Radio Nova ja Iskelmä tms ovat kyllä viimeisiä kanavia joita radiosta kuuntelen. Raamatuntekstit voi lukea itse.
Raamatun kanssa voi olla monin eri tavoin tekemisissä, ja niin ihmiset ovatkin. Itse lukeminen on varmaan se paras tapa.
Joku saattaa esim. lukea Körttifoorumilta päivän sanan, joku toinen ei, koska hän jatkaa siitä, mihin on Raamattun luvussa viimeeksi jäänyt. Siionin virsiäkin voi laulaa perhepiirissä, mutta tunnelma on aivan eri, kun niitä seuroissa laulaa suuremmalla porukalla.
Se, mikä erityistä raamatunteksti Novassa tuo, on se tunnelma. Mainoksissahan on yleensä räminää ja melua ja musiikkia. Raamatuntekstimainoksissa taustalla on vain hiljaisuutta, eli asia luetaan normaalilla ihmisäänellä. Raamatuntekstimainosten tyyli siis poikkeaa totutusta. Täma tyyliasia luo mielenkiintoisen kontrastin mainoskatkoon: ensin saattaa olla valtavaa räminää ja pauketta, sitten yhtäkkiä tulee ilman mitään taustaa "Jos jonkun on Jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon. Sanoo Jeesus, Jumalan Poika. ....."
Tämä ilmiö varmaan keskimäärin hivenen voimakkaampi silloin, kun tekstejä oli NRJ:llä.
NRJ on etupäässä nuorison kuuntelema radiokanava.
Novan kuuntelijat ovat keskimäärin jonkin verran vanhempaa väkeä, joka tietysti vaikuttaa Novan musiikkivalintoihin.