Kirjoittaja Aihe: Tänään 39  (Luettu 39345 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 39
« Vastaus #45 : 23.05.15 - klo:21:26 »
Oli lapsuuden poikakaverini hautaansiunaaminen, olimme veljeni kanssa mukana saattamassa
kolmatta jäsentämme. Muistot yli 50 vuoden takaa.

Alkuillasta kotimökillä sain haravointihommat vihdoin tehdyksi, nyt sitten keskittyminen
ruohonleikkuuhommiin.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #46 : 24.05.15 - klo:09:21 »
Pihamännyn toinen haara piti pakosta kaataa alas, sillä se natisi koko ajan, eikä autoa olisi voinut tallista turvallisesti peruuttaa. Pääpölli on kolme metriä pitkä ja alapäästään vielä maassa kiinni. Polttopuuta on tiedossa.
Sähköt palasivat varttia vaille kymmenen eilen. Oli sen verran pitkä katkos, että pakastimissa syttyivät vikaledit. Katsoimme netin puolelta Veeran tutkimukset.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 24.05.15 - klo:16:39 »
Ei heilaa tänään, saan siis olla siltä sortilta rauhassa koko kesän  :039:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 24.05.15 - klo:17:12 »
Jos viikolla heti tärppää  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #49 : 24.05.15 - klo:19:21 »
Matti sai houkuteltua minut iltapäivällä metsään. Pihastamme lähtee hyvä polku , mutta nousu on melkoinen. Korkeus meren pinnasta on pihassa n. 82 m, mutta mäki tuossa takana jo vajaan parinsadan metrin jälkeen on 150 m.
Kävelysauvoilla autellen ja hengitystaukoja pitäen suoriuduin. Alastulo oli toisella tapaa vaikeaa. Polku on mutkikas, kivikkoinen ja jyrkkä.
Kuitenkin oli matavaa vielä kerran käydä katsomassa entiset lenkkipolkuni. Samalla näin kuinka paljon mustikanvarvusto on lisääntynyt kun metsää on harvennettu. Komiasti mustikka kukkii. Jos kukinta säilyy yöhalloilta voi marjoja tulla paljon. Pihastakin saisi jokusen tuokkosen jos vain selkä kestää.

Istuin tuon jälkeen hiukan ja ryhdyin perkaamaan ruusu-aidoista kuivia oksia .  Se homma on vasta alullaan. Jatkan huomena sillä aikaa kun Matti vie auton määräaikaishuoltoon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 24.05.15 - klo:23:31 »
Kuorolla oli hoitokotikeikka, sinne halusin mukaan, tuli muuta menoa.
Muutoin ihan levollinen helluntaipäivä.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 25.05.15 - klo:09:52 »
Tuulessa kaatuneet männyt ovat pätkityt ja kuljetetut liiterin eteen. Siinä ne jalostan edelleen hellapuiksi. Oksien siivous on vielä kesken. Pihalla ollut mänty oli 35 cm halkaisijaltaan metriä korkealta. Jätin sellaisen kannon, että sen päällä voi pitää jotakin kukkalaatikkoa. Kahden kesän jälkeen kanto on kuivunut, että siihen voin moottorisahalla tehdä ristin päältäpäin, lorauttaa kaksi desiä sytytysnestettä ja palava tulitikku perään - jätkän kynttilä siis. Yön hämyyn vähän lepattavaa valoa ja tervaksen tuoksua.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 25.05.15 - klo:19:14 »
Palasin Suomeen ja hyvä tavaton. Ihan kuin olisi tullut vennon vieraaseen paikkaan. Kyl nyt on asiat huonosti. En minä voi enää asua kuin kotona Umbriassa  :'(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 25.05.15 - klo:19:37 »
Äläs nyt, kyllä kohta helpottaa. Ihan totta  :039:

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 26.05.15 - klo:20:46 »
Mihin lie ketjuun tämä parhaiten sopii, mutta kyllä sen tännekin voi katsoa sopivan, koska se tapahtuu/tapahtui "tänään", vaikka sitä ei juuri kirjoituspäivänä lukisikaan.

Pitäkääpä joku ilta Radio Novaa auki alkaen klo 21.
Klo 21 - 24 sieltä tulee lyhyt raamatunteksti mainosten joukossa. Itseasiassa se teksti tulee kahdesti mainoksen. Ensimmäinen mainoskatko lienee siinä klo 21:20 tietämillä.
Tekstejä on 9 erilaista.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #55 : 26.05.15 - klo:23:21 »
Toipumispäivä. En oikein tajua kuuluvani tänne tai tähän paikkaan. Kun suljen silmät luulen olevani muualla ja turistiripulin taisin kyllä saada siitä Norwegianin perunasalaatista, uhhuhhuh.

