vastaamatta: 98 bensa, ei ongelmia startissa. Nytkin lähti eka startilla talven jäleltä.

Poissa Rajan poika

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #70 : 30.05.15 - klo:14:39 »
Vähän sama tilanne takavuosina taloyhtiön työnnettävän leikkurin kanssa kuin 1944:llä. Pihan rouvat aina kesällä valittivat ettei leikkuria tahdo saada käyntiin. Yhtena keväänä menin talven jälkeen leikkurikopille ja nykäisin, eka vetäisyllä alkoi Briggs-Stratton sätkättää. Sanoinkin jollekin että jos se paremmin vielä lähtisi, olisi ollut käynnissä koko talven...

Poissa Rajan poika

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #71 : 30.05.15 - klo:14:40 »
Tänään tervasin airot.

Poissa donpate

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 30.05.15 - klo:14:48 »
Käytin 98 lyijytöntä perämoottoreissa, ja useamman vuoden toimi ok, mutta sitten alkio kakomaan(40hv Yamaha) huollossa 2h kaasarin putsausta ja rassausta hintaa en nyt muista, mutta ihan liian paljon kuitenkin. Pari viime vuotta olen ajellut Shellin kalliimmalla 98:lla ja pari viimeistä tänkkia pienkone polttoaineella. Nyt keväällä piti lisätä vähän sinolia kun oli kaasarissa ilmeisesti kosteutta.  Pienemmissä koneissa+ moottorisahassa olen käyttänyt pienkone pollttoainetta eikä ongelmia ole ollut. Onhan pienkone polttoaine 1,995€/l mutta olen ajatellut että pitää kaasarin puhtaana, eikä tulis kalliita remonttikuluja.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 30.05.15 - klo:15:33 »
Tahtovat joskus olla yksilöitäkin moottorit. Perämoottorin olosuhteet ovat hyvin haastavat veden vuoksi. Ajelin Dacia-nimisellä autolla viisi vuotta, se oli sellainen flexifuel-etanolibensajuttu. Etanolibensiini on 55 snt edullisempaa kuin 95 bensa, mutta sitä kuluu himpun verran yli litran enemmän. Kaasuttimen vuoksi piti käyttää joka neljäs/viides kerta tavallista bensaa, niin kulutus pysyi siedettävänä. Uudet Daciat ovat varustetut pikkuruokaisella moottorilla, missä ei voi käyttää viinabensaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #74 : 30.05.15 - klo:16:00 »
Meillä on 7,5hv:n perämoottori vuosimallia 1972, joka on ollut meillä alusta asti. Vuositain ajettu 0-2h. Vanhat bensat käytetty surutta, tosin hulauttettu pikkuisen tuoretta öljyä sekaan (kaksitahti kone). Käytetty kerran huollossa, jossa vaihdettiin perän öljyt. Käynnistyy moitteettomasti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi