Kirjoittaja Aihe: Tänään 39  (Luettu 29249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 39
« Vastaus #120 : 11.06.15 - klo:09:22 »
Pistosuojatut on tosi hyvät esim. hiekoitussepeliää vielä tiellä ollessa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 39
« Vastaus #121 : 11.06.15 - klo:11:53 »
Pistosuojatut !  Ei minulla, nimittäin silmät.  Tänään klo 14 pistetään taas.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 39
« Vastaus #122 : 11.06.15 - klo:12:50 »
Toivottavasti ei tee kipeää.

Harmittelen muutaman vuoden takaista pyöräostosta. Olen niin tottunut keveään runkoon etten pysy tuolla pystyssä. Se on jokin mallia ennen talvisotaa, mahdottoman raskas nostaa ja tosi huono ajaa. En tiedä kuka keksi sellaisen tehdä! Myytiin  halvasta hinnasta ja tietenkään en edes ajatellut että olisi näin, sillä trendiväri saattaa näkyä jo hinnassa ja tämä on musta. Samoin tarakka puuttuu. Ajattelin korvata sen eteen asetettavalla korilla jollaisessa sisar nuorena kuljetti koiraa pidemmät reissunsa.

Mokomaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Tänään 39
« Vastaus #123 : 11.06.15 - klo:12:56 »
Kiitos.  Yleensä ei ole tehnyt kipeää itse pistäminen, mutta pari-kolme kertaa on silmä ollut kipeänä pari päivää.   Mahdollisten tapahtumien varalle on ohjeet.

Puolen tunnin päästä lähdetään ajamaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6353
Vs: Tänään 39
« Vastaus #124 : 11.06.15 - klo:17:17 »
Sienisesonki alkaa, ei suinkaan korvasienillä, vaan koivunkantosienillä. Tänään löysin ensimmäiset, ihan etsimättä. Se kanto vain jotenkin hypähti silmille, vaikka matkaa kävelytieltä sinne oli joku seitsemän metriä ainakin. -Ei siinä muuta mutta viime syksyn satokin on vielä dumppaamatta eteenpäin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 39
« Vastaus #125 : 11.06.15 - klo:19:37 »
Lapset viety kotiinsa. Yksi ikkuna vielä pestään ja sitten levon kannalta tämä kaupunkilaisen elämä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Tänään 39
« Vastaus #126 : 11.06.15 - klo:19:47 »
Isohko värjäyskattila porisemassa takaterassilla pienellä sähkölevyllä,
taisi olla pihlajan lehtiä tällä kertaa....aika originellia ja harvinaista touhua...luulisin...

Tuli käytyä mustikkapaikkaan tutustumassa, melkoisen runsaasti pieniä raakileita.
Itselläni kp-asiakkaan alv-laskelma meneillään.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 39
« Vastaus #127 : 12.06.15 - klo:06:30 »
Olen tässä jo kohta pari tuntia ollut yläpystyssä (=hereillä). Kävin nakkaamassa ukkokullan taajamaan linja-autolle. Hän lähti metsäyhtiön järjestämälle retkelle tutustumaan idän ihmeisiin.  :003:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 39
« Vastaus #128 : 12.06.15 - klo:13:13 »
Jatkan helppoa elämää. Uskontotieteen kurssi on osoittautunut hirmuisen tempaavaksi. Mielessä viriää kaikkia tutkimusaiheita. Muuten koetan totuttaa itseäni hemppomaailmaan ja hoidella puutarhaa. Hyvin ne hyväksyvät läsnäolon, mutta pesälle ne poikkeavat vasta kun minua ei näy. Kerran tosin matonen suussa sujahti kun varoin liikahtamastakaan.

Ne näyttävät lehtimatosilta tai hyvin pikkuruisilta toukilta.

Nostin yhden amppelin pois, sillä arvelen hempon hyljeksivän sen takia ylempiä portaita. Saattaa se varoa päivääpaistattavaa vierasta lajiakin. On erittäin hurmaava kesä siis.

Ihmettelen yhtä asiaa.
Olen majaillut tässä kahdeksisen vuotta ilman lintuseuraa.

Nyt tuo ritiläikkö molemmin puolin on toista kesää minulla.
Olisiko se vetonaula? Siinä ne viihtyvät.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 39
« Vastaus #129 : 12.06.15 - klo:15:49 »
Mökillä olemme taasen. Lahden ja Asikkalan kohdalla oli satanut ja jo melkein kuivaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 39
« Vastaus #130 : 13.06.15 - klo:11:26 »
Kiitän jokaisesta aurinkoisesta päivästä  :109:  ja otan oppia taivaan linnuista, todin saatan tehdä työtä ja kehrätä mutta oleskelen niin paljon ulkosalla kuin mahdollista eli toistaiseksi lähinnä nukun sisällä. Jos saamme hellettä, muutan kokonaan terassille.  :109:


Sisätiloissa näyttääkin nyt siltä että emäntä vain poikkeilee. Taivastelen sotkuja ja asustan mökilläni eli terassilla. Jotenkin tuo smoothiekuuri pitää ruokahalun kurissa, se on ensihavainto. Aamiainen maistui, nektariiniomenaa. Kun alkavat myydä kotimaisia siirrytään niihin. Johan tosin saa kaikenlaista. Täytyy poiketa sisätiloissa ruokapuuhissa jotta koneen meteli ei häiritse alivuokralaisia.

Ehkä voitan vastenmielisyyteni parsakaalia kohtaan. Jostakin syystä en ole onnistunut valmistamaan siitä mitään herkullista.  Kokeillaan nyt cocktailissa.

Kaikki tämä jotta pääsen siitä riivatun flunssakierteestä. Antibiootti piti jättää, siitä tuli semmoiset vatsakivut. Otetaan uv-säteet ja vitamiinit.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 39
« Vastaus #131 : 13.06.15 - klo:11:47 »
Ajelimme Kankaalaan sateessa. Täytyy sanoa, että tällainen kesä on havupuille otollinen, sillä neulasmassa lisääntyy ihan silmissä. Pihassa huumaava tuoksu. En nyt voi tarkemmin määritellä millaista se on, ehkä vain elämys. Lasten kanssa äksääminen on voimia imevää puuhaa, mutta ei sitä toisaalta voisi sivuunkaan siirtää. Eilen iltasella kävimme ottamassa ne perinteiset potretit Hiukkavaaran panssarivaunuilla istuen ja "pikkutykkien" vieressä seisten. Vaari oli päältä päsmäri, kuinkas muuten.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 39
« Vastaus #132 : 13.06.15 - klo:12:00 »
Kyllä oli siitepölyä 12 asteisessa uimavedessä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 39
« Vastaus #133 : 13.06.15 - klo:12:11 »
Siitepöly on siitäkin tympeä, että se sotkee "ilmaisen" saunaveden. Ei sellaista puuroa oikein viitsi kannella, mielummin otan tänä aikana hanavettä kerta on mahdollisuus.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 39
« Vastaus #134 : 13.06.15 - klo:13:57 »
Ja nenäni on ylitsevuotavainen. Nyt ei tosin yskitä. En viitsi napsia Telfastia koko ajan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.