Siis pitikö minun lukea jotain uskontotieteellistä, niin arvelen, mutta minkätakia täällä  :'(.

Tämä oli nyt kolmas matka Umbriaan, ja alan jo vähäsen todella pelätä, sillä minä olen ihan totta siellä paremmin kotonani. Kun joudun yksinään eri hotelliin huokasen huojennuksesta ja ikinä en tajua niitä puheita mitä on että Suomessa tämä kyllä ja Suomessa kyllä ei näin. Meitä oli erinomainen retkue mutta ainahan tuota tehdään.

Mitä kummallista minun on tekemäni. Tämä on nyt totinen paikka. Huomasin että italian kieli onkin jo suussa valmiina kuin joku muukin on ollut samalla tavalla. Minulla on ollut sinne ennenkin tämmöinen ikävä. Voin elää ilman Roomaa ja varsinkin kaikkia muita paikkaseutuja vaan en Umbriaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 26.05.15 - klo:23:33 »
Italia on erikoinen ja vastakohtien maa, siellä on kyllä korruptiota ja muuta mutta toisaalta raavas mies menee tosimielellä kaikkiin päivärukoushetkiin mitä munkeilla on, Norciassa katselin, kun toinen huuteli kaverilleen, hopi hopi tai siis paikalliskieltä ja tulivat kesken töittensä haalareissaan ja farkuissaan.

Kyllä kelpasikin, dominikaanit osaavat loistavasti laulaa ja lisäksi Norcian olut on kuulemma huippua. En jaksanut kanniskella liikaa pulloja vaan menin ja söin korvasienimunakkaan halvasta hinnasta. 

Uskomaton pikkupaikka syvässä rotkolaaksossa Umbrian rajamailla, lumihuippuvuoria. Vähäsen jylhää minulle. Spoleton laaksoon katselee jotenkin mieluummin ja oliivipuut tuoksuvat uskomattomalle, vähäsen oliiville ja jollekin määrittelemättömälle  :icon_eek:

Siellä oli hyvä hengittää. Toiset yskivät, minä en mikä huvitti kyllä äärettömästi anteeksi suotakoon.
Mutta kun täällä aina ja aina   :'(

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #57 : 27.05.15 - klo:04:19 »

Uusi aamu kaiken muuttaa voi.

🇫🇮

Poissa Rajan poika

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #58 : 27.05.15 - klo:06:49 »

Pitäkääpä joku ilta Radio Novaa auki alkaen klo 21.
Klo 21 - 24 sieltä tulee lyhyt raamatunteksti

Radio Nova ja Iskelmä tms ovat kyllä viimeisiä kanavia joita radiosta kuuntelen. Raamatuntekstit voi lukea itse.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 27.05.15 - klo:07:21 »
Radio Nova ja Iskelmä tms ovat kyllä viimeisiä kanavia joita radiosta kuuntelen. Raamatuntekstit voi lukea itse.

Raamatun kanssa voi olla monin eri tavoin tekemisissä, ja niin ihmiset ovatkin. Itse lukeminen on varmaan se paras tapa.
Joku saattaa esim. lukea Körttifoorumilta päivän sanan, joku toinen ei, koska hän jatkaa siitä, mihin on Raamattun luvussa viimeeksi jäänyt. Siionin virsiäkin voi laulaa perhepiirissä, mutta tunnelma on aivan eri, kun niitä seuroissa laulaa suuremmalla porukalla.

Se, mikä erityistä raamatunteksti Novassa tuo, on se tunnelma. Mainoksissahan on yleensä räminää ja melua ja musiikkia. Raamatuntekstimainoksissa taustalla on vain hiljaisuutta, eli asia luetaan normaalilla ihmisäänellä. Raamatuntekstimainosten tyyli siis poikkeaa totutusta. Täma tyyliasia luo mielenkiintoisen kontrastin mainoskatkoon: ensin saattaa olla valtavaa räminää ja pauketta, sitten yhtäkkiä tulee ilman mitään taustaa "Jos jonkun on Jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon. Sanoo Jeesus, Jumalan Poika. ....."
Tämä ilmiö varmaan keskimäärin hivenen voimakkaampi silloin, kun tekstejä oli NRJ:llä.
NRJ on etupäässä nuorison kuuntelema radiokanava.
Novan kuuntelijat ovat keskimäärin jonkin verran vanhempaa väkeä, joka tietysti vaikuttaa Novan musiikkivalintoihin.