Kirjoittaja Aihe: Tänään 39  (Luettu 29252 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 39
« Vastaus #105 : 06.06.15 - klo:08:30 »
Mökillä ollaan ja puuhommat odottaa. Katsotaan nyt paljonko satelee.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 39
« Vastaus #106 : 06.06.15 - klo:09:12 »
Täällä on aurinkoinen päivä. Huudatin vähän painepesuria. Eilisestä taitaa olla nuha tulossa. "Omiin töihin eksymiset" sellaista saanee aikaan, pitäisi osata olla jotenkin toisella lailla.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 39
« Vastaus #107 : 06.06.15 - klo:09:50 »
Jos lääke muuten soveltuu ehdotan nautittavaksi tulehduskipulääkettä ja pidettäväksi polvissa tukisiteitä. Itse pidin sääntöjen vastaisesti öisin sillä silloin ihminen liikkuu holtittomimmin. Ellet siis menisi oikealle lääkärille. Polvivammat ovat keljuja.

Täällä paistaa päivä kirkkaalta taivaalta. Täytyy suunnistaa kärhökaupoille arvelen. Tämä ulkomaalainen sairaus kaikkineen alkaa häipyä matkoihinsa.

Yksi typeräntuntuinen tekstintekele on vaiheessa mutta teen nyt sen loppuun kun ajattelin.  :icon_eek:  Tietokirjailen sitten taas talvemnalla, nyt on liian kesä.

Sattui lystikkäästi. Lähetin Otavaan ilmoituksen että yhdellä on jo kustantaja. Sitten tarkastin ja apua ei! Ei sitä ikinä tarjottukaan koko Otavalle!

Yhtäkaikki Otava lähestyi minua kohteliaalla kirjeellä: Olemme tutustuneet käsikirjoitukseenne emmekä valitettavasti voi liittää sitä kustannusohjelmaamme   :003:  Ilmanko heiltä puuttui kässärin nimi! Se lienee heikäläinen liikekirje.

Olisiko Docens surffaillut aaweteitse? Sähköpostini EI tunne mainittua postitusta enkä ole lähestynyt mainittua kustannustaloa ylisummaan.  :003:
« Viimeksi muokattu: 06.06.15 - klo:09:57 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 39
« Vastaus #108 : 08.06.15 - klo:21:30 »
Oli Orvokki (myrsky) kaatanut männyn mökin päälle. Pellit kurtussa, räystäskouru repsottaa ja vuorilaudat revenneet, juhannuksen jälkeen tulee vak. yhtiön värväämät kaverit tarkistamaan tuhon ja esittävät korvausarvion.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 39
« Vastaus #109 : 08.06.15 - klo:21:36 »
Onneksi meillä on tuulensuojainen paikka, vaikka puut hipoo 30 metriä (pisin mittanauhalla mitattu 31,5m). Yksi puu kaatui, mutta kääpä oli kyljessä ja sisältä ihan laho. Se oli naapurin rajalla ja puolet puusta kaatui naapurin puolelle. Ehdotin naapurille, että ottaa sen osan mikä kaatui heille ja tämä kelpasi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 39
« Vastaus #110 : 09.06.15 - klo:14:18 »
Meillä ei tullut vahinkoa, kun rakennuksen päälle kaatunut mänty oli onneksemme  latvastaan lyhyt  :003: Eilen haloin klapikoneella kaikki ja nyt olen itseaiheutettuna kipeä. Kaikkia paikkoja särkee ja huimaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 39
« Vastaus #111 : 09.06.15 - klo:18:08 »
Hempot rytmittävät ja säätelevät nyt elämääni suuresti. Hommasin hamppua ja olin järjestämässä tarjoilua kotiovelle kun hemppo olikin siinä paikalla, uros, ja totta se sai siivet alleen. Harmittelin ja hain vettä, tuli mieleeni että sadevesi on niitä myös saattanut houkutella, pesin astian ja järjestin raikkaampaa. Siinä main hemppo kotiutuikin.

Ne selvästi pitävät ritilöistäni.

Jos hyvin käy järjestyy minulle Umbrian vuorilta residenssi. Olen varovaisen onnellinen.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 39
« Vastaus #112 : 09.06.15 - klo:18:30 »
Väilillä kotiin. Torstaina piikki polveen ja perjantaina kirurgin konsultaatio.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 39
« Vastaus #113 : 09.06.15 - klo:19:54 »
Milloin polveen, milloin silmään, Seppo !  Minulla on huomena silmäpolilla lääkärin vastaanotto. Kerron ja kuulen tilanteestani. Omasta mielestäni nyt on hyvä.

Tänään olen ollut tekeväinen. Ikkunoiden pesua, jopa tuuletusluukkujen suojasäleiköt pesin pesurillani. Vaihdoin verhoja ja  nyt ilme on aivan uusi !

Yksi matto, ikää n. 80 vuotta sai myös painepesun. Tuulen riepottamasta pihlajasta
katkottiin pahoin taipuneet oksat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 39
« Vastaus #114 : 10.06.15 - klo:04:25 »
Kirjoittelen Oulun apartamentoksessa. Uni on karussa. Silloin pitää lukea, täyttää sanaristikkoa, kirjoitella/lukea forumilla. Tiedän, että ennen aamukahvia otan ensimmäiset päikkärit.
Tämä loppuviikko seurustellaan tiiviisti lasten kanssa. On minulla muukin asia kaupungissa hoidettavana: matkailuvaunun jääkaappi on mukana, tarkistutan sen "alan miehillä". Jos pikku-Sprite vaikka kelpaisi Vaasan matkalle sanan kuuloon vuokravaunuksi. Vaarojen matkalle Sotkamoon se sopisi myös hyvin, kun siellä majotuksemme on Vuokatin leirinnässä jossakin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 39
« Vastaus #115 : 10.06.15 - klo:07:01 »
Aamuyöstä täytyi ottaa parasetamolia, niin olivat lonkat, polvet ja nilkat kipeät eilisestä siivoustalkoosta.

Tänään onnittelen Seppoa. En pistämisen johdosta vaan nimipäivän.

Tänään käyn kirjastossa. Käynnit ovat harvenneet, lukeminen valikoitunut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 39
« Vastaus #116 : 10.06.15 - klo:09:38 »
Onnea Sepposille.

Omakin yöni meni vähän selkäsäryssä kärvistellen mutta yritän vähennellä särkylääkkeiden käyttöä. Kun ei ole mitään tolkutonta pakkoa niin pärjään kyllä.

Otan kesän nyt rauhallisesti. Tarvitaan lepoa ja ulkoilua. Eilen siivosin perusteellisemmin yhden keittiökomeroista. Alan käsittää, mistä syystä en pääse jauhiaisista, yhhh. Löytyi jos mitä pussinpohjaa. Kunnon kuuraus vimillä teki hyvää sielunpohjia myöten. Näin jatketaan.

SamoIn viimein luovutan kaiken maailman simapullojen kanssa koska simantekokin on jäänyt. Roudaan ne palautuspisteeseen, saadaan tilaa ja siivous helpottuu.

On oikein ihanaa kun saa nollata päänsä.

Suurkrassit kylvetään kohta siemenestä pikkuruusu-  ja kieloastiaan. Siitä ne voi kalastajalangalla loppukesästä kiinnitellä ulkokautta ristikoihin. Tosin jokin muu astia soveltuu yhtä hyvin ja voidaan toteuttaa sisätiloissa. Ellei tule kuumankosteaa kautta ovat hauskoja, muutenhan kirvat ne tuhoavat.

Pitänee jotenkin selitellä kreikan opettajalle. Nyt vain on niin, että en jaksa. Johan suoritin sen kertaalleen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Tänään 39
« Vastaus #117 : 10.06.15 - klo:11:11 »
Viime kesänä tänä päivänä ajoin pyörällä lenkin naapuripitäjän kirkonkylään. Tulomatkalla puhkesi rengas etupyörästä.
Tänään ajoin saman lenkin. Eturengas puhkesi jo mennessä. Uskallankohan ensi kesänä lähteä ajamaan kesäkuun 10. päivänä?  :017:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 39
« Vastaus #118 : 10.06.15 - klo:16:11 »
Sinulle taitaa kesäkuun 10. olla 13. ja perjantai.  :003: 
Toisaalta epäilyttää, ne sinun naapuripitäjän miehet tekevät jotain sabotaasia pyöräilijöille.  :017:
Pyryharakka

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Tänään 39
« Vastaus #119 : 10.06.15 - klo:16:37 »
Ei sentään, viime kesän rengasrikko oli jo enemmän kotinurkilla pois tullessa. Mutta hyvä sattuma tuosta tuli kumminkin. Maantiepyörän ohuet ja kovaan paineeseen pumpatut renkaat rikkoutuu useemman kerran kesässä. En ole viitsinyt pistosuojattuja päällysrenkaita hommata